Beantwoord

Uitval na update KitKat Samsung Grand Duo

Reputatie 4
Vorige week een update gedraaid, naar Android 4.4 KITKAT, op m`n Samsung Galaxy Grand 2 DUOS. Echt blij ben ik er niet mee. Toestel valt nu regelmatig zomaar uit (ongeveer 5 x per dag) en start vervolgens weer op. Erg vervelend als je net aan het appen bent o.i.d. Toestel is anderhalve maand oud.

Wat moet of kan ik doen om dit op te lossen?
icon

Beste antwoord door ShadowLea 16 december 2014, 14:04

TMTTMT schreef:

De enige oplossing die zou kunnen werken is om met behulp van Odin een downgrade terug naar Jelly Bean te doen.

Het is zeer ingewikkeld een downgrade te doen op Android, en dat kost je je garantie.

Wat heb je allemaal al geprobeerd?

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Zou je even kunnen kijken onder berichten > Optietoets > Instellingen of 'Infoberichten' ingeschakeld staat? Zo ja, vink deze dan uit.
Reputatie 4
Ik heb datgene gedaan zoals je hebt beschreven. Helaas de instellingen infoberichten stond niet aangevinkt. Ik sta open voor nieuwe suggesties.
Reputatie 7
Badge +9
Zou je de SIM er eens uit willen halen? Valt hij dan nog uit? (Nieuwe software versies hebben soms problemen met oude SIMkaarten.)

Idem voor de MicroSD als je er een gebruikt.

Als dat niet helpt kun je nog een fabrieksreset proberen.
Reputatie 4
Mmm......dat wordt een lastige Lea. Aangezien het maar een paar keer per dag gebeurt ben ik dus ook niet bereikbaar als ik de SIM verwijder. Of bedoeld je de SIM verwijderen en vervolgens terugplaatsen?
Reputatie 7
Badge +9
Dat is inderdaad wel een nadeel. 😞 Ik bedoelde de hele dag even de SIM eruit laten. (Misschien heb je een ander toestel waar je hem tijdelijk in kan doen?)
Reputatie 4
Ik zal hier klaarblijkelijk mee moeten leren leven. Wel erg jammer dat zoiets gebeurt en er geen oplossing voor handen is. Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat ik de eerste ben die met dit probleem te kampen heeft.
Reputatie 7
Badge +9
Heb je de reset al geprobeerd?
Reputatie 6
Hoi Adriviss,

Vervelend dat jouw toestel regelmatig uitvalt 😞 Heb je een reset naar de fabrieksinstellingen gedaan zoals ShadowLea voorgesteld heeft? Maak wel een backup als je dit doet, jouw gegevens gaan hierbij verloren. Laat je even weten of hiermee het probleem is opgelost?
Reputatie 4
Ja, terug naar fabrieksinstellingen is ook gedaan. Probleem blijft in dezelfde hoedanigheid bestaan.
Reputatie 4
Eigenlijk moet ik nu dus concluderen dat ik hier mee moet omgaan. Vreemde situatie! Let wel, het ligt niet aan t-mobile! Het is na een update gebeurd. Het ligt aan het toestel.
Reputatie 7
Badge +15
@ Adriviss

Je hebt nog een oud type simkaart. Ik heb je daarom kosteloos een nieuwe simkaart toegestuurd. Hopelijk helpt dit het spontane uitvallen tegen te gaan! 🙂

Houd je ons op de hoogte?
Reputatie 4
Hallo Amy, zeer content van T-mobile om mij een nieuwe SIM kaart toe te sturen. Afgelopen week is de telefoon niet één keer uitgevallen. Hartelijk dank!

Aan de buitenkant van de sim is niets te zien. Maar van binnen toch totaal anders.........🆒
Ik heb exact hetzelfde probleem. Na vele, vele uren speuren en alle mogelijke oplossingen geprobeerd te hebben heb ik het opgegegen. Was zo'n 40 minuten met de belastingdienst aan de lijn... boem.... restart. Alles opnieuw doen....

Die Kitkat update is de schuldige, toen begon de ellende. ... Zomaar uit het niets een blauw scherm en een restart. Op volstrekt willekeurige momenten. Zo'n 5 keer per dag. Om gek van te worden.

Een search op het net leert dat er honderdduizenden mensen zijn met hetzelfde probleem. De enige oplossing die zou kunnen werken is om met behulp van Odin een downgrade terug naar Jelly Bean te doen. Maar ondanks zeer lang zoeken heb ik NERGENS een jelly bean install-file kunnen vinden voor DEZE regio.

p.s. Ik heb een Samsung Galaxy Grand 2 Duos
Reputatie 4
@ TMTTMT

Ai, dat lijkt me inderdaad voor heel veel frustratie zorgen! 😞 Ik heb ook wat gezocht op internet en ik zie inderdaad dat het probleem helaas vaker voorkomt nadat deze update is geïnstalleerd.

Toch wil ik graag het volgende nog even uittesten. Ik zie dat je niet gebruik maakt van een oud type simkaart, zoals bij Adriviss het geval was. Een nieuwe simkaart was bij hem de oplossing, maar hij maakte ook gebruik van een verouderde simkaart - daarbij is het bekend dat ze voor problemen kunnen zorgen in een smartphone.

Dit gaat bij jou niet op maar zou je voor de zekerheid toch eens een andere simkaart gedurende 24 uur in het toestel kunnen proberen? Zo kunnen we uitsluiten dat het probleem daar ligt.

Houd je ons even op de hoogte van je bevindingen? Ik ben benieuwd!
WillemE schreef:

@ TMTTMT

Ai, dat lijkt me inderdaad voor heel veel frustratie zorgen! 😞 Ik heb ook wat gezocht op internet en ik zie inderdaad dat het probleem helaas vaker voorkomt nadat deze update is geïnstalleerd.

Toch wil ik graag het volgende nog even uittesten. Ik zie dat je niet gebruik maakt van een oud type simkaart, zoals bij Adriviss het geval was. Een nieuwe simkaart was bij hem de oplossing, maar hij maakte ook gebruik van een verouderde simkaart - daarbij is het bekend dat ze voor problemen kunnen zorgen in een smartphone.

Dit gaat bij jou niet op maar zou je voor de zekerheid toch eens een andere simkaart gedurende 24 uur in het toestel kunnen proberen? Zo kunnen we uitsluiten dat het probleem daar ligt.

Houd je ons even op de hoogte van je bevindingen? Ik ben benieuwd!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Niets, nada, nothing. Probleem blijft. Wordt er gek van.
Have a break, have a KITKAT. Yeah, right.
Reputatie 7
Badge +9
TMTTMT schreef:

De enige oplossing die zou kunnen werken is om met behulp van Odin een downgrade terug naar Jelly Bean te doen.

Het is zeer ingewikkeld een downgrade te doen op Android, en dat kost je je garantie.

Wat heb je allemaal al geprobeerd?

Reageer