Beantwoord

Telefoon geblokkeerd patroon vergeten

• 21 januari 2018
  • 16 reacties
  • 12942 Bekeken

Ik heb een Samsung Galaxy S7 en gebruik altijd mijn vingerafdruk om mijn toestel te ontgrendelen. Nu is de software geupdate en moet ik eerst mijn patroon swipen, maar ik weet mijn patroon niet meer. Hoe kan ik alsnog mijn toestel ontgrendelen?
icon

Beste antwoord door Johrick 21 januari 2018, 20:06

HI Mirber,

Welkom bij de T-Mobile Community!

Ik ga je helpen om weer toegang te krijgen tot je telefoon 🙂

Had je een Samsung Account gekoppeld op de telefoon? Dan zou je via Samsungs find my mobile je scherm kunnen ontgrendelen.

Eerst log je in onder "zoeken" met het e-mailadres wat je gekoppeld hebt, dan krijg je mogelijk direct je S7 al te zien als optie. Klik op "zoeken" onderaan, vervolgens weer onderaan op "meer" en als laatste, ook weer helemaal onderaan, "mijn apparaat ontgrendelen".

Als het daar niet mee lukt kun je via Android Device Manager je telefoon zoeken. Als je dan op vergrendelen drukt krijg je de optie om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Ik hoop dat ik je hiermee heb geholpen! Lukt het niet? Of heb je nog andere vragen laat het maar weten!
Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 4
Badge +3
HI Mirber,

Welkom bij de T-Mobile Community!

Ik ga je helpen om weer toegang te krijgen tot je telefoon 🙂

Had je een Samsung Account gekoppeld op de telefoon? Dan zou je via Samsungs find my mobile je scherm kunnen ontgrendelen.

Eerst log je in onder "zoeken" met het e-mailadres wat je gekoppeld hebt, dan krijg je mogelijk direct je S7 al te zien als optie. Klik op "zoeken" onderaan, vervolgens weer onderaan op "meer" en als laatste, ook weer helemaal onderaan, "mijn apparaat ontgrendelen".

Als het daar niet mee lukt kun je via Android Device Manager je telefoon zoeken. Als je dan op vergrendelen drukt krijg je de optie om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Ik hoop dat ik je hiermee heb geholpen! Lukt het niet? Of heb je nog andere vragen laat het maar weten!
Hi! Bedankt voor je snelle reactie! Als ik inlog zie ik 3 opties 1. geluid afspelen 2 vergrendelen en 3 content wissen. Maar als ik vergrendelen kies, dan kan ik m blijkbaar vergrendelen op afstand. Niet ontgrendelen...
Nog tips?
Reputatie 4
Badge +3
Hi Mirber,

Ik kijk even met je mee. Als je naar beneden scrolt zie je ontgrendelen.

Ik hoop dat je er hiermee uitkomt, zo niet laat dan zeker van je horen! 🙂
sorry heb echt alleen deze 3 opties ?!
Reputatie 4
Badge +3
Hi Mirber,

Van welke van de 2 opties maak jij gebuik?

Van Samsung find my mobile? (waarvan ik een screenshot heb gemaakt)
of van Android device manager?
ik deed van de laatste. Ik heb volgens mij geen samsung account aangemaakt of maakt dat niet uit?
Reputatie 4
Badge +3
Hi Mirber,

Ja dat is wel noodzakelijk.. Nu snap ik waarom jij de optie in mijn screenshot niet kreeg. Dat is namelijk van Samsung.

Oké nu heb ik even veder voor jou gezocht en kwam ik uit op de volgende website: http://urrie.nl/faq/q-galaxy-s6-pincodewachtwoord-of-patroon-vergeten/ ik weet niet of 1 van de opties helpen, maar ik heb er vertrouwen in!

Laat je me weten of 1 van die dingen hebben geholpen?
Het is me inmiddels gelukt om een nieuw password te installeren voor mijn samsung account. En ik zie dus ook de knop ontgrendelen. Als ik daar op klik dan blijft hij hangen op dat hij mijn apparaat aan het zoeken is?
Wel een uitdaging dit he?
Kan dat nog komen omdat ik m op afstand vergrendeld had? Ik krijg nog een ander nummer in beeld om te bellen
Reputatie 4
Badge +3
Hi Miber,

Fijn om te horen dat het gelukt is! Ik kijk met je mee.

