Beantwoord

Update Samsung S5

Beste t mobile,

ik heb al in geen weken/maanden een update binnen gekregen als ik mijn samsung s5 aan de computer leg haalt die niks binnen en als ik het via software update doe ook niet ..

ook kan ik nog steeds me geluid niet op stil zetten. terwijl ieder ander die ik ken wel deze update heeft gehad. Waar zou dit aan kunnen liggen ?
Ook vandaag kreeg mijn vrouw een update en ook zei is klant van tmobile. Dus waarom mijn telefoon niet en die van mijn vrouw wel. Kan het zijn dat het ergens verkeerd staat in de servers van Tmobile?

Mvr groeten Sander
icon

Beste antwoord door ShadowLea 11 mei 2015, 23:36

Jouw toestel heeft de Branded T-Mobile NL software. Daar is nog maar 1 update voor uit. Herkenbaar aan het TNL deel in de CSC.

Waarschijnlijk hebben de anderen Unbranded Nederlandse software (Open Markt, ookwel PHN als afkorting in de CSC), daar zijn al drie 5.0 updates voor uit.

De eerste levering toestellen die worden verkocht na de release van een toestel bij een abonnement zijn altijd Unbranded, evenals degenen die worden verkocht bij onafhankelijke winkels, vandaar dat klanten met een T-Mobile abonnement toch een open markt toestel kunnen hebben.

Er is gelukkig een oplossing voor: Je kan zelf de Unbranded firmware installeren, dan krijg je voortaan de updates samen met alle Open Markt gebruikers.

Dat kun je zelf doen (exclusief downloaden van de firmware duurt dat zo'n 15 minuten), maar je kan het ook laten doen bij een Samsung Service Center. Als je het zelf graag wil doen, laat het weten, dan helpen we je daar mee. 🙂

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9
T-Mobile gaat niet over de Updates, dat gaat via Samsung. Zowel je provider als je SIMkaart als je fysieke locatie zijn niet van relevantie op de update. Je kan een Frans toestel hebben met een Nederlandse T-Mobile SIM, en dan krijg je gewoon de Franse update als en wanneer die uit komt. Via Belsimpel en andere onafhankelijke winkels zijn veel buitenlandse toestellen verkocht.

Zou je eens willen betten naar *#1234#, en dan hier neer willen zetten welke 3 regels er verschijnen?
Hoi,
ja vind het gewoon vreemd dat er zeker 5 mensen in mijn omgeving ze wel binnen krijgen en mijn telefoon niet!
hierbij die gegevens

AP : g900FXXU1BNL9
CP: G900FXXU1BNL9
CSC: G900FTNL1BNK6
Reputatie 7
Badge +9
Jouw toestel heeft de Branded T-Mobile NL software. Daar is nog maar 1 update voor uit. Herkenbaar aan het TNL deel in de CSC.

Waarschijnlijk hebben de anderen Unbranded Nederlandse software (Open Markt, ookwel PHN als afkorting in de CSC), daar zijn al drie 5.0 updates voor uit.

De eerste levering toestellen die worden verkocht na de release van een toestel bij een abonnement zijn altijd Unbranded, evenals degenen die worden verkocht bij onafhankelijke winkels, vandaