Vraag

Telefoon herkent simkaart niet

• 1 januari 2014
  • 5 reacties
  • 29848 Bekeken

Mijn Samsung Galaxy S IV herkent de simkaart niet meer. Hierdoor kan ik niet meer bellen, smsen, internetten etc. Heb het toestel al aan en uitgezet. Simkaart er uitgehaald. Helpt allemaal niet. Graad advies!

5 reacties

@ remcovans

Ik zie dat jouw vraag al in dit topic is beantwoord. Om het Forum voor iedereen overzichtelijk te houden wil ik je vragen om je vraag voortaan maar op een plek te stellen, dan krijg je ook het snelst antwoord! 😉
Ik heb idd een s4. Maandje of 7 oud.
Gekke is dat er opeens de melding was: geen sim.
Toestel lag gewoon op tafel. Spontane uitval dus.
Dat klinkt als een defect aan je toestel, waardoor de simkaart niet gelezen wordt.

Dat kan iets "simpels"zijn als een verbogen laatje oid, ik had vroeger een oude telefoon waar een velletje papier tussen het laatje en de simkaart wonderen deed omdat de ruimte te groot was, maar er kan natuurlijk van alles aan de hand zijn.

Heb je ook een S4 en hoe oud is het toestel?
Ik heb precies hetzelfde. Nieuwe sim erin geen verschil. Simkaart in een ander toestel werkt vlekkeloos.
Krijg steeds melding geen simkaart.
Na soms meerdere malen opnieuw opstarten kan ik mijn pincode weer ingeven en doet hij het weer.
Kan het dan een tijdje weer doen om dan vervolgens weer spontaan de melding te geven geen sim.
Hoe dit op te lossen?
Factory reset heeft ook niet geholpen.
Hoi,

Om te testen of het aan je simkaart of toestel ligt zou je eigenlijk even een ander toestel en een andere simkaart moeten hebben en een zogenaamde kruistest doen.

Je kunt wel een nieuwe simkaart bestellen maar als het dan aan je telefoon blijkt te liggen is dat zonde van het geld.

Hoe oud is de simkaart/telefoon?

Reageer