Als het goed is zie je links bovenin je apparaat staan (klopt dit ook? Met het apparaat dat je wilt ontgrendelen)

Het is ook belangrijk dat je apparaat aanstaan.

Wanneer je op: "Mijn apparaat ontgrendelen" klikt dan opent zich een venster waar jij je wachtwoord moet invoeren.

Vervolgens klik je op ontgrendelen en dan ontgrendelt hij je telefoon automatisch.

Ik hoop dat het werkt!
Nou het vreemde is dat hier het nummer van mijn moeder staat. En ik weet dus niet hoe ik dit moet wijzigen of een nieuw account moet aanmaken. Daar loopt het denk ik elke keer op vast nu. Overigens ligt de telefoon van mijn moeder hier ook, maar die wordt verder niet ontgrendeld.
Reputatie 4
Badge +3
Hi Miber,

Oke ik begrijp hieruit dat aan het account waarmee jij hebt ingelogd jouw moeders account is gekoppeld.

Met deze optie kunnen wij dus niet verder gaan, aangezien dat niets helpt voor jouw telefoon.

Via de link die ik je stuurde stond de volgende andere optie:

Open met uw Google-account
1. Als je een verkeerd wachtwoord, patroon, PIN-code of vingerafdruk vaak genoeg (meestal 20+) in het vergrendelscherm invoert, wordt u gevraagd om uw Google-account referenties in te voeren, die uw telefoon te ontgrendelen.
2. Als je met behulp van twee-staps-authenticatie, moet u Google’s security site te bezoeken op uw computer en het genereren van een eenmalig wachtwoord op uw telefoon in te voeren

Ik hoop dat dit werkt!
Ik probeer af en toe een nieuwe code. Inmiddels weer gedaan en nu 30 minuten wachten. Echter nog niet die optie in beeld. Betekent dit dat ik het nog vaker moet proberen en geduld moet hebben?
Reputatie 4
Badge +3
Hi Mirber,

Dat durf ik niet te zeggen, ik heb samen met jou de oplossingen bekeken en ik ben bang dat je een reset moet uitvoeren op je telefoon..

Dit is iets waar ik hoopte niet uit te komen, maar waarschijnlijk is dit de enige oplossing.. Je kan het nog een paar keer proberen om de code fout in te voeren, in de hoop dat je de telefoon kan deblokkeren met je Google account.

Ik hoop dat je onlangs nog een back-up heb gedaan van je gegevens..
Hier de moeder inmiddels, mijn zoon is naar bed 😉 Geen idee of mijn zoon wel eens een backup gemaakt heeft. Vermoedelijk niet. Dan is hij al zijn contacten etc kwijt?
En hoe moeten we de telefoon dan resetten?
Reputatie 4
Badge +3
Hi,

Ja dan zal hij (naar verwachting) alles kwijt zijn. Dit is daarom ook de laatste optie die ik jullie wil aanraden.

Ik kan voor de rest op andere forums etc. ook niets vinden voor mogelijke andere oplossingen.

Hieronder vind je een stappenplan over hoe je de telefoon kan resetten:

1. Turn off the phone completely.
2. Press and hold both Volume UP (and HOME) + power on the phone.
3. When Android Recovery menu screen appears release all keys.
4. Navigate and highlight "wipe data / factory reset" using the Volume down key and press power.
5. Navigate and highlight again to Yes -- delete all data and press power.
6. All data will be lost! Before doing a hard reset backup all important data.
After hard reset is done select Reboot system now. Press power to reboot the phone.

Ik hoop niet dat het zo ver hoeft te komen! Jullie kunnen eventueel wachten totdat een T-Mobile moderator hier bij de vraag langskomt (naar verwachting zal dat +/- 48 uur zijn).

Wellicht dat één van hun nog een andere oplossing heeft?
Reputatie 7
Badge +9
Even terug naar de Google Device Manager waar je de 3 opties had.

Als je kiest voor 2, Vergrendelen, kun je een ander wachtwoord kiezen dat, als het goed is, je bestaande wachtwoord overschrijft. Probeer dat eens.

Mocht je alleen "Locked" (of Vergrendeld) krijgen op een donker scherm op de telefoon, druk dan even op de vorige knop(op de telefoon). Dan zou je het nieuwe wachtwoord moeten kunnen invoeren.

(Zorg ervoor dat op je telefoon internet aan staat, anders kun je niets.)

Reageer