Vraag

Uitvallen Galaxy Young

• 21 februari 2013
  • 15 reacties
  • 483 Bekeken

Ik heb een vorig jaar mei gekochte Galaxy Young. Sinds ongeveer een week valt hij een paar keer per dag uit en dan start hij direct vanzelf weer op. De batterij is goed. Ik gebruik hem alleen om te bellen, hang nooit aan een netwerk. De batterij uithalen/opnieuw plaatsen helpt niet.
Zou iemand mij willen/kunnen vertellen of deze klacht vaker voorkomt en hoe deze is op te lossen?
Mijn dank is groot!

15 reacties

Reputatie 5
@miepje1 Welkom op het forum!

Wat vervelend dat je telefoon telkens uitvalt! Heb je je telefoon al eens teruggezet naar fabrieksinstellingen? Wel even je gegevens back-uppen wanneer je dit doet! 🙂
Dankjewel! Ik heb eerst maar eens de contactjes van de batterij schoongemaakt. Al is het mij een raadsel hoe die vuil kunnen worden want ik maak de telefoon nooit open. Overigens hang ik niet aan het internet dus een back up maken is niet echt nodig. Ik bewaar mijn telefoonnummers op de simkaart en verder doe ik er niets mee. Voor het echte werk heb ik een tablet en een desktop. Ben helaas te blind om met zo'n klein telefoonschermpje te kunnen werken. 😞
Ik mag het afkloppen maar de telefoon is al 3 dagen niet meer uitgevallen. Ik hoop dat het zo blijft. Ik wil wel iets langer met mijn telefoon doen; ben niet zo iemand die het belangrijk vindt om met 'het nieuwste van het nieuwste' rond te hollen. Mocht het weer gebeuren - het uitvallen dus - dan zal ik hem eens terugzetten naar de fabrieksinstellingen.
Reputatie 5
@miepje1 wat goed dat je het hebt kunnen oplossen door de contactjes van de batterij schoon te maken! :D

Dank voor het delen van de oplossing. Mocht ik je nog ergens mee kunnen helpen laat dan gerust nog een berichtje achter.
Ik heb precies dezelfde klachten en telefoon. Batterij eruit gehaald en opnieuw opgestart. Telefoon terug gezet naar fabrieksinstellingen.
Frappante is dat bij bezoek aan het buitenland (internet uitgezet, wel gebruik maken van wifi) m'n telefoon niet meer uitvalt.
Heb de telefoon sinds januari 2012.

Wat is de oplossing?
Reputatie 7
Badge +9
@Tonio84 Probeer eens Infoberichten uit te zetten: Berichten > opties/menu toets > Instellingen > Infobericht activeren uitvinken.
Heb ik bij deze gedaan, ik laat het weten als het (niet) helpt
Heeft niet gewerkt. Had gps aan voor opnemen van een track via de app strava. Internet stond ook aan. Bij thuiskomst mocht ik wederom m'n pin opgeven, telefoon was dus weer uit en aan gegaan.
Heb voorheen ook wel eens internet uitgezet, tijdens het tracken, maar dat werkt ook niet......................

😞
@ Tonio84

Bedankt voor je terugkoppeling! Valt het toestel nog net zoveel uit als voordat je deze optie had uitgezet? Bij veel klanten bleek dit namelijk de oplossing. Er komt binnen afzienbare tijd ook een update uit voor dit toestel om dit probleem aan te pakken. Ik hoor graag van je!
Toestel is tot nu toe 1 keer uitgevallen.
Las ook over een eventuele verouderde simkaart, is dat bij mij misschien ook het geval?
Als je simkaartnummer begint met 8931162111 heb je een verouderd kaartje.
(Dit kun je zelf nakijken, het staat op de simkaart zelf en -dacht ik- ook op het kaartje waar o.a. je pincode en pukcode op staan.)
Ook kaartjes uit bijvoorbeeld de BEN-tijd kunnen niet zo goed overweg met een smartphone.
Klopt op het laatste cijfer na, dat is bij mij een 2
Dan is het volgens mij al een nieuwer kaartje.
Om het zeker te weten, kun je beter even de reactie van een T-Mobile Moderator afwachten, die kunnen dit als het goed is wel nakijken.
Wellicht morgen nog, anders na het weekend.

En als je geen zin hebt om te wachten kun je eventueel morgen de klantenservice even bellen met die vraag. 🙂
Duh, of je loopt even voor op de werkelijke tijd, hoe kom ik erbij dat het donderdag is? I'd wish!

Laat ik mijn reactie even herschrijven, aangezien edit nu niet mogelijk is:
Wellicht morgen nog, anders kun je zelf nog even om een mod-reactie vragen, of gewoon de klantenservice bellen.

Zo, da's beter hahaha.
@ Tonio84

Ik zie dat je gebruik maakt van een nieuw type simkaart, deze zal normaal gesproken dus niet voor problemen zorgen. Als ik je reactie goed begrijp is het toestel dus sindsdien nog een keer uitgevallen. Houd ons maar even op de hoogte, ik hoor graag van je! :)

@ Kaassausje

Was het maar donderdag.. 😉 Je antwoord klopte overigens helemaal, goed bezig!

Reageer