Beantwoord

[Statement] Accuprobleem Samsung Galaxy Note 7

Reputatie 7
Badge +15
  • Oud-Moderator
  • 10053 reacties
Momenteel zijn er berichten in het nieuws over de Samsung Note 7. Er zijn namelijk problemen geconstateerd met de batterij van dit toestel. Samsung heeft dit momenteel in onderzoek en hebben de veiligheid van de gebruikers als hoogste prioriteit. Meer informatie hierover kun je vinden in het statement van Samsung.

Zodra er meer bekend is over wat dit precies zal betekenen voor T-Mobile gebruikers laten we het uiteraard aan jullie weten in dit forumtopic.
icon

Beste antwoord door Thalina 12 oktober 2016, 11:48

Vandaag heeft Samsung ons laten weten dat de Note 7 NIET meer geleverd gaat worden. Dit in tegenstelling tot eerdere berichtgeving, waarbij we ervan uitgingen dat de Note 7 vanaf 10 oktober zou worden uitgeleverd. We vinden dit net als jullie natuurlijk erg jammer! Namens Samsung bieden wij onze excuses aan. Alle klanten die de Note 7 hebben besteld in de pre-sale krijgen hierover nog een sms en met deze klanten wordt zo snel mogelijk contact opgenomen om te kijken naar een passend alternatief.

Samsung geeft hierover het volgende statement:
"Wij werken samen met autoriteiten om de recente meldingen omtrent de Galaxy Note7 te onderzoeken. Omdat de veiligheid van onze klanten een absolute prioriteit is voor Samsung, vragen wij alle retailpartners en telecomproviders wereldwijd te stoppen met de verkoop en omruilactie van de Galaxy Note7 terwijl het onderzoek nog bezig is.
Wij blijven nauw samenwerken met autoriteiten om alle noodzakelijke stappen te ondernemen om de situatie op te lossen. Wij vragen alle gebruikers van de Galaxy Note7 het toestel uit te schakelen en niet te gebruiken en gebruik te maken van beschikbare oplossingen"

Bekijk origineel

207 reacties

Reputatie 6
Laatste bericht is dat de launch van het toestel (9 september) wordt uitgesteld tot een nog nader te bepalen datum.

Het toestel wordt dus niet 9 september geleverd/uitgegeven!

Samsung geeft alle klanten die het toestel in een preorder besteld hebben, gratis een 128Gb sdkaart ter compensatie voor het uitstel.

Meer info HIER.
Reputatie 2
nu maar hopen dat we niet weer van alles moeten invullen voor dat kaartje...en weer weken op het kaartje moeten wachten.
Reputatie 7
Badge +15
@KoenM thanks voor het statement in het Nederlands. Ik pas de openingspost aan. 🙂
Reputatie 2
kan tmobile er al iets meer over vertellen?
Van dat sdkaart van 128 GB krijg je daar nog bericht van ?
Heb al een LEDcover in huis voor de note 7 hoop wel dat note 7 geen afstel word plaats uitstel
Reputatie 7
Badge +20
Op het moment hebben we helaas nog geen updates, zodra we deze wel hebben zullen we ze gelijk in dit topic met jullie delen. Houd dit topic dus goed in het oog!
Ik heb de Note 7 tijdens de T-Mobile Madness Maanden met korting op het abo via CoolBlue besteld. Omdat de levering uitgesteld is geworden tot oktober waarschijnlijk is echter niet duidelijk of CoolBlue deze korting nog wel kan honoreren gezien het contract pas aan de deur gemaakt wordt. CoolBlue geeft aan dat ze hopen dat T-Mobile coulant is (voor deze klanten) en de Madness Maanden verlengt.
Is er al bekend hoe T-Mobile hier zelf in staat en met deze gevallen omgaat?
Reputatie 6
LevyM schreef:

Ik heb de Note 7 tijdens de T-Mobile Madness Maanden met korting op het abo via CoolBlue besteld. Omdat de levering uitgesteld is geworden tot oktober waarschijnlijk is echter niet duidelijk of CoolBlue deze korting nog wel kan honoreren gezien het contract pas aan de deur gemaakt wordt. CoolBlue geeft aan dat ze hopen dat T-Mobile coulant is (voor deze klanten) en de Madness Maanden verlengt.

Ik ben dan geen officieel T-Mobile, maar zover ik weet zijn de prijzen die gelden op het moment van afsluiten gewoon geldig. Ook in dit soort gevallen. Je verlengt namelijk je abonnement en niet je telefoon (deze neem je er los bij). Je abonnement zal dus 'gewoon' verlengt worden, alleen je toestel komt later. Wettelijk is dit trouwens prima geregeld, dus geen zorgen.
KoenM schreef:

LevyM schreef:

Ik ben dan geen officieel T-Mobile, maar zover ik weet zijn de prijzen die gelden op het moment van afsluiten gewoon geldig. Ook in dit soort gevallen. Je verlengt namelijk je abonnement en niet je telefoon (deze neem je er los bij). Je abonnement zal dus 'gewoon' verlengt worden, alleen je toestel komt later. Wettelijk is dit trouwens prima geregeld, dus geen zorgen.

