Beantwoord

Uitzetten opstartgeluid Galaxy S7

• 26 december 2016
  • 5 reacties
  • 2170 Bekeken

Hallo, ik ben één van de bezitters van een Galaxy S7 icm een abonnement van T-Mobile. Een mooie telefoon als je het mij vraagt (heb bijna alle telefoons uit de Galaxy S-serie gehad, maar deze is echt prachtig), alleen ben ik niet te spreken over de branding die jullie op mijn toestel zetten.

Elke keer als ik mijn telefoon aanzet, ongeacht de geluidsinstellingen, hoor ik weer de snoeiharde T-Mobile tune, en die krijg ik maar niet uitgezet. Ik ben niet de enige die al hier een topic over heeft geplaatst (zie hier en hier), echter zijn de oplossingen niet heel simpel. In het ene topic wordt een factory reset aangeraden, wat ik dus liever niet doe, niet omdat ik niet in staat ben om mijn gegevens te back-uppen en achteraf te herstellen, maar omdat het gewoon een hinderlijk proces is.

In het andere topic heeft men het over rooten of de unbranded versie van Android erop te zetten. Dat eerste heb ik voor het laatst gedaan op een Galaxy S4 - en met een reden, want een telefoon waar nog garantie op zit wil ik niet rooten. Flashen lijkt mij de beste optie (dan ben ik niet alleen de opstartanimatie en de tune kwijt, maar krijg ik ook sneller updates?), echter is dit riskant om zelf te doen (ik heb veel ervaring met Android, maar flashen heb ik nog nooit gedaan). Als het fout gaat ben ik mijn toestel kwijt, en kan ik deze naar Samsung opsturen + hopen dat ik snel mijn toestel terugkrijg zonder dat mijn garantie niet meer geldig is of dat ik opeens met hoge kosten te maken krijg. Het dichtstbijzijnde Samsung Service Center is een stukje van mijn woonplaats vandaan, maar dat is denk ik niet zo heel erg.

Ik zou graag willen weten wat ik nu het beste kan doen. Is het brengen van mijn telefoon naar een Samsung Service Center het beste idee, zonder dat ik riskeer om problemen (vervallen van garantie, rare bugs, torenhoge kosten etc.) te krijgen met Samsung of T-Mobile? Ben benieuwd naar jullie advies.
icon

Beste antwoord door Kaassausje 29 december 2016, 12:25

@ferran_t
Mocht je uiteindelijk toch liever firmware willen flashen, weet je het forum in ieder geval te vinden. ;)

Je kunt trouwens ook het geluid van 'Systeem' zachter of uitzetten, het enige 'nadeel' is dat je dan alle systeem-bliepjes niet meer of nauwelijks nog hoort. (Mocht dat heel belangrijk zijn op een bepaald moment, is het geluid natuurlijk altijd weer harder te zetten.)
Bekijk origineel

5 reacties

Enigste manier is rooten 🙂
@Senna020
Eh, nee. Rooten is echt onnodig, flashen is voldoende in deze.

@ferran_t
We beginnen allemaal als een totale noob. 😉 Als je de guide van ShadowLea volgt, eerst een back-up maakt, de juiste firmware pakt en ook zorgt dat je batterij minimaal 80% vol is, zou flashen gewoon goed moeten gaan. Het is mij ook meermaals gelukt om roms te flashen, rooted, dat wel, want de garantie zal mij persoonlijk worst zijn. ;)

Als je later via de normale weg wilt kunnen updaten, dan zul je sowieso na het flashen eenmalig je toestel moeten resetten naar de fabrieksinstellingen. (Alleen een reset is overigens niet voldoende om het irritante deuntje weg te krijgen. Dit zit echt ingebakken in de firmware.)

Mocht je toch een poging willen wagen, dan kan ik de juiste linkjes wel voor je opzoeken. Zou je dan je CSC door willen geven? Deze vind je als je 'belt' naar *#1234# (sterretje-hekje-cijfers-hekje).
Hey @Kaassausje, ik heb besloten om hem maar niet te gaan flashen. Uiteraard alsnog bedankt voor je hulp 😃 Wél heb ik een oplossing gevonden om het opstartgeluid alsnog uit te kunnen zetten (onder bepaalde omstandigheden):

Instellingen > Schermvergr. en beveilig. > Veilig opstarten > Niet vereist

Zolang deze instelling op "Niet vereist" staat, en het geluid van je telefoon uitstaat voordat je hem uitzet, zul je alleen de animatie te zien krijgen. Welke optie voor "Veilig opstarten" automatisch wordt geselecteerd bepaal je zelf tijdens de setup van je telefoon (ook na een factory reset dus, bijvoorbeeld).

Het leek mij wel een veilig idee om een pincode te vereisen tijdens het opstarten, maar op mijn vorige telefoons heb ik zo'n optie nooit gekregen, dus een grote achteruitgang zal het hopelijk niet zijn.
@ferran_t
Mocht je uiteindelijk toch liever firmware willen flashen, weet je het forum in ieder geval te vinden. ;)

Je kunt trouwens ook het geluid van 'Systeem' zachter of uitzetten, het enige 'nadeel' is dat je dan alle systeem-bliepjes niet meer of nauwelijks nog hoort. (Mocht dat heel belangrijk zijn op een bepaald moment, is het geluid natuurlijk altijd weer harder te zetten.)
Silent Boot app downloaden! Klaar!

Reageer