Update samsung galaxy s7

• 7 augustus 2018
  • 5 reacties
  • 905 Bekeken

Wanneer word oreo aangeboden voor de s7?

5 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi Evilicious86,

Goede vraag! Altijd weer een ding, die nieuwe software-versies.

Het is lastig om exact te zeggen wanneer je de update krijgt, maar de uitrol is wel al begonnen! Op welke firmware draait jouw telefoon? Dat kun je zien door te "bellen" naar *#1234#. Daarmee kan ik even meekijken of ik nog iets meer informatie kan achterhalen. 😎
Ik heb geprobeerd het te achterhalen maar ik krijg een foutmelding. Hij draait op dit moment op 6.0.1
Hoi Evilicious86.

Wat is de foutmelding?

6.0.1 is de Androidversie, we moeten weten op welke firmware je toestel draait. ;)
Je kunt het ook vinden met deze app. Zou je dan een screenshot willen maken van het tabblad 'Firmware' en deze kunnen uploaden? (Je mag de app daarna uiteraard weer verwijderen.)
Ik heb mn telefoon zondag terug gezet naar fabrieksinstellingen. Als ik invoer wat er eerder werd gevraagd dan krijg ik onderstaande foutmelding.

De melding in de app lijkt ook niks te kunnen vertellen... snap er niks van.....

Wat er is misgegaan weet ik ook niet. Je lijkt Duitse T-Mobile firmware op je toestel te hebben, daar zijn updates voor t/m Android 8.0.0

Als je die niet kunt downloaden, zou je nogmaals de fabrieksinstellingen kunnen herstellen, doe dit dan via het recovery menu. Daar kom je in door het toestel uit te schakelen en vervolgens de volume up, home-knop en de aan-uit/knop een aantal seconden tegelijkertijd ingedrukt te houden. Je kunt de knoppen loslaten als je het Samsung logo ziet verschijnen.

Kies voor zowel 'Wipe cache partition' als 'Wipe data'. Vergeet niet om eerst nog even een back-up te maken, als er belangrijke dingen bijgekomen zijn.

Als je dan de updates nog steeds niet kunt installeren, kun je ze of zelf flashen, of ze door iemand laten flashen. Wellicht ken je iemand die daar verstand van heeft? Anders zou je de vraag bij een Samsung Service Center neer kunnen leggen. Na het flashen kun je het beste het toestel nog eenmaal resetten, anders moeten toekomstige updates altijd geflashed worden.

Reageer