Beantwoord

Tip tegen ongewenste reclame op Samsung toestel

Goedenmorgen allemaal

Sinds kort ben ik over gegaan van Samsung Galaxy S4 naar de Samsung Galaxy S7... Ik heb erg veel last (gehad) van ongewenste reclame als ik een app opende... Ik werd doorverwezen naar pagina s zoals whoosah of dat ik m'n 100 ste gratis iPhone had gewonnen. Dit gebeurde een paar keer per dag.

Nu heb ik sinds kort iets aan de instellingen veranderd waardoor dit afgelopen is..

Je gaat naar instellingen

- Toestel info
- Software info
- Druk 7 keer op buildnummer (ontwikkelaarsopties wordt vrijgegeven)
- Stap terug doen dan zie je ontwikkelaarsopties er tussen staan.

Als je daar op klikt zie je een legio aan instellingen
Zet de volgende 3 opties op uit

Vensteranimatie schalen uit
Animatieschaal overgang uit
Schaal van duur animator uit

Dit moeten je problemen oplossen!

Groetjes Jef
icon

Beste antwoord door Amy 24 augustus 2016, 13:10

Hey Jef,

Wow wat super dat je hier iets tegen gevonden hebt! Ik heb jouw topic als sticky gemarkeerd in het Samsung subforum. Zo kunnen andere gebruikers het snel vinden. Ook heb ik het doorgestuurd naar mijn collega's van de Toestelhulp wellicht dat het daar ook nog van pas komt.

Bedankt voor het delen Jef! Daar worden we blij van! 😉

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Hey Jef,

Wow wat super dat je hier iets tegen gevonden hebt! Ik heb jouw topic als sticky gemarkeerd in het Samsung subforum. Zo kunnen andere gebruikers het snel vinden. Ook heb ik het doorgestuurd naar mijn collega's van de Toestelhulp wellicht dat het daar ook nog van pas komt.

Bedankt voor het delen Jef! Daar worden we blij van! 😉
Helaas heeft de voorgestelde oplossing hier niks mee van doen. Het enige wat dit doet is daadwerkelijk de verschillende animaties uitschakelen (bijvoorbeeld het openen van een nieuw menu, of het tonen van 'de ronddraaiende cirkel' bij het laden binnen apps).

De ongewenste reclame die getoond wordt, heeft waarschijnlijk te maken met een bepaalde app die op het toestel staat en rommel bevat.
Zo was ES File Explorer (een soort Windows Verkenner) bij mij ineens de oorzaak van ongewenste reclame.
Reputatie 7
Badge +9
LukeBanning schreef:

De ongewenste reclame die getoond wordt, heeft waarschijnlijk te maken met een bepaalde app die op het toestel staat en rommel bevat.
Zo was ES File Explorer (een soort Windows Verkenner) bij mij ineens de oorzaak van ongewenste reclame.

ES File Explorer heeft in de meest recente app schijnbaar advertenties toegevoegd. Ik heb het zelf niet gemerkt, want ik heb al sinds die uit kwam de Pro versie. Was te verwachten, écht gratis bestaat niet.
Ja dat het in een app zit is een mogelijkheid, echter ging ik over van de s4 naar de s7 waar ik direct op whatsapp reclame kreeg..heb deze oplossing bij meerdere mensen ingesteld en die hebben nooit meer reclame in app s gehad
Kan iemand mij helpen met dit probleem, ik krijg het er maar niet uit.
Iedere keer als ik gebeld word krijg ik dit in mijn scherm, waardoor opnemen onmogelijk wordt.
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Sabrina,

Wat vreemd zeg. Dit heb ik niet eerder gezien..

Sinds wanneer heb je hier last van? Heb je onlangs toevallig een nieuwe app gedownload? Toestel al een keer uit en aan gezet?

Ervaar je ook problemen met andere applicaties? Mocht er echt geen oplossing zijn dan kan je jouw toestel altijd terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Vergeet niet om eerst een back-up te maken van al je gegevens.

Ik ben benieuwd naar je antwoorden Sabrina!
Sabrina96 schreef:

Kan iemand mij helpen met dit probleem, ik krijg het er maar niet uit.
Iedere keer als ik gebeld word krijg ik dit in mijn scherm, waardoor opnemen onmogelijk wordt.

Hoi Sabrina,

Ik en mijn vader hadden hier ook last van sinds een tijdje terug.
Na heel wat zoeken op het internet zijn we er achter wat het probleem is.
Het zit in de app "zaklamp" daar kun je gemakkelijk de instellingen veranderen zodat je dr geen last meer van hebt.

Succes, ik hoop dat jij ook straks van dit probleem af bent.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Roy,

Super bedankt voor het delen van deze tip! Denk dat andere klanten hier zeker wat aan hebben. 😉
Reputatie 2
Sjeffiev8 schreef:

Ja dat het in een app zit is een mogelijkheid, echter ging ik over van de s4 naar de s7 waar ik direct op whatsapp reclame kreeg..heb deze oplossing bij meerdere mensen ingesteld en die hebben nooit meer reclame in app s gehad

Tsja... je hebt er niet bij vermeld hoe je de ontwikkelaars optie weer uit zet!
Die blijft na 7 x op Buildnummer open staan!
Lijkt mij beter die weer uit te zetten?!!

Zodat je weer 7X op Build moet klikken, om weer opnieuw in de ontwikkelstand te komen.
Reputatie 7
Badge +9
Worky schreef:

Tsja... je hebt er niet bij vermeld hoe je de ontwikkelaars optie weer uit zet!
Die blijft na 7 x op Buildnummer open staan!
Lijkt mij beter die weer uit te zetten?!!

Zodat je weer 7X op Build moet klikken, om weer opnieuw in de ontwikkelstand te komen.

Die kun je niet meer uit zetten. Enige manier is een complete reset. Maar als je geen opties aanzet of wijzigt, maakt het verder geen verschil.

Overigens is het instellen van alle Animaties op 0 sowieso een goed idee, want dat verhoog je de reactiesnelheid van je toestel met ongeveer 50%.
(Maar tegen reclames gaat het echt totaal geen ene moer uitmaken. Dat is hetzelfde als nieuwe banden onder je auto leggen in de hoop dat ze geen folders meer in je brievenbus stoppen.)

Reageer