Beantwoord

t-mobile branded, wat betekent dit?

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
ik heb een samsung s7 edge, gekocht in november 2016, na het installeren van een update hij is branded geworden zo gebruikt hij veel cpu en batterij en je ziet t-mobile logo bij het uit zetten en aan zetten. mijn vraag is nu hoe kan ik die logo verwijderen, het is echt niet meer leuk en ik wil het niet meer op mijn toestel hebben die logo en die apps
icon

Beste antwoord door Issam 16 mei 2018, 16:04

Hoi Yas Har,

Begrijpelijk dat je hier duidelijkheid over wil hebben!

Ik ben erg benieuwd naar hoe of waar je hebt gezien dat je CPU en batterij zwaarder worden beladen door de Branded software. Dit zou juist minder moeten zijn namelijk.

Het 'branden' van toestellen tegenwoordig betekent 4 dingen:

- Je krijgt een opstartlogo van T-Mobile
- Je krijgt (in sommige gevallen) één of meerdere vooraf geïnstalleerde apps die je achteraf kan verwijderen
- Je toestel instellingen worden goed afgestemd op ons netwerk om je bereik en daardoor ook je batterijduur te verbeteren"
- We testen nieuwe software updates op bugs voordat deze worden vrijgegeven zodat jij meteen gebruik maakt van een stabiele en goed werkende update.

Ik hoop dat je zo een goed idee hebt van de manier waarop toestellen worden gebrand. Als je verder nog vragen hebt dan horen we het natuurlijk graag van je Yas Har. 🙂

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +16
Hoi Yas Har,

Begrijpelijk dat je hier duidelijkheid over wil hebben!

Ik ben erg benieuwd naar hoe of waar je hebt gezien dat je CPU en batterij zwaarder worden beladen door de Branded software. Dit zou juist minder moeten zijn namelijk.

Het 'branden' van toestellen tegenwoordig betekent 4 dingen:

- Je krijgt een opstartlogo van T-Mobile
- Je krijgt (in sommige gevallen) één of meerdere vooraf geïnstalleerde apps die je achteraf kan verwijderen
- Je toestel instellingen worden goed afgestemd op ons netwerk om je bereik en daardoor ook je batterijduur te verbeteren"
- We testen nieuwe software updates op bugs voordat deze worden vrijgegeven zodat jij meteen gebruik maakt van een stabiele en goed werkende update.

Ik hoop dat je zo een goed idee hebt van de manier waarop toestellen worden gebrand. Als je verder nog vragen hebt dan horen we het natuurlijk graag van je Yas Har. 🙂
na het installeren van de tmobile software staan 7 van 8 cpus altijd aan en bij om costumer ik kan zien dat die software elke keer na volledig opladen tussen 8 en 12% batterij verbruikt en mijn ram is gelijk na installeren van de software altijd tussen 800 mb en 1600mb terwijl voor de installatie die zat altijd rond 2300 en 2700 minimaal. verder ik gebruik ook apps waarmee ik kan zien wat allemaal cpu en batterij gebruik.
mijn vraag was hoe kan ik die t-mobile logo verwijderen? is rooten dan einige oplosing?
Reputatie 5
Badge +15
Hoi Yas Har,

Zoals je zelf al vermoedde, kun je het logo niet via een "normale" weg verwijderen. Het staat je natuurlijk vrij om daar andere acties op te ondernemen, maar wij zullen dat nooit aanraden en bieden daar verder geen ondersteuning in!

Laat het ons weten als je nog meer vragen hebt!
Om het toestel te "unbranden" moet je 'm flashen met unbranded firmware. Dit doe je met Odin. Let wel op dat je garantie hiermee kan vervallen, en dat je 'm niet weer terug kan krijgen naar branded firmware.

Reageer