Beantwoord

Uitwisseling van gegevens door telefoon

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Hallo, kan mij iemand helpen met het volgende probleem.
Heb samsung s5 mijn broer heeft dezelfde telefoon
abonement is hetzelfde en zakelijk afgesloten
Wat is nu het geval wij kunnen alles van elkaar zien
foto's de agenda,whatapp zelfs internetgeschiedenis zowel op laptop als telefoon
Hoe voorkom ik dat hij alles van mij kan zien en ik van hem?
heeft dit met abonement te maken
instellingen telefoon
of het gezamelijke email van bedrijf dit is gmail
Gr. w p
icon

Beste antwoord door Kaassausje 2 december 2015, 09:24

Hoi w p, welkom op het forum.

Huh? Hij ziet ook je whatsapp? Dat is apart, want dat moet op een telefoonnummer worden geactiveerd. Ik neem aan dat jullie niet beide in whatsapp hetzelfde nummer hebben ingevoerd?

Foto's worden mogelijk met het google account gesynchroniseerd en zoals ik het lees syncen jullie ook de internetgeschiedenis en agenda. Als je ook wachtwoorden synchroniseert dan hebben jullie ook elkaars wachtwoorden.

In deze zou ik eigenlijk gewoon aanraden om ieder een ander gmailadres te gaan gebruiken en alleen de agenda te synchroniseren met het andere account, voor de rest alles omzetten naar een eigen account, daarmee kun je voorkomen dat alles inzichtelijk is. De agenda die jullie dan nu gebruiken is dan nog voor beide toegankelijk, maar je kunt er wel een eigen agenda naast gebruiken met een eigen gmailadres. (Of je slaat privé-afspraken op in het 'geheugen' van de agenda zelf i.p.v. in een account.)

Misschien kan een ander hier nog op inhaken met wat tips en tricks.

Bekijk origineel

3 reacties

Hoi w p, welkom op het forum.

Huh? Hij ziet ook je whatsapp? Dat is apart, want dat moet op een telefoonnummer worden geactiveerd. Ik neem aan dat jullie niet beide in whatsapp hetzelfde nummer hebben ingevoerd?

Foto's worden mogelijk met het google account gesynchroniseerd en zoals ik het lees syncen jullie ook de internetgeschiedenis en agenda. Als je ook wachtwoorden synchroniseert dan hebben jullie ook elkaars wachtwoorden.

In deze zou ik eigenlijk gewoon aanraden om ieder een ander gmailadres te gaan gebruiken en alleen de agenda te synchroniseren met het andere account, voor de rest alles omzetten naar een eigen account, daarmee kun je voorkomen dat alles inzichtelijk is. De agenda die jullie dan nu gebruiken is dan nog voor beide toegankelijk, maar je kunt er wel een eigen agenda naast gebruiken met een eigen gmailadres. (Of je slaat privé-afspraken op in het 'geheugen' van de agenda zelf i.p.v. in een account.)

Misschien kan een ander hier nog op inhaken met wat tips en tricks.
Hoi Kaassausje,

Bedankt voor de reactie
Dus dit komt door mijn gmail die we samen hebben van het bedrijf
met hetzelfde wachtwoord
Kan ik dit mischien aanpassen bij instellingen in telefoon of gmail
zodat we wel samen de gmail en agenda in kunnen zien van het bedrijf en rest prive blijft
Kan mij iemand hier bij helpen hoe dit aan te pakken

Gr. w p
Hoi w p.

Google heeft een hele pagina met van alles en nog wat aan instellingen, die kun je het beste op de computer bekijken, dat leest een stuk prettiger dan op een telefoon. Die pagina vind je hier.

Misschien kun je er even samen met je broer naar kijken om meteen af te stemmen wat er wel en niet uit kan.

Waarmee de foto's gesynchroniseerd worden weet ik zo niet. Dat kan mogelijk in een google drive staan, of in een cloud, picasa, noem 't maar op.

Op de telefoon zelf moet je even naar Instellingen -> Accounts -> Google -> Gezamelijk gmailadres -> hier kun je aanvinken welke inhoud je wel en niet op de telefoon wilt synchroniseren

Reageer