Beantwoord

Telefoon loopt sneller leeg dan dat hij laadt

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
HOIHOI
Laatst hadden wij een heftige stroomstoring veroorzaakt door onszelf (het gebeurde 8 april 2019). Mijn telefoon was des tijds aan het laden via een verdeel doos. Toen ik in de woonkamer kwam haalde ik het toestel van de lader de usb en stekker uit elkaar (doe ik altijd). Mijn toestel is de Samsung galaxy J5(2016). Deze kocht ik overigens juni 2017. ik gebruikte de officiele lader die ik kreeg bij aankoop. DIe hele lader is nu stuk. Toen ik de lader er uit haalde stonk het hele USB stekkertje! Al gauw liep de telefoon snel leeg.
Als ik nu mijn toestel opladen wil, gaat hij in 1(!) uur 2% omhoog. Super weinig natuurlijk. Normaal is dit 5 a 6 % bij mij. Als ik tegelijker tijd mijn toestel gebruik loopt hij leeg met 1% in het kwartier ongeveer. Ook wil hij (lijkt wel) niet verder dan 36%. Hij ligt nu al dagen constant aan laders en hij word maar niet vol! Elke andere USB stekker die ik in de zelfde verdeeldoos stopt, zijn 'verslonden', kapot dus. Ook deze stonken na het eruit halen. De USB snoertjes doen het wel nog.
Ik hen echt radeloos. want vaak maak ik lange dagen op school en laden op school is ten strengste verboden! Kan een een of andere slimmerd mij hier mee helpen?
(Alle dingen met dit:
- werking lader en usb-kabel (gebruik je de originele?) probeer een andere
- geen vuil of stof in usb aansluiting telefoon. Evt schoon blazen.
- contacten van de batterij en die van de telefoon schoon.
-onderliggende apps verwijderen.
-Zet hem helemaal uit en weer aan.
helpen naar mijn idee niet. Heb ik allemaal al gedaan en het probleeem volgt)
Iedereen alvast bedankt voor het mee denken!
icon

Beste antwoord door TAVL 15 april 2019, 10:54

Goedemorgen @Kimsalm,

Een telefoon die niet meer wil laden en wel bereikbaar willen zijn is niet prettig. Een spanningsdip of een spanningspiek kan vervelende gevolgen hebben voor apparatuur. Ondanks zekerheden in het elektriciteitsnet kan niet al het risico uitgesloten worden. Naar mijn idee zit jij nu met deze gevolgen. Ik ken de J5 niet goed, maar als het mogelijk is dan zou je de accu kunnen vervangen. Mocht dat niet helpen dan ligt het waarschijnlijk aan de USB poort zelf. Ook dit is te repareren.

Hopelijk helpt dit je verder, al is dit misschien niet het antwoord waar je op hoopte. Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +4
Goedemorgen @Kimsalm,

Een telefoon die niet meer wil laden en wel bereikbaar willen zijn is niet prettig. Een spanningsdip of een spanningspiek kan vervelende gevolgen hebben voor apparatuur. Ondanks zekerheden in het elektriciteitsnet kan niet al het risico uitgesloten worden. Naar mijn idee zit jij nu met deze gevolgen. Ik ken de J5 niet goed, maar als het mogelijk is dan zou je de accu kunnen vervangen. Mocht dat niet helpen dan ligt het waarschijnlijk aan de USB poort zelf. Ook dit is te repareren.

Hopelijk helpt dit je verder, al is dit misschien niet het antwoord waar je op hoopte. Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust.
Hoi TAVL.
Dat dacht ik zelf ook al inderdaad. Hij laad inmiddels al op tot 50 a 55 procent maar gaat alweer vrij snel leeg. Nu gebruik ik hem op school niet vaak (er is toch geen wifo dus veel zin heeft dat niet.) Als ik hem niet gebruik doe ik de vliegtuig stand aan. Met laden helpt dat echt heel erg. Als ik hem niet gebruik touwens ook hoor! Dan zoekt hij niet constant naar wifi dus dat helpt zeker. Ik ga even kijken naar een nieuwe accu. Volgens mij zal ik laatst dat ze rond de 20 euro kosten.

Reageer