Beantwoord

Streepjes op display Samsung S7 edge


Ik heb mn s7 maar paar weken en sinds paar dage, zijn er 3 Strepen op de display. Als de licht minder word zijn de donkere strepen groter en hogere display licht zijn de donkere streepjes kleiner, waar kan het aan liggen??
icon

Beste antwoord door Sam- 21 mei 2016, 10:13

Hoi Marianne,

Welkom op het T-Mobile Forum! Leuk om je hier te zien. Al een kijkje in het voorstel topic genomen? :)

Wat vreemd dat je 3 strepen op je display ziet. Dat lijkt me niet de bedoeling! Goed dat je dit bij ons aangeeft.

Zie je de 3 strepen in alle applicaties? Of komen deze alleen bij specifieke pagina's tevoorschijn? Het lijkt erop dat je scherm defect is. Dit zou betekenen dat je jouw toestel ter reparatie aan zou moeten bieden. Voordat je dit doet wil ik je eerst vragen om een kijkje te nemen in het 'Hoe voorkom ik een reparatie' topic.

Laat ons weten of het is gelukt!
Bekijk origineel

42 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi Marianne,

Welkom op het T-Mobile Forum! Leuk om je hier te zien. Al een kijkje in het voorstel topic genomen? :)

Wat vreemd dat je 3 strepen op je display ziet. Dat lijkt me niet de bedoeling! Goed dat je dit bij ons aangeeft.

Zie je de 3 strepen in alle applicaties? Of komen deze alleen bij specifieke pagina's tevoorschijn? Het lijkt erop dat je scherm defect is. Dit zou betekenen dat je jouw toestel ter reparatie aan zou moeten bieden. Voordat je dit doet wil ik je eerst vragen om een kijkje te nemen in het 'Hoe voorkom ik een reparatie' topic.

Laat ons weten of het is gelukt!
Reputatie 2
Hey Marianne,

Het is inderdaad niet de bedoeling dat je strepen op het scherm krijgt!
Je kunt eventueel ook even een hardware testje uitproberen. Ga hiervoor naar de Oproep app en typ *#0*# . Dan verschijnt er een menu waarin je het scherm kunt testen op fouten bij bijvoorbeeld LED, Red, Green en Blue. Hoe gaat het dan?


Groetjes,
Lot
Samsung WebCare
Goedemiddag Samsung Specialist,

Ik heb met het zelfde probleem te maken. Als ik de scherpte van mijn scherm vol aan zet lijken de strepen te verdwijnen. Zet ik hem donkerder dan worden de strepen breder.
Ik heb het aangegeven testscherm geprobeerd *#0*#0 wanneer ik dit scherm open zijn de strepen niet meer zichtbaar.

Groet,
Tim
Heb nu gezien dat dit ook in het test scherm zichtbaar is. het heeft duidelijk te maken met de brightness. Het lijkt echter meer een software issue.
Reputatie 2
Hoi Tim,

Als de streepjes ook in de test zichtbaar zijn ben ik bang dat het toch om een hardwaredefect gaat in plaats van een software issue. Kun je een screenshot maken en deze screenshot op een ander apparaat (bijvoorbeeld je laptop of een ander telefoon) bekijken? Zijn de streepjes dan nog steeds zichtbaar in de screenshot? Dan kunnen we voor de zekerheid vaststellen of het door de software gerelateerd is.

Groetjes,
Wendy
Samsung Webcare
Hoi Tim,

Als de streepjes ook in de test zichtbaar zijn ben ik bang dat het toch om een hardwaredefect gaat in plaats van een software issue. Kun je een screenshot maken en deze screenshot op een ander apparaat (bijvoorbeeld je laptop of een ander telefoon) bekijken? Zijn de streepjes dan nog steeds zichtbaar in de screenshot? Dan kunnen we voor de zekerheid vaststellen of het door de software gerelateerd is.

Groetjes,
Wendy
Samsung Webcare




Goedemorgen Wendy ,

bedankt voor je reactie. Ik heb een screenshot gemaakt met telefoon waarop ik de problemen ondervind. Op de screenshot zijn de strepen niet zichtbaar.
Wat ik echter wel heb gemerkt en dat heeft de telefoon al vanaf het begin gedaan is dat hij de scherpte blijft corrigeren naar gelang de hoeveelheid licht hij detecteert. Dit zou volgens mij ook niet mogen aangezien ik de scherpte op handmatig heb staan en niet op automatisch.
Ik merkte gister avond bij weinig licht ook dat ik de strepen niet helemaal weg kreeg door de scherpte vol aan te zetten. Nu bij daglicht lukt dat weer wel. ik hoop dat je wat aan deze info hebt en mij kan helpen.

