Beantwoord

Update 9.0

• is een Top Poster
  • 5 reacties
Beste forum,

Is er een datum bekend wanneer de s9 plus de update gaat krijgen naar android 9.0? (T-Mobile versie)

In afwachting
Gr
Rob
icon

Beste antwoord door Hajar 14 januari 2019, 11:00

Hi Rob,

De update voor de Galaxy S9 en S9+ wordt binnen een paar weken verwacht. Een exacte datum heb ik op het moment nog niet voor je, maar dan weet je wat je ongeveer kunt verwachten!

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 4
Badge +6
Hallo Rob,

De branded toestel versies is nog even wachten.

Het beste is om het volgende te doen.

HET BLIJFT ALTIJD OP EIGEN RISICO, dus volg de stappen goed voor geen problemen

Download de volgende originele Samsung versie hier: Android 9
Deze versie zal je telefoon niet aanpassen qua garantie.
Je raakt je bestanden wel kwijt, je kan er voor kiezen om het niet te doen maar dan zit je vast aan de t-mobile versie,
Maak dus een backup van je bestanden, zet foto's in de cloud of op een micro-sd en backup whatsapp.

INSTRUCTIES:
  1. Pak bij de website "of Kies een Spiegel" en dan Netherlands HTTPS, hiermee download je de bestand sneller.
  2. Download ODIN
  3. Start je apparaat in de download modus, Druk volume omlaag en de bixby knop in doe daarna de usb er in en hou de toetsen ingedrukt.
  4. Verbind je apparaat met je computer, terwijl je in de download modus zit, als je het eerder doet kan de download modus wellicht niet aangaan
  5. Controleer vervolgens de 'Auto herstart' en 'F. Reset tijd' bij opties in de Odin Tool.
  6. Pak het gedownloade bestand uit in een mapje
  7. Voeg de bestanden op de juiste plek toe in odin, slepen werkt ook, soms duurt het even!
  8. Bij het slepen van de bestanden kom je bij CSC 2 dingen tegen (CSC = WIPE, HOME_CSC = alles intact), kies voor CSC en niet HOME_CSC
  9. KIJK OF RE-PARTITION NIET AAN STAAT, DEZE MOET UIT BLIJVEN!
  10. Als alles goed staat druk op start, laat alles odin doen en kom niet aan je apparaat.
Als alles goed is start ie opnieuw op, doe dan weer een fabrieksherstel en begin daarna met instellen

Je bent daarna vrij van de branded versie van je telefoon en dan heb je dus ook de updates sneller.

Als er vragen zijn hoor ik het graag

Groetjes en een fijne avond
Reputatie 7
Badge +20
Hi Rob,

De update voor de Galaxy S9 en S9+ wordt binnen een paar weken verwacht. Een exacte datum heb ik op het moment nog niet voor je, maar dan weet je wat je ongeveer kunt verwachten!
Beste fluxsystem,

Bedankt voor je info.
Ik heb jouw methode al toegepast.
Probleem is echter dat ik melding krijg wanneer ik controleer op een update. Nl. "Dat de huidige software versie niet wordt ondersteund." De beveiliging patch van januari is al uit en kan ik dus ook niet ontvangen.

Kan dat er mee te maken hebben dat ik de PHN versie heb geïnstalleerd? ( op een brandend toestel)
Reputatie 4
Badge +6
Wat is er zichtbaar in de update page, kan hiervan een screen gemaakt worden en is er wel een clean install gedaan zonder alles mee te nemen?
fluxsystem schreef:

Wat is er zichtbaar in de update page, kan hiervan een screen gemaakt worden en is er wel een clean install gedaan zonder alles mee te nemen?

Ik heb ervaring met het installeren van roms op gerooted toestellen waarbij uiteraard een clean install essentieel is en dus heb ik dat ook gedaan...
Mijn huidige toestel is overigens niet geroot

Reputatie 4
Badge +6
Wat ik zie is dat je de verkeerde files er op hebt geinstalleerd.
Wellicht even opnieuw beginnen bij je model nummer en phn downloaden.
Ik heb de phn versie rechtstreeks van samfirnware. Dit was 1 zipfile met de benodigde files.
Heb jij de juiste laat dat ff weten. Tnx
Reputatie 4
Badge +6
Graag wil ik de details hebben bij info telefoon.
Sorry voor de late reactie.
Hoi,,
Ik heb inmiddels de Tmobile versie erop zitten en ben nu weer méér officieel. Inclusief de januari beveiliging.
Dus geen issues meer.. Top!

Reageer