Beantwoord

Strepen scherm Samsung

• 14 augustus 2016
  • 10 reacties
  • 6485 Bekeken

Weet iemand hoe het kan en vooral hoe ik het kan verhelpen?...: ik heb sinds gisteren strepen in mijn scherm (samsungs s7edge) met display van donker naar licht zetten nemen strepen af..
Het zijn net horizontale banen.
icon

Beste antwoord door Samsung Webcare 16 augustus 2016, 10:25

Hoi Kim,

Wat een raar verschijnsel. Ik zie dat Hajar en tribaltim je al hele goede tips gegeven hebben. Voordat je het toestel ter reparatie aanbiedt is het belangrijk eerst te achterhalen of het probleem veroorzaakt wordt door de hardware of de software. Kun je jouw telefoon in de veilige modus opstarten? Dat doe je als volgt: http://www.samsung.com/nl/support/skp/faq/925591 Komen de strepen ook voor in deze stand? Ik hoor het graag van je!

Groetjes,

Wendy
Samsung Webcare
Bekijk origineel

10 reacties

Hoi Kimsss,

Welkom op het T-Mobile Forum.
Vervelend dat je problemen hebt met je toestel.

Klinkt een beetje alsof je beeldscherm defect is. Echter ios dat vanaf hier moeilijk in te schatten. Ik denk dat het verstandig is dat je even langs een T-shop gaat (of een andere belwinkel) om te kijken waar het eventueel aan kan liggen.
Tevens kan je tijdens kantooruren contact opnemen met samsung (via de website), via chat bijvoorbeeld, om dit met hen te overleggen. Mogelijk kunnen zij je direct helpen.

Hopelijk kom je zo al iets verder!
Succes in ieder geval!
Reputatie 7
Badge +20
Hi Kimms,

Welkom op ons Forum!

Wat jammer dat je scherm ineens zulke kuren vertoont. Zijn deze strepen altijd zichtbaar op je scherm? Of alleen als je een bepaalde applicatie gebruikt? Je zou in dit geval inderdaad langs een T-Shop of een Samsung Service Center kunnen gaan zoals tribaltim ook aangeeft, zodat ze je toestel van dichtbij kunnen bekijken. Je kan er dan voor kiezen om je toestel ter reparatie aan te bieden. Je bent hem dan voor ongeveer 2 weken kwijt, maar hopelijk krijg je wel een gerepareerd toestel terug. Op deze pagina vind je hier meer informatie over.

Laat je mij weten of het lukt? Als je in de tussentijd nog vragen hebt dan hoor ik het graag.
Ik heb contact opgenomen met samsung en zij adviseren mij om eerst terug te gaan naar de fabrieksinstellingen. Zij denken aan een software probleem.

Het zijn strepen die zichtbaar zijn wanneer de display niet geheel verlicht is. Er zijn 3 horizontale strepen die donkerder worden bij verlagen lichtintensiteit. Het lijken eigenlijk wel jaloezieen die dicht of open gaan.. (hopelijk is deze omschrijving enigzins duidelijk...)
Alle overige functies en apps werken zoals normaal
Reputatie 2
Hoi Kim,

Wat een raar verschijnsel. Ik zie dat Hajar en tribaltim je al hele goede tips gegeven hebben. Voordat je het toestel ter reparatie aanbiedt is het belangrijk eerst te achterhalen of het probleem veroorzaakt wordt door de hardware of de software. Kun je jouw telefoon in de veilige modus opstarten? Dat doe je als volgt: http://www.samsung.com/nl/support/skp/faq/925591 Komen de strepen ook voor in deze stand? Ik hoor het graag van je!

Groetjes,

Wendy
Samsung Webcare
Ja helaas ze zijn er nog
Wat ook raar is dat wanneer ik het licht geheel open zet terwijl de auto stand aan is geen strepen zichtbaar zijn wel wanneer ik het weer dim.. wanneer het licht geheel open is maar niet de auto stand aan heb zie ik de strepen weer wel.
Reputatie 2
Als de strepen in de veilige modus ook aanwezig zijn, dan lijkt er sprake te zijn van een hardwaredefect. Het toestel zal dan inderdaad ter reparatie moeten worden aangeboden. Je kunt langsgaan bij een van onze servicepunten om het toestel na te laten kijken. Hier zijn de adressen: http://www.samsung.com/nl/reparatie/#adressen

Groetjes,

Wendy
Samsung Webcare
Ik had ook opeens een rode verticale streep aan de rechterkant...na een week ernaar gekeken te hebben heb ik hem een keer 24u uitgelaten, na het aanzetten was alles weer ok
Reputatie 7
Badge +20
Hi DanInie,

Aah gelukkig is het bij jou wel vanzelf opgelost. Thanks voor het delen van de tip! Misschien hebben andere klanten hier ook wat aan. 🙂
Helaas ik heb geen rode streep verticale maar brede strepen toe en afnemend bij verhogen of afnemen licht display.. ik heb er tot op heden nog niets aangedaan (puur omdat ik mijn telefoon niet wil missen) maar ga hem nu toch maar laten nakijken ...
Reputatie 7
Badge +20
Hi Kimsss,

Jammer om te lezen dat dit probleem zich nog steeds voordoet. 😞 Ik denk inderdaad dat in jouw geval een reparatie de beste oplossing is. Je kan ervoor kiezen om de reparatie via Samsung te laten doen zoals Wendy hierboven heeft aangegeven of je kan je toestel ter reparatie aanbieden bij ons. Op deze pagina vind je hier meer informatie over.

Ik hoop dat je toestel snel wordt gerepareerd! Ik wens je nog fijne feestdagen!

Reageer