Groet Tim
Reputatie 2
Hoi Tim,

Aangezien de streepjes niet zichtbaar zijn op de screenshot, lijkt er sprake te zijn van een hardwaredefect van het scherm zelf. Er zit dan niets anders op dan het toestel ter reparatie aan te bieden. Je kunt het toestel via jouw verkoper opsturen, langsgaan bij een van onze servicepunten of laten ophalen via Dr. Mobile: https://samsung.drmobile.nl/sam_nl/

Groetjes,
Wendy
Samsung Webcare
Hoi Wendy ,

Hier ben ik niet blij mee. Ik heb dit toestel net en om het nu al terug te moeten sturen vanwege een hardwaredefect vind ik op zijn minst gezegd erg vervelend.
Ik zou liever gewoon een nieuw toestel krijgen aangezien dit mankement er al vanaf het begin in heeft gezeten. wanneer ik het toestel opstuur zit ik weken zonder mijn eigen toestel.
Buiten het feit dat ik nu opzoek moet naar een vervangend toestel voor de tijd dat ik zonder zit brengt dit genoeg problemen met zich mee in de vorm van alle data en dergelijken welke ik moet gaan opslaan om er voor te zorgen dat ik niets verlies ( wat ondanks alle back up programma's toch zal gaan gebeuren ). Ik begrijp dat dit niet met opzet gedaan wordt maar zou in dit geval toch een andere oplossing zien dan opsturen. Buiten dat ben ik al jaren trouw klant van zowel T-Mobile en Samsung en heb tot op heden nooit wat te klagen gehad.

Graag hoor ik een reactie.

Met vriendelijke groet ,

Tim
Reputatie 2
Hoi Tim,

Begrijpelijk dat je het niet leuk vind om het toestel op te sturen. Omdat het echt om een hardwaredefect lijkt te gaan, kan ik hoe graag ik het ook wil op afstand niet via een simpele handeling ervoor zorgen dat het opgelost wordt. Het toestel zal echt gerepareerd moeten worden. Als je langsgaat bij een servicepunt van ons, kan afhankelijk van de drukte en beschikbaarheid van onderdelen het toestel in veel gevallen ter plekke gerepareerd worden terwijl je wacht. Daarna kun je hem weer naar huis meenemen. Mocht dat niet lukken, dan kan de winkel hem voor je opsturen naar het reparatiecentrum.

Groetjes,
Wendy
Samsung Webcare
Bedankt voor je reactie ,
Ik begrijp dat er op afstand niets aan te doen is. Ik denk dat de beste optie dan ook is om inderdaad langs te gaan bij een service punt.

waar kan ik deze service punten vinden ?
Kan ik daar een afspraak maken zodat ik inderdaad kan wachten en mijn toestel gelijk weer mee kan nemen indien er iets aan de hand is wat direct verholpen kan worden ?
En wat heb ik nodig om daar geholpen te worden ? denk aan aankoopbewijs of iets dergelijks

Groet Tim
Reputatie 6
Badge +17
Hi Tim,

Je kan een overzicht van de Samsung Service Centers vinden op deze pagina. Bij het selecteren van een Service Center vind je gelijk de contactgegevens om een afspraak te maken.

Het is inderdaad verstandig om je aankoopbewijs mee te nemen!

Laat ons weten of het allemaal is gelukt. Als je in de tussentijd nog vragen hebt dan horen we het van je.
Goedemiddag ,

Ik ben terug gegaan naar de winkel waar ik mijn telefoon heb gekocht. Hier werd ik goed geholpen en ben ik voorzien van een nieuwe telefoon. Ik heb dus niets hoeven laten repareren omdat dit nog binnen de termijn van garantie viel waar je gewoon een nieuwe telefoon krijgt.
Voor iedereen die dus deze problemen ondervindt, zorg dat je binnen 2 maanden na aankoop terug gaat naar je T-Mobile shop en je krijgt gewoon een nieuwe telefoon.

In elk geval bedankt voor de hulp.
Groet Tim
Reputatie 6
Badge +17
Hi Tim,

Ah super. Goed om te lezen dat het naar tevredenheid is opgelost!

Bedankt voor het delen van je oplossing. Mocht je verder nog vragen hebben dan horen we het graag van je. 😉
Ik heb hetzelfde probleem met mijn Galaxy S7 Edge.
Na het lezen van het bericht van Tim ook besloten om zelfde dag nog terug te gaan naar de T-mobile winkel. Dit is gebeurd binnen de garantieperiode van 2 maanden.

