Vraag

Telefoon is uitgevallen en trilt af en toe

Hallo,

Mijn telefoon heeft het begeven. Ik heb sinds oktober de Samsung galaxy S7 Edge.

Sinds gistermiddag is die opeens uit (10min ervoor had ik hem nog gebruikt) en geeft die af en toe een hele korte tril.
De trilfunctie is niet regelmatig, soms trilt die kort achter elkaar, soms zit er 10 sec tussen of meer.
Ik krijg hem niet meer aan, en de reset werkt ook niet (volumeknop laag-powerknop-homeknop).

Vannacht is die eindelijk gestopt met trillen, vanmorgen geprobeerd aan te zetten, maar dan begint het onregelmatige getril weer, ook aansluiten aan de oplader heeft geen effect. Het Led indicator lampje gaat niet aan. De batterij er even uithalen en weer opnieuw erin doen is met deze telefoon geen mogelijkheid..

Gisteravond leek die een aantal keren op te starten, het scherm met de Naam kwam in beeld en ging na een seconde weer uit, dit heeft zich zonder aanraken een aantal keer herhaald. Maar hier bleef het bij.

Ik heb de telefoon deze week en volgende week hard nodig, wat kan ik nog meer doen ???

9 reacties

Reputatie 4
Hoi Jessica,

Welkom op het forum!

Dat is echt heel naar als je telefoon niet meer werkt. Ik kan begrijpen dat je het hard nodig hebt, vooral in deze tijd. 😞 Kijk alsjeblieft op deze pagina met alle tips die wij geven over hoe je nog kan proberen reparatie van je toestel te voorkomen. Hopelijk zit er iets tussen waardoor jouw telefoon weer werkt. Anders moet die opgestuurd worden voor reparatie naar een erkende reparateur. Alle achtergrondinformatie hierover kan je vinden op deze pagina. Heb je misschien nog een oud toestel wat je in de tussentijd kan gebruiken?

Laat je even weten of het is gelukt?
Reputatie 5
Ik weet niet of je er een sd kaartje erin hebt zitten maar als die erin zit verwijder die eens.
Hoi Jessica, jouw verhaal komt enorm overeen met wat ik afgelopen weken heb gehad tot vandaag.
Na de laatste update heb ik dezelfde problemen gehad. Vast in boot-loop, uit zichzelf opstarten en vastlopen. Tevens had ik een roze streep over de lengte van m'n scherm. Het is me eenmaal gelukt om de cache te wissen via het resetmenu, maar vanmorgen ging hij helemaal niet meer aan. Geen teken van leven, ook niet bij opladen. Heb m vanmiddag voor reparatie op laten sturen bij een t-mobile shop. Daar vertelden ze me dat t wss 10 dagen zou gaan duren, maar ook wss binnen garantie zou vallen (ook aangezien er absoluut geen schade aan het toestel is). Hopelijk wordt het bij ons beiden opgelost. Mijn vrouw heeft dezelfde s7 edge en heeft nergens last van gelukkig. Mvg.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Tim,

Wat balen dat jouw toestel dezelfde kuren vertoont! Ik zie dat je zelf al veel dingen hebt geprobeerd, jammer dat dat niet heeft geholpen. Goed dat je jouw toestel nu hebt aangeboden ter reparatie. Ik zie dat jouw toestel inmiddels is ontvangen bij het servicecentrum. Ik duim met jou mee dat je jouw toestel snel weer in handen hebt!

Voor nu wens ik je in ieder geval een fijn paasweekend toe! En als ik nog ergens bij kan helpen, laat het gerust weten.
Hoi Thalina, ja zeker een tegenvaller. Heb nu maar een nieuwe accu voor m'n oude s5 besteld en gebruik die nu tijdelijk. Er schijnen meer pechvogels met de s7 edge te zijn. Maar wachten het gewoon maar af. Wat ik wel vreemd vind van samsung is, dat ze het euvel met de roze streep (op internet) afdoen als 'valschade'. Dit terwijl mijn s7 nooit gevallen is en ook een roze streep kreeg (naast de andere problemen na de laatste software update). Hopelijk blijft mijn vrouw dit bespaard.
Affijn, we geven de moed niet op en bij deze ook een fijn pasen!
Reputatie 7
Badge +17
Hi Tim,

Ja, ik snap goed het een tegenvaller is. Fijn dat je nu tijdelijk je oude S5 kan gebruiken. Hopelijk wordt je toestel snel gerepareerd en zal je vrouw dit probleem helemaal niet ervaren! Ik wens je een fijn paasweekend toe en als je nog vragen hebt, laat het ons weten.
Jippie! Heb mijn s7edge na 7dagen (incl.pasen) al terug en hij is volledig onder garantie gerepareerd.
Wat was het probleem? Defect moederboard en scherm. Beiden zijn vervangen en tevens nieuwe software op gezet. Draait weer top en geen roze streep meer over mijn scherm. Petje af voor T-Mobile, Samsung en dynafix! Hele goeie communicatie over reparatiestatus en logistiek. Bij de winkel hadden ze gezegd rekening te houden met tenminste 10 dagen dus dit was een grote meevaller. Nu druk bezig met alles er weer terug op te zetten. Bij m'n telefoon een net briefje met wat er mis was en gerepareerd/vervangen.
Mensen, let niet te veel op de horrorverhalen op internet. Zoals het hoort en beter, was de service 100% toppie! ..en mijn vrouw is ook weer blij dat ik niet meer loop te huilebalken haha.
Iedereen alvast een super weekend gewenst!
Mijn samsung s7 loopt ook regelmatig vast. Ressetten dmv van volume omlaag-aan en uit knop- en startknop werkt dan altijd wel. Maar sinds gisteren reageerde hij helemaal niet meer. Ook resetten werkte niet meer. Enorm frustrerend!!! Hij voelt dan wel af en toe heel warm aan. Toen kwam ik op het idee om mijn toestel in de koelkast te leggen. En na een half uur in de koelkast werkte de "resetknop" ineens wel!!! Dus dit kan nog een tip zijn als je toestel echt nergens meer op reageert.
Reputatie 7
Badge +20
@Timr76

Top dat jouw toestel zo goed en snel opgelapt is! Leuk ook dat je dat nog even met ons deelt, altijd leuk om te lezen! 😃

@Marlous

Een handige tip waar je maar op moet komen! Top dat je die ook hier nog even plaatst, kan anderen hopelijk weer helpen, thanks! 🙂

Reageer