Vraag

Uitvallen toestel

• 15 november 2014
  • 4 reacties
  • 201 Bekeken

Sinds de laatste update naar android 4.3 heb ik niets dan problemen met mijn Samsung S3.Het toestel valt regelmatig uit.De accu is soms binnen 5 minuten leeg.Het is momenteel een ramptoestel.Reeds een aantal malen teruggezet naar fabrieksinstellingen.

4 reacties

Reputatie 6
Badge +13
Hallo @Hannie12

Welkom op de T-Mobile Community! :)

Dat is balen! Zou je willen kijken of je accu bol staat of andere mankementen vertoond?
Heb je je telefoon al eens teruggezet via de recovery menu?
Dit is een hard reset. Dit is weer iets anders dan een fabrieksreset.
Bij een hard reset worden ook de cache bestanden verwijderd.

Dat doe je zo:
1. Zet je telefoon uit
2. Houd de aan / uit knop + home knop + volume omhoog tegelijkertijd ingedrukt totdat je in de recovery menu komt.
3. Ga omlaag met behulp van volume - naar 'wipe data/ factory reset' > Bevestig met de aan/ uit knop.
4. Ga weer omlaag met volume - naar 'yes -- delete all user data' > Bevestig met de aan / uit knop.
5. Ga naar reboot now > Bevestig met de aan / uit knop.

Als dit niet heeft geholpen dan is het het handigst om langs een Samsung Service Center te gaan.
Hier vind je een Samsung Service Center bij jou in de buurt:
http://www.samsung.com/nl/support/servicelocation/

Groetjes,
Leroy
Hallo Leroy

Bedankt voor de reactie. Ook de hardwareservice hebben we al geprobeerd. Ook dit gaf geen resultaat. De accu staat niet echt bol, maar wanneer ik hem plat op een vlak oppervlak leg kan net als een tol enigszins ronddraaien . Dus misschien toch wat krom of bol. Mijn vermoeden is inderdaad toch dat de accu de oorzaak is. Aangezien ik mijn toestel regelmatig moet aansluiten omdat de accu toch erg snel leegloopt is het recent opgevallen dat wanneer het toestel rechtstreeks aan de stroomkabel hangt hij veel stabieler is. Dus ga ik hier maar eens mee verder. Ik zal de accu eens laten vervangen om te zien of dat de oorzaak is.

Bedankt voor je reactie
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Hannie,

Laat je ons weten of het daarmee wordt opgelost? Ik ben in ieder geval heel erg benieuwd!
Hallo

Ik ben via een KPN bussinescentre (die aanspreekpunt zijn voor Samsung ) geholpen aan een nieuwe accu.
Deze bleek inderdaad, zoals we al vermoedden, de oorzaak van het probleem met mijn Samsung S3.
In eerste instantie werd mij verteld dat er op een accu een 1/2 jaar garantie zit en ,als dit de oorzaak was,ik dus een nieuwe zou moeten kopen. Mijn S3 is net 1 jaar oud. Maar bij het ophalen van mijn toestel kreeg ik een nieuwe accu gratis mee. Dus complimenten aan Samsung en voor de hulp bij KPN. Dit terwijl dit niet mijn provider is.
Dus het advies aan mijn anderen die problemen hebben met hun Galaxy S3 na upgrade naar versie 4.3, ga langs bij een Samsungaanspreekpunt en laat je accu controleren en zonodig vervangen.

Sterkte en groetjes Hannie

Reageer