Beste KoenM,
Bedankt voor je uiterst snelle reactie. Ik heb echter van CoolBlue te horen gekregen dat ze het contract, met bijhorende tarieven, pas in orde kunnen maken vanaf dat er een IMEI nummer beschikbaar is om er op te zetten. Dit zou er voor kunnen zorgen dat de prijzen bij afsluiten niet altijd gehonoreerd kunnen worden gezien acties aflopen. De kans bestaat dat de afgesproken tarieven dan "bouncen" bij T-Mobile. Advies was dan ook contact op te nemen met T-Mobile om te kijken hoe deze dit op pakken gezien de Madness Maand over 2 weken al afloopt en het toestel dan waarschijnlijk nog niet leverbaar is.
Reputatie 6
Hoi,

Ik vind dat een vreemde benadering/statement van Coolblue. Ik kan me natuurlijk vergissen, maar ik blijf bij het punt, afgesloten is afgesloten.

Ik citeer een uitspraak;
Consumentenbond schreef:

Prijzen zijn in principe vrij. Als een winkel plotseling zijn prijzen verhoogt, kun je daar als consument niets tegen ondernemen. Wordt de prijsverhoging doorgevoerd nadat je een overeenkomst hebt gesloten, is dat anders. In dat geval is de leverancier in principe verplicht de overeenkomst volgens de afgesproken prijs na te komen.

Maw, je hebt nu een overeenkomst met CB betreffende het contract. Dit is dan ook rechtsgeldig. Ik vermoed ook dat T-Mobile totaal niet moeilijk gaat doen hierover 😉

Even afwachten 😉
Reputatie 4
Badge +7
https://www.allaboutphones.nl/galaxy-note-7-veilig/
Het is jammer dat T-Mobile zelf nog geen reactie heeft geplaatst op de betreffende vraag. Ben benieuwd of dit nog gaat komen...
Reputatie 6
LevyM schreef:

Het is jammer dat T-Mobile zelf nog geen reactie heeft geplaatst op de betreffende vraag. Ben benieuwd of dit nog gaat komen...

Op welke vraag?

T-Mobile is afhankelijk van Samsung. Als zij niet leveren, kan T-Mobile dit ook niet. Ook informatieverstrekking is afhankelijk van Samsung en daarvoor staat in de startpost voldoende uitgelegd hoe de situatie nu is.
Beste KoenM, ik vind het super dat je namens T-Mobile wil antwoorden en je hebt een paar ontzettend goede punten gehad! Punten die ik ook al met CB heb besproken maar waarop CB zelf geen definitief antwoord durft te geven gezien het om een pre order gaat.
Zodoende dat ik mijn vraag via hier stel omdat ik graag een concreet antwoord van T-Mobile wil hebben op de vraag of deze de Madness korting blijven honoreren, ondanks dat het toestel en contract pas later geleverd gaan worden. Prognose is nu einde okt.
Accepteert T-Mobile dan nog de Madness korting bij het opmaken van het contract of wordt dit gebounced?
Gezien dit policy is van T-Mobile kunnen we weken blijven speculeren over hoe dingen zouden moeten gaan maar het is toch echt aan T-Mobile om hier een concreet antwoord op te geven.
Reputatie 6
LevyM schreef:

Beste KoenM, ik vind het super dat je namens T-Mobile wil antwoorden en je hebt een paar ontzettend goede punten gehad! Punten die ik ook al met CB heb besproken maar waarop CB zelf geen definitief antwoord durft te geven gezien het om een pre order gaat.
Zodoende dat ik mijn vraag via hier stel omdat ik graag een concreet antwoord van T-Mobile wil hebben op de vraag of deze de Madness korting blijven honoreren, ondanks dat het toestel en contract pas later geleverd gaan worden. Prognose is nu einde okt.
Accepteert T-Mobile dan nog de Madness korting bij het opmaken van het contract of wordt dit gebounced?
Gezien dit policy is van T-Mobile kunnen we weken blijven speculeren over hoe dingen zouden moeten gaan maar het is toch echt aan T-Mobile om hier een concreet antwoord op te geven.

Ohhh die vraag! 🙂 Excuus. Dat is inderdaad waar, zal eens navragen of ze willen reageren!
KoenM schreef:

LevyM schreef:

Ohhh die vraag! 🙂 Excuus. Dat is inderdaad waar, zal eens navragen of ze willen reageren!

Dat zou Super zijn! Bij "normale" orders is dit verhaal zo klaar als een klontje maar omdat het nu over een pre-order gaat blijkt alles toch net iets ingewikkelder in mekaar te steken dan bij reguliere orders. Vandaar mijn twijfel en dat ik heel benieuwd naar T-Mobile's reactie. Ik zal tenslotte niet de enige zijn die met deze vraag zit, denk ik.
Reputatie 7
Badge +15
Hey LevyM,

Sorry voor de late reactie. Fijn dat Koen mij even een por in mijn zij heeft gegeven. Ik ben er net direct voor je naar gaan kijken. Ik snap goed dat je hier duidelijkheid over wilt!

