Beantwoord

Uitvallen en vastlopen van Samsung Galaxy SIII

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
Hallo Iedereen,

Ik heb nu al een tijdje last van dit probleem, mijn Mobiel loopt vast of valt uit. Dit gebeurt meestal wanneer het teken te voorschijn komt van mobiele netwerken niet beschikbaar (Een rondje met een streep diagonaal erdoorheen). Het scherm begint dan te flikkeren en valt dan of uit of loop vast. Hierdoor moet ik vaak de batterij eruit halen en terug instoppen. Wanneer ik dit doe is de batterij meestal ook direct 20% minder opgeladen.

Ik vroeg mijzelf dus af of ik hiervoor naar de T-mobile winkel kan gaan en garantie kan claimen aangezien ik echt gek hiervan wordt. Of als mensen een oplossing hebben, het mij zsm laten weten 😃.

Alvast bedankt voor jullie help.

Met vriendelijke groet,
Daniel
icon

Beste antwoord door Ilena 18 november 2014, 19:58

Hoi Daniel en Kaassausje,

Ik heb precies hetzelfde probleem!

De batterij staat iets bol. Ik heb de meest recente software, de simkaart is anderhalf jaar oud en ik heb nog niet geprobeerd om alles terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.

Als ik het goed begrijp is het een probleem met de batterij? En wat is de oplossing?

Groetjes, Ilena

Bekijk origineel

11 reacties

Hoi Daniel, welkom op het forum.

Even een paar vragen eerst:
- heb je de meest recente software op het toestel staan?
- heb je al een factory reset en cache wipe geprobeerd? (Vergeet niet om eerst back-up te maken voordat je reset.)
- hoe oud is de simkaart die erin zit? Oude kaarten geven o.a. netwerkproblemen.
- hoe oud is de batterij? (En is deze gekrompen of opgezwollen? Zo ja: dan vervangen!)

Het klinkt een beetje als een simkaart- of batterijprobleem, misschien beide. Als je bovenstaande vragen zou kunnen beantwoorden, kan iemand je wellicht in de juiste richting wijzen. 🙂
Hey Kaassausje,

Ik denk inderdaad dat het aan de batterij is aangezien hij wel een beetje opgezwollen is, voor de zekerheid ge ik morgen even langs de t-mobile shop om het te laten bevestigen. Mijn Simkaart is nog geen 2 jaar oud en de nieuwste software staat op mijn account. Zal hem zeker ook even een keer resetten, betekent dit ook dat ik alle contacten/apps kwijt ben?

Ieder geval heel erg bedankt!
Hoi Daniel en Kaassausje,

Ik heb precies hetzelfde probleem!

De batterij staat iets bol. Ik heb de meest recente software, de simkaart is anderhalf jaar oud en ik heb nog niet geprobeerd om alles terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.

Als ik het goed begrijp is het een probleem met de batterij? En wat is de oplossing?

Groetjes, Ilena
Hey Ilena,

Net langs geweest bij Mediamarkt, conclusie is dat je een nieuwe batterij moet kopen en proberen. Desnoods opsturen en op je garantie (in mijn geval) inspelen.
Thanks Daniel!

Hopelijk kan ik het zo regelen dat het inderdaad onder de garantie valt en vergoed wordt..

Groetjes, Ilena
Hoi Daniel en Ilena, sorrie voor de verlate reactie.

Op de accessoires, waaronder de batterij, heb je maar een half jaar garantie. Als dat half jaar voorbij is, kun je misschien beter eerst even rondneuzen op het internet naar een originele batterij voor het toestel. Stop er bij voorkeur geen namaak batterijen in, die kunnen o.a. kortsluiting veroorzaken of gaan lekken.

Als de batterij wat opgezwollen is, kun je die het beste vervangen inderdaad. Misschien is de reset dan niet nodig. (Je raakt alles kwijt wat op het toestel staat, dus een back-up is wenselijk.)

Kijk eerst even wat het vervangen van de batterij doet, resetten kan daarna altijd nog als het probleem blijft aanhouden. 🙂
Reputatie 4
@ chock0z en Ilena

Het probleem lijkt inderdaad te maken te hebben met de batterij, hierop zit 6 maanden garantie - zoals Kaassausje goed aangeeft. Laten jullie ons nog even weten of de nieuwe batterij het probleem oplost?

Als dat niet het geval is, gaan we namelijk verder kijken hoe we het kunnen oplossen. Ik ben benieuwd! 🙂
Hallo WillemE!

Ik heb gisteren een nieuwe batterij gekocht en het probleem lijkt hiermee opgelost.

Jammer dat de batterij niet meer in de garantie zit, zeker omdat ik inmiddels begrepen heb dat het probleem met de batterij een productiefout van Samsung is!
Hallo WillemE!

Ik heb gisteren een nieuwe batterij gekocht en het probleem lijkt hiermee opgelost.

Jammer dat de batterij niet meer in de garantie zit, zeker omdat ik inmiddels begrepen heb dat het probleem met de batterij een productiefout van Samsung is!
Hallo WillemE!

Reputatie 7
Badge +9
@Ilena Die productiefout betreft alleen de eerste lading S4's. Niet de S3.

Reageer