Beantwoord

Storing Samsung S7 Edge bij maken foto

• 1 maart 2017
  • 5 reacties
  • 383 Bekeken

Mijn telefoon schakelt uit als ik een foto wil maken wel gaat hij daarna weer vanzelf aan . Kan iemand mij tips geven waar dit probleem door komt ?
icon

Beste antwoord door David 2 maart 2017, 12:01

Hi Angelique,

Dat is nogal vervelend zeg, ik snap goed dat je daar gek van wordt! :S Ik heb gelijk voor je gegraven in de archieven en rondgekeken naar mogelijke oorzaken en oplossingen. Het kan aan veel zaken liggen, dus ik neem het even allemaal met je door.

Heb je het probleem bij alle apps die de camera gebruiken of alleen de standaardapp van de camera? Is het probleem ontstaan sinds een bepaald moment, bijvoorbeeld het installeren van een bepaalde app?

Heb je de Samsung al eens in de veilige modus opgestart om te kijken of het dan ook gebeurt? Dit doe je door jouw toestel uit te schakelen en daarna de powerbutton en knop voor volume omlaag ingedrukt houden. Als de telefoon dan opstart laat je de powerbutton los, maar houd je de volumeknop ingedrukt tot de telefoon opgestart is. Je ziet dan links in de hoek staan dat het je in de veilige modus zit. Probeer dan nog eens een foto te maken, zodat je weet of het dan ook gebeurt!

In dit topic vind je overigens ook een aantal suggesties om een reparatie te voorkomen. Deze kun je ook nog doornemen en testen, zodat je alles geprobeerd hebt!

We horen graag of het opgelost is en anders wat jouw bevindingen zijn! 🙂
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Angelique,

Dat is nogal vervelend zeg, ik snap goed dat je daar gek van wordt! :S Ik heb gelijk voor je gegraven in de archieven en rondgekeken naar mogelijke oorzaken en oplossingen. Het kan aan veel zaken liggen, dus ik neem het even allemaal met je door.

Heb je het probleem bij alle apps die de camera gebruiken of alleen de standaardapp van de camera? Is het probleem ontstaan sinds een bepaald moment, bijvoorbeeld het installeren van een bepaalde app?

Heb je de Samsung al eens in de veilige modus opgestart om te kijken of het dan ook gebeurt? Dit doe je door jouw toestel uit te schakelen en daarna de powerbutton en knop voor volume omlaag ingedrukt houden. Als de telefoon dan opstart laat je de powerbutton los, maar houd je de volumeknop ingedrukt tot de telefoon opgestart is. Je ziet dan links in de hoek staan dat het je in de veilige modus zit. Probeer dan nog eens een foto te maken, zodat je weet of het dan ook gebeurt!

In dit topic vind je overigens ook een aantal suggesties om een reparatie te voorkomen. Deze kun je ook nog doornemen en testen, zodat je alles geprobeerd hebt!

We horen graag of het opgelost is en anders wat jouw bevindingen zijn! 🙂
Hoi David, ik kan wel een screenshot maken maar niet een gewone foto via de camera . Ik weet echt niet wanneer het is begonnen eerst deed hij een poosje het toestel automatisch uitschakelen na het maken van een foto en daarna deed de telefoon het wel weer goed maar nu is het probleem blijvend . Ik heb mijn telefoon in veilige modus opgestart helaas heeft dit niks geholpen . Alvast bedankt voor de hulp
Reputatie 7
Badge +20
Hey Angelique,

Jammer dat de veilige modus niets opgeleverd heeft, ik hoopte dat we dan wat dichterbij het probleem konden komen.

Ik zou je willen aanraden om jouw toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Je begint dan met een schone lei en dan is het probleem hopelijk ook weg. Zorg er wel voor dat je van tevoren een goede back-up maakt, zodat je geen gegevens verliest .In onze Toestelhulp vind je instructies voor het maken van de back-up en uitvoeren van de reset. Test de camera dan ook even voor je de back-up hebt teruggezet, als het dan goed werkt, dan kan het ook nog aan een app liggen.

Als het allemaal niets oplevert, kun je jouw toestel ter reparatie inleveren. Je kunt daarvoor ook nog even langs een Samsung Service Locatie, dan kunnen zij direct kijken of zij het probleem herkennen. Mocht het dan zo zijn dat je toestel inderdaad gerepareerd moet worden, dan kun je deze gelijk in de winkel achterlaten, zodat zij deze voor je opsturen.

Hopelijk werkt de reset nog, dan hoeft jouw toestel in ieder geval niet ter reparatie opgestuurd te worden! Houd je ons op de hoogte? 🙂
Hoi David,
:)
Helaas heeft dat ook niks geholpen , mijn telefoon is vandaag nog opgestuurd .
Bedankt nog voor jou hulp 🙂
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Angelique,

Jammer dat het niet heeft geholpen! Ik hoop dat je je toestel snel weer in handen hebt zodat je weer mooie foto's kunt maken 🙂 Houd je ons op de hoogte?

Reageer