Ze vertelde mij daar dat ze niet direct mijn telefoon kunnen omwisselen voor een nieuwe en dat deze opgestuurd moet worden ter reparatie. Zelfs nadat ik het bericht van Tim heb laten zien aan de medewerker achter de balie.

Hier komt ook nog een keer bij dat ik in feite 2 weken voor mijn toestel blijf betalen, maar deze niet in bezit heb. De fout komt niet door mij toedoen en dit is te zien aan de vele mensen die met hetzelfde probleem kampen. Ik vind dit erg spijtig aangezien ik al jaren klant ben.
Reputatie 6
Badge +17
Hallo Mitta,

Wat balen dat jij hier ook last van hebt. Goed dat je dit aangeeft bij ons.

Ik ben gelijk voor je gaan kijken naar de mogelijkheden in deze situatie. In het systeem zie ik dat onze collega waarmee je vanmiddag aan de telefoon gesproken hebt je al van de benodigde informatie heeft voorzien. Ook heeft ze je een leuke korting toegekend! Is alles na dit gesprek duidelijker geworden? Heb je aanvullende vragen? Laat het ons weten, want we helpen je graag verder!
Hoi Issam,

Dit klopt inderdaad. Ik heb vanmiddag met een collega van je gesproken. Ben blij met deze oplossing!
Reputatie 7
Badge +20
Erg goed om te lezen, Mitta72! 😃
Hallo,

Vandaag ook hetzlefde probleem als iedereen hier strepen in beeldscherm telefoon met abbo 8 juli afgesloten en nu al defect niet te geloven gaat lekker daar bij Samsung. Als ik online kijk wordt het nog leuker zoveel klachten over het zelfde probleem. Nou maar eens kijken hoe goed de service van T-Mobile is 2 weken geen telefoon !!! dat begint ieder geval al lekker. Repareren is in deze gevallen zo verkeerd ik verwacht dat zo'n duur kreng wel wat langer meegaat voordat die mankementen gaat vertonen Daarom reken ik er op dat er een nieuwe telefoon wordt uitgegeven het zou niet mooi staan voor alle partijen als ik mijn recht moet gaan halen bij de rechter daar zit ik niet op te wachten en ik denk dat niemand hiermee iets opschiet. Als je kijkt naar de tijdlijn wanneer dit probleem begingt dan kan je er van uitgaan dat er iets in het productielijn niet goed is gegaan deze batch zouden ze dan ook moeten terugroepen na de debacle met de Note7 zouden ze slimmer moeten zijn geworden. Ik wou het hierbij laten en hoor graag van de T-mobile crew wat ze voor mij kunnen doen.
Ik heb mijn toestel aangeschaft toen de S7 Edge net uitkwam. Sinds gisteren heb ik ook ineens strepen op mijn scherm. Ik heb de test uitgevoerd maar dan zijn er geen strepen zichtbaar, dan ligt dit dus aan een software update? Soms zijn de strepen zo erg dat ik het scherm niet meer kan lezen. Wat moet ik nu doen?
welke test heb je gedaan?
@Tau via oproep type je in: *#0*# je komt dan in een scherm waar je je kleuren en dergelijke kan testen.
Ik moet mijn toestel wegbrengen voor reparatie. Op zich niet zo erg omdat dit onder de garantie valt. Nadeel is wel, dat de simkaart ingebouwd zit in je telefoon en je telefoon kan niet geopend worden aan de achterkant. Hopelijk hebben ze in de winkel hier een goede oplossing voor. De strepen worden ook meer en kan soms mijn beeldscherm niet lezen en dit na een update van Samsung.
sim zit bovenin je ziet een klein gaatje hier moet je iets inprikken dan komt die eruit maar dat doen ze wel voor je in de winkel als je het zelf niet kan\
Bedankt voor de tip! Dit was mij even ontgaan;)
Reputatie 7
Badge +20
Hey Tau,

Welkom op ons forum! Erg jammer om te lezen dat je telefoon kuren vertoont.

In dit topic vind je alles wat je zelf thuis kunt doen om een reparatie te vermijden. Je kunt dit dus nog zelf nalopen om te kijken of er wellicht iets een positief effect heeft.

Als het echter echt in het scherm zelf zit, dan zal je telefoon toch ter reparatie opgestuurd moeten worden. Over het algemeen worden de reparaties zeer rap afgehandeld, dus je zult niet heel lang zonder toestel hoeven zitten. Je kunt eventueel ook nog langs een Samsung Service punt bij jou in de buurt om te kijken of ze je daar misschien direct kunnen helpen.

Hopelijk is het probleem snel verholpen! Als wij je nog ergens bij kunnen helpen, laat het dan weten.

Reageer