Beantwoord

Telefoon terug zetten naar de fabrieksinstellingen

• 2 oktober 2013
  • 8 reacties
  • 3865 Bekeken

Mijn samsung galaxy s plus valt zonder reden, na genoeg opgeladen te zijn, uit.
De telefoon gaat dan niet meer aan en werkt alleen weer zodra ik hem aansluit aan het stopcontact,
dat terwijl de batterij nog helemaal vol is.

Nu probeer ik hem terug te zetten naar de fabrieksinstellingen maar dit is niet mogelijk omdat de telefoon
naar een 8 cijferig wachtwoord vraagt. Dit omdat mobiel opsporen aan staat. Ook als ik mobiel opsporen uit
probeer te zetten wordt er naar datzelfde wachtwoord gevraagd.

Iemand enig idee hoe ik bij dat wachtwoord kom?

En anders, iemand enig idee waar het probleem nog meer aan kan liggen? Mocht de herstelpoging mislukken.
icon

Beste antwoord door Roytje87 5 oktober 2013, 01:12

@melyssaa

Heb je ook gekeken of er toevallig een update beschikbaar is voor je telefoon? Op deze pagina staat een stap-voor-stap handleiding hoe dit te doen voor jouw toestel. 

Mocht er geen update beschikbaar zijn en het probleem blijft voortduren, dan kun je overwegen om het toestel aan te bieden ter reparatie

Je zult daar eerst een stappenplan moeten doorlopen met vragen/oplossingen die wellicht kunnen werken. Maar die heb je waarschijnlijk onderhand allemaal uitgevoerd.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +13
Hallo @melyssaa

Welkom op het T-Mobile Forum! :)

Heb je de recovery modus al geprobeerd?

Dat doe je door de volgende stappen te volgen. 
1. Zet de telefoon uit. 
2. Druk de Volume down + Home button + aan/ uit knop tegelijkertijd in. 
3. Er verschijnt Samsung Galaxy S Plus GT-I9001 in het beeldscherm. 
4. Laat de knoppen los. 
5. Kies dan Wipe data/ Factory reset.
6. Let wel op: Je bent al je gegevens kwijt! Zorg dus wel eerst dat je een Back up maakt van je telefoon. 

Groetjes Leroy, 
Bedankt voor je antwoord!

Ik heb het geprobeerd alleen als ik die 3 knoppen in druk komt er bij mij
geen samsung galaxy s plus gt-i9001 in beeld maar de tekst downloading
do not turn off target!!

En verder gebeurt er eigenlijk niks meer met het toestel.......

Gr
Reputatie 3
@melyssaa

Welkom op het forum! :)

De combinatie die leroy98ecker heeft gegeven is inderdaad voor de Download Mode. Een modus voor Firmware flash of software-update (als OTA niet werkt). 

De knoppencombinaite die zou moeten doen is: VOLUME UP + HOME + POWER of VOLUME UP + DOWN + POWER. En dan wel de stappen volgen die leroy98ecker aangeeft.

Wat ook nog wel eens wil werken bij Samsung is de volgende code intypen in het belscherm: *2767*3855#

Wil je laten weten of het nu wel gelukt is?
Thanx voor je antwoord!

Nu ik deze combinatie probeer komt er in beeld te staan; Ramdump mode Cause: Force Upload
En gebeurt er wederom niks meer.

Maar met de code is het gelukt, ik ga kijken of dit effect heeft op het uitvallen van m'n telefoon.

Mocht dit niet het geval zijn kom ik terug, dankjewel!
Helaas, mijn mobiel blijft uitvallen.

Enig idee wat ik er nog meer aan kan doen?
Heb je al eens geprobeerd om de infoberichten uit te zetten? Bij een aantal mensen is dit de oplossing.

Om die optie te vinden moet je eerst naar de sms-map, daar naar de instellingen en in het instellingenmenu even snuffelen tot je 'm gevonden hebt.
Het heeft 1 van deze namen: 'infoberichten' 'CB' 'Cell-Broadcasting' en wellicht staat hier een vinkje achter, dat 'ie geactiveerd is.
Als je deze optie uitzet, heb je dan nog last van het uitvallen van de telefoon?
Nee, ook deze functie stond niet op actief.
Reputatie 3
@melyssaa

Heb je ook gekeken of er toevallig een update beschikbaar is voor je telefoon? Op deze pagina staat een stap-voor-stap handleiding hoe dit te doen voor jouw toestel. 

Mocht er geen update beschikbaar zijn en het probleem blijft voortduren, dan kun je overwegen om het toestel aan te bieden ter reparatie

Je zult daar eerst een stappenplan moeten doorlopen met vragen/oplossingen die wellicht kunnen werken. Maar die heb je waarschijnlijk onderhand allemaal uitgevoerd.

Reageer