Tutorial: Maak je Samsung Unbranded

Reputatie 3
Badge +4
Hey Hallo iedereen.

Ik zie veel vragen en klachten over te late updates rondom de samsung galaxy series.
Zelf erken ik het probleem en heb hier geen last meer van, en hoe dan vraag je, je natuurlijk af.
Nou ik heb zelf namelijk de branded versie er af gehaald en draai nu al op de nieuwste firmware, zelfs al op Pie op de Note 9.

In deze handleiding/tutorial ga ik jullie stap voor stap uitleggen, welke stappen je moet zetten om dit ook te krijgen.
Het is handig om de tutorial te volgen op een windows computer, omdat hiermee werken i.c.m ODIN (Kom je later tegen) het beste is.
CHECK GOED DE FOTO VAN ODIN, EN VOORNAMELIJK DE OPTIONS, HIERIN ZIE JE HOE HET MOET STAAN

LET OP!? Je moet je toestel gaan flashen, op de manier om unbranded te worden wordt je toestel gereset, maak dus een back-up, en volg de stappen hieronder goed op!

De Tutorial
  1. Ga naar de volgende website Samsung Officiële Firmware
  2. Klik op de website op Firmwares -> Filter -> Model (Vul je apparaat in) -> Regio (KIES PHN Netherlands) -> en OK (Als voorbeeld ik vul N960F, dat is de note 9, dat vul ik in bij model, bij regio vul ik PHN in en dan ok.
  3. Druk dan op de laatste firmware versie dit is bij de Galaxy S9, 9.0
  4. Druk niet direct op de groene knop (Download), maar kies "of kies een spiegel" klik daar op "Netherlands HTTP"
  5. Download ODIN
  6. Download Samsung Android USB Driver
  7. Pak de bestanden uit in een mapje op je bureaublad, dit geldt voor ODIN en de update, pak ze allebei uit in een mapje met een handige naam
  8. Als alle stappen zijn gedaan, controleer dan even of je een back-up heb gemaakt.
  9. Start je apparaat in de download modus, Druk volume omlaag en de Bixby knop in doe daarna de usb er in en hou de toetsen ingedrukt. (let op! dit is geschreven voor een Galaxy Note 9 en Galaxy S9, per apparaat kan dit verschillen en zoeken op Google is dan ook handig)
  10. Controleer vervolgens de 'Auto herstart' en 'F. Reset tijd' bij opties in de Odin Tool. (Zie ook bijlage fotos)
  11. Voeg de bestanden op de juiste plek toe in ODIN, slepen werkt ook, soms duurt het even!, controleer goed waar je de bestanden plaatst.
  12. Bij het slepen van de bestanden kom je bij CSC 2 bestanden tegen (CSC = Clean Install, HOME_CSC = alles intact), kies voor CSC en niet HOME_CSC, want anders werkt het niet en blijf je met de branded versie lopen, en beschadig je het toestel.
  13. KIJK OF RE-PARTITION NIET AAN STAAT, DEZE MOET UIT BLIJVEN! (zie ook bijlage!)
  14. Als alles goed staat druk op start, laat alles odin doen en kom niet aan je apparaat.
  15. Als alles goed is start ie opnieuw op, doe dan weer een fabrieksherstel (Als extra voorzorgs-maatregel) en begin daarna met instellen.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +20
Hi Fluxsystem,

Leuk dat je anderen wilt helpen met jouw kennis en een topic hebt geschreven!

Ik moet er wel bij zeggen dat alternatieve manieren om de updates te installeren geheel op eigen risico zijn en wij bieden daar vanuit T-Mobile geen ondersteuning in aan. Dat is dus wel iets wat ik hierbij moet vermelden, voor degene die hier gebruik van willen maken.

Reageer