Beantwoord

Transfer BBM naar nieuw Android toestel

• 17 mei 2016
  • 5 reacties
  • 438 Bekeken

Hallo ik gebruik BBM met enkele contacten en wil de chat history bewaren en overzetten op een nieuwe Android phone (Samsung S4 mini). Weet iemand hoe dit te doen is?
icon

Beste antwoord door Amy 18 mei 2016, 11:03

Hey Anton,

Gebruik je BlackBerry Messenger nu ook al op een Android toestel of nog via een BlackBerry?

Wanneer je over gaat naar een nieuw toestel kun je op dat nieuwe toestel BBM downloaden en inloggen met je BlackBerry ID. Je neemt dan automatisch je bestaande data mee naar je nieuwe toestel. :D

Meer informatie over het gebruik van BBM met een Android toestel vind je op deze pagina van BlackBerry.

Wil je laten weten of het gelukt is?
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Hey Anton,

Gebruik je BlackBerry Messenger nu ook al op een Android toestel of nog via een BlackBerry?

Wanneer je over gaat naar een nieuw toestel kun je op dat nieuwe toestel BBM downloaden en inloggen met je BlackBerry ID. Je neemt dan automatisch je bestaande data mee naar je nieuwe toestel. :D

Meer informatie over het gebruik van BBM met een Android toestel vind je op deze pagina van BlackBerry.

Wil je laten weten of het gelukt is?
Ja ik gebruik / gebruikte BBM op een android phone, dus niet een Blackberry met Android, maar een Android Smart phone. En ik heb een BB-ID, en ik heb de save chat history on, maar, ik heb al eens BBM op een nieuwe phone geinstalleerd en daarna, door synchronisatie van de 2 phones, old en new, alle bbm chat history kwijtgeraakt. En op i-net, staan dezelfde ervaringen en ook users die stellen dat chat-history van een group wel transferrable is maar van individual chats niet.
Is de backup mogelijk voor alle versies van Android? 4.1 en hoger?
Hoe is de procedure? Eerst op de oude phone inloggen met BB-ID, backuppen van history? En dan naar nieuwe phone, downloaden, inloggen met ID en klaar is berry?
Reputatie 7
Badge +20
Hey Anton,

Dit had ik ook teruggevonden inderdaad, het lijkt erop dat je enkel de geschiedenis van groepschats kunt behouden, niet van individuele gesprekken. Er lijkt ook geen fix voor te zijn helaas..

Op deze website wordt wel een optie gegeven om de geschiedenis van je gesprekken te kopiëren en/of te e-mailen naar jezelf. Ik weet natuurlijk niet precies waar je de historie voor wilt behouden, maar het lijkt mij in ieder geval handig om dit voor de zekerheid uit te voeren. Op die manier voorkom je in ieder geval het risico dat je alles wederom kwijtraakt.

Laat je even weten of dit gelukt is en misschien of je zelf nog ergens achter bent gekomen?
Bedankt DAvid, ik ga ook proberen contact met BBM zelf op te nemen en zodra ik iets positiefs en concreets terug ontvang, zal ik het hier melden. Bedankt.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Anton,

Helemaal goed, we horen het ook hier graag als er een oplossing voor is. Daar kunnen we anderen dan natuurlijk ook weer mee helpen. 🙂

Reageer