Beantwoord

telefoon gaat niet meer aan

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Ik heb mijn telefoon laten vallen toen ik hem in mijn kontzak wilde doen. Hij viel dus niet heel erg hoog.
Toen ik hem oppakte was het scherm nog heel alleen ging hij niet meer aan. Ik heb 1 keer op het aanknopje gedrukt hierbij zag ik op de helft van mijn telefoon wit met groen beeld en strepen erin. Na 1 seconde was dit weg en was mn telefoon weer zwart. Dit gebeurde de tweede keer hetzelfde en daarna niet meer. Toen bleef het scherm zwart.

Het gaat om een Samsung Galaxy s6

Kan iemand mij helpen met wat ik kan doen om mijn telefoon weer aan te krijgen, of in ieder geval de foto's over te zetten op mijn computer??

Alvast Bedankt!!
icon

Beste antwoord door Folkert 19 november 2018, 19:14

Het lijkt erop dat je telefoon inderdaad echt defect is.

Als je een beetje geluk hebt staan de foto's die je met je camera geschoten hebt op de micro SD kaart en die kun je eruit halen. Er zijn adapters te koop waar je ze in kunt stoppen en dan via een USB poort van je pc kopiëren. Zie b.v. https://www.bol.com/nl/p/micro-sd-kaart-lezer-usb-stick-micro-sd-card-reader-usb-2-0-tf-kaart-lezer-usb-stick-adapter/9200000079930641/

Had je wellicht ook de Google Foto app? Die maakt backups naar Google Photos.

Groet, Folkert

P.S. Installeer op je nieuwe telefoon altijd meteen de Google Foto app en stel 'm zodanig in dat ie alle foto's die jij wilt kopieert naar Google Photos (Gratis Cloud) inclusief b.v. WhatsApp foto's als je dat zou willen. Je kunt 'm zo zetten dat ie alleen backup's maakt via Wifi mocht je geen unlimited bundel hebben.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Het lijkt erop dat je telefoon inderdaad echt defect is.

Als je een beetje geluk hebt staan de foto's die je met je camera geschoten hebt op de micro SD kaart en die kun je eruit halen. Er zijn adapters te koop waar je ze in kunt stoppen en dan via een USB poort van je pc kopiëren. Zie b.v. https://www.bol.com/nl/p/micro-sd-kaart-lezer-usb-stick-micro-sd-card-reader-usb-2-0-tf-kaart-lezer-usb-stick-adapter/9200000079930641/

Had je wellicht ook de Google Foto app? Die maakt backups naar Google Photos.

Groet, Folkert

P.S. Installeer op je nieuwe telefoon altijd meteen de Google Foto app en stel 'm zodanig in dat ie alle foto's die jij wilt kopieert naar Google Photos (Gratis Cloud) inclusief b.v. WhatsApp foto's als je dat zou willen. Je kunt 'm zo zetten dat ie alleen backup's maakt via Wifi mocht je geen unlimited bundel hebben.
Ja, de app Google Photos stond als het goed is op mijn telefoon. Staan hierdoor toevallig ook alle screenshots in de Cloud?

Als ik dan bijvoorbeeld nu overstap op een Iphone, kan ik dan evengoed mijn foto's overzetten?
Reputatie 7
Badge +18
Screenshots worden standaard niet in de cloud gezet door Google foto. Dat moet je handmatig aanzetten.

Beste is eerst op Google Photo inloggen en kijken wat je daar hebt staan. Vervolgens nog de micro SD kaart uitlezen via zo'n adapter. Dan heb je in elk geval zoveel mogelijk foto's gered.

Apples iPhone gebruikt een andere cloud genaamd iCloud en je zult alles zelf eenmalig moeten overzetten.

Reageer