Ik zie helaas geen verlenging terug in ons systeem 😞. Kan het zijn dat je een nieuw contract hebt afgesloten op een ander e-mailadres? Mocht dat niet het geval zijn dan denk ik inderdaad dat CoolBlue de order nog niet door heeft gegeven omdat zij hem dus moeten koppelen aan een IMEI van het betreffende toestel.

Heb je al wel een bevestiging ontvangen van CoolBlue met de kosten voor de bundels? In dat geval kunnen we het even afwachten en heb jij in ieder geval zwart op wit wat de bundels zouden moeten kosten. Mocht het dan toch 'fout' gaan kunnen wij het altijd voor je rechttrekken.

Ik ben benieuwd naar je reactie!
Amy schreef:

Hey LevyM,

Sorry voor de late reactie. Fijn dat Koen mij even een por in mijn zij heeft gegeven. Ik ben er net direct voor je naar gaan kijken. Ik snap goed dat je hier duidelijkheid over wilt!

Ik zie helaas geen verlening terug in ons systeem 😞. Kan het zijn dat je een nieuw contract hebt afgesloten op een ander e-mailadres? Mocht dat niet het geval zijn dan denk ik inderdaad dat CoolBlue de order nog niet door heeft gegeven omdat zij hem dus moeten koppelen aan een IMEI van het betreffende toestel.

Heb je al wel een bevestiging ontvangen van CoolBlue met de kosten voor de bundels? In dat geval kunnen we het even afwachten en heb jij in ieder geval zwart op wit wat de bundels zouden moeten kosten. Mocht het dan toch 'fout' gaan kunnen wij het altijd voor je rechttrekken.

Ik ben benieuwd naar je reactie!

Beste Amy,

Bedankt voor je reactie en KoenM bedankt voor de por 😉

CoolBlue geeft aan dat ze contracttechnisch gezien nog niets in orde kunnen maken gezien er inderdaad nog geen IMEI bekend is om te koppelen. Ik heb wel via de email een bevestiging gekregen van een aantal bundels op datum 23aug, tijdens de Madness maand dus. Hier staan echter geen bedragen bij, alleen het volgende;
T-Mobile Toestelservice AJ20 2 jr v
T-Mobile Stel Samen & Stel Bij 3 GB 2 jaar Verlengen
T-Mobile Stel Samen & Stel Bij Onbeperkt Minuten 2jr Verl.

Zou het helpen als ik CoolBlue vraag om even per mail een overzicht van de huidige maandelijkse kosten toe te sturen zodat deze er zijn om op terug te vallen of is de huidige bevestigingsmail tijdens de Madness maand opgemaakt genoeg om toch de tarieven juist aan te kunnen passen? Mits dit nodig blijkt te zijn natuurlijk.
Reputatie 2
ik snap eigenlijk niet hoe coolblue aan eind oktober komt....
samsung zelf weet het nog niet.
hopelijk komt hij wel snel. 😉
tjeerdos schreef:

ik snap eigenlijk niet hoe coolblue aan eind oktober komt....
samsung zelf weet het nog niet.
hopelijk komt hij wel snel. ;)

Iedereen die bij CB een Note 7 heeft besteld heeft een mailtje ontvangen waarin staat dat het toestel waarschijnlijk pas in oktober geleverd gaat worden. CB schat hier zelf de prognose eind oktober in maar is nog in overleg met Samsung en is eigenlijk net zo wijs als ons. Het kan dus gelukkig nog alle kanten op!

Volgens het laatste nieuws op het internet betreft de recall van Samsung ong +-2.5millioen toestellen wereldwijd. Van die 2.5millioen heeft ong 70% een Samsung batterij, die mogelijk vervangen en opnieuw getest moeten worden. Dit kan Samsung waarschijnlijk niet in een weekje oplossen, daarbij gaan de landen zoals de VS e.d. vaak ook nog voor op Nederland qua levering... Dus ik kan me best voorstellen dat dit nog wel eventjes gaat duren allemaal.
Reputatie 2
denk idd dat het nog wel even duurt ja.
hoop niet dat het maanden gaat duren want dan had ik net zo goed geen early renewal hoeven te doen. had me weer 72 euro gescheeld....;(
Reputatie 2
in de US is hij al om te ruilen tegen een nieuwe note 7 of tegen een ander model.
gaat best snel daar.
Reputatie 7
Badge +17
@LevyM;

Jammer dat je die nog niet hebt ontvangen. Ik stuur je even een privébericht om samen naar een oplossing te kijken.
Reputatie 6
Laatste nieuws is dat op 19/9 in Duitsland de eerste toestellen omgeruild gaan worden. Vervolgens worden dan ook de bestellingen verstuurd naar de overige klanten.

Nederland komt meestal later aan de beurt en de eerste berichten zijn datum er medio oktober in Nederland de Note 7 verstuurd zal gaan worden.

Reageer