[SUGGESTIE] Moderniseren T-Mobile branding

Ik heb een T-Mobile branded Galaxy S7 Edge. Hoewel dit een fantastisch toestel is, is de branding van T-Mobile bij opstarten en afsluiten irriterend. Nu heeft een van mijn vrienden een S7 Edge meegenomen uit Amerika, en tot mijn verbazing was de branding op zijn toestel vele malen mooier. Waar het NL toestel de opstartanimatie grotendeels overschrijft met de roze T-Mobile logo animatie, laat de US versie eerst de originele animatie volledig zien en dan op het laatst pas een minimalistisch T-Mobile logo. Ook de geluidjes zijn beter. Waar de NL versie de welbekende "klassieke" geluidjes maakt (volgensmij hebben we deze al sinds de originele HTC Desire), heeft de USA alleen het kenmerkende T-Mobile pianodeuntje, welke vele malen prettiger is om aan te horen. Ook bij het afsluiten heeft de US versie helemaal geen geluid, in tegenstelling tot de NL versie.

Mijn suggestie: T-Mobile NL, neem een voorbeeld aan jullie Amerikaanse collega's! De branding op het USA toestel is vele malen minder storend.

Hoe de USA S7 opstart: https://youtu.be/erxhQevHdF8?t=5m34s

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi ShadowLabs,

Dankjewel voor je feedback en voor je voorstel. Ik heb het doorgezet naar de desbetreffende afdeling!
Top, hoop dat hier wat mee gedaan wordt!
Doet T-Mobile nog aan die branding dan?
Ik heb zowel op mijn S5, S7 Edge, Note 8 geen bootanimatie van T-Mobile. Ze komen direct van T-Mobile met abo.
@Jordytjes
Als je op die toestellen naar *#1234# 'belt', staat er dan TNL in de CSC-code, of staat er iets anders in? Dat ze direct bij T-Mobile aangeschaft zijn, zegt ook niet altijd alles. 😉
Jordytjes schreef:

Doet T-Mobile nog aan die branding dan?
Ik heb zowel op mijn S5, S7 Edge, Note 8 geen bootanimatie van T-Mobile. Ze komen direct van T-Mobile met abo.

Mijn S7 Edge kwam op TNL firmware. Gehaald bij de T-Shop in Gouda en vol met branding. Schijnt wel zo te zijn dat als je vlak na de lancering een toestel koopt je geen branding krijgt.
Reputatie 7
Badge +9
De eerste lichting toestellen bij de release is Unbranded, ook via de providers. Daarna komen de Branded versies.

Helaas wordt tegenwoordig weer gewerkt met SIM gebonden branding, en is de kans groot dat je bij de eerstvolgende update alsnog een branded update door je strot gedauwd krijgt die ook even vrolijk je toestel reset.
Klopt, meen me te herrineren dat het T-Mobile splashscreen pas verscheen nadat ik mijn SIM in het toestel deed. FOC update o.i.d. Gelukkig met een simpele Odin flash weer op PHN firmware (met een security patch 3 maanden nieuwer dan die van T-Mobile :D)

Reageer