Beantwoord

'Telefoongesprek niet toegestaan'

• 30 april 2017
  • 9 reacties
  • 344 Bekeken

Ik probeer naar Tunesië te bellen, maar krijg de melding: 'dit telefoongesprek is niet toegestaan. Neem contact op met de klantenservice'. Vervolgens zegt de dame van de klantenservice dat er geen blokkade op zit en dat het zou moeten kunnen. Daar heb ik dus niks aan, want het lukt nog steeds niet.
Heb inmiddels al een keer mijn telefoon uit- en aangezet. Geen resultaat.
Dus....??????
icon

Beste antwoord door David 5 mei 2017, 15:09

Hey Heidi,

Het wil nog wel eens verschil maken of je +216 of 00216 gebruikt, zou je dit eens kunnen testen? Het is een heel klein detail, maar kan soms nét het verschil maken! Kan degene die in Tunesië woont jou wel bereiken of lukt dat ook niet? Het is misschien niet heel waarschijnlijk, maar ken je misschien nog iemand in Tunesië bij wie je kunt testen of het met diegene wel lukt?

In ons systeem zie ik geen blokkades, maar voor de zekerheid heb ik jouw simkaart wel even opnieuw aangemeld op ons netwerk. Sorry als ik je even onbereikbaar heb gemaakt, het is voor het goede doel! 😉

Ik ben heel benieuwd of het nu lukt en anders zie ik jouw reactie graag tegemoet!
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Heidi,

Ik zie inderdaad geen blokkade staan. Voer je wel het landnummer in voordat je belt? Het landnummer van Tunesië is +00216. Laat je even weten of het nu wel lukt?
Hoi Hajar,
natuurlijk heb ik het (juiste) landnummer ingevoerd.
Ik blijf een melding krijgen 'Dit telefoongesprek is niet toegestaan. Neem contact op met de klantenservice.'
Reputatie 7
Badge +20
Hey Heidi,

Het wil nog wel eens verschil maken of je +216 of 00216 gebruikt, zou je dit eens kunnen testen? Het is een heel klein detail, maar kan soms nét het verschil maken! Kan degene die in Tunesië woont jou wel bereiken of lukt dat ook niet? Het is misschien niet heel waarschijnlijk, maar ken je misschien nog iemand in Tunesië bij wie je kunt testen of het met diegene wel lukt?

In ons systeem zie ik geen blokkades, maar voor de zekerheid heb ik jouw simkaart wel even opnieuw aangemeld op ons netwerk. Sorry als ik je even onbereikbaar heb gemaakt, het is voor het goede doel! 😉

Ik ben heel benieuwd of het nu lukt en anders zie ik jouw reactie graag tegemoet!
Opgelost!!!!!
Bedankt!
Reputatie 7
Badge +20
Super om te lezen, Heidi!
En nu werkt het weer niet.....
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Heidi,

Erg vreemd zeg! Er staat nog steeds geen blokkade in het systeem. Je zou er dus nog steeds gebruik van moeten kunnen maken.

Heb je de mogelijkheid om naar een ander land te bellen? Zo kan je controleren of je uberhaupt naar het buitenland kan bellen. Heb je daarnaast ook de mogelijkheid om je simkaart in een ander toestel te testen?

Ik neem aan dat je zoals David hierboven had aangegeven allebei de landnummers hebt geprobeerd. Zowel +216 en 00216. Klopt dit? Zet voor de zekerheid ook je toestel één keer helemaal uit en weer aan. Zo word je opnieuw op het netwerk aangemeld.

We zijn erg benieuwd naar je reactie!
Ik heb alles al geprobeerd.
Wat ik wel heb ontdekt: ik heb 2 verschillende nummers en 1 doet het wel en ander is niet toegestaan. Nu zijn er, heb ik mij laten vertellen, in Tunesie 4 verschillende providers of zoiets. Of 4 verschillende startcodes, ik weet het niet precies. Misschien heeft het daar iets mee te maken.
Reputatie 7
Badge +19
Hmmm, vreemd, Heidi!

Begrijp ik goed dat je de simkaart ook in een ander toestel hebt getest? Werkte het daarin ook niet?

Ik denk dat het handig is om een nieuwe simkaart te bestellen en te testen of dat wèl werkt. Dit gaat het snelst als je deze zelf aanvraagt via My T-Mobile onder het tabblad Simkaart & Toestel. Zodra je deze hebt besteld, laat het dan even weten zodat ik de kosten voor je kan vergoeden. Ik ben erg benieuwd of dit het probleem zal verhelpen!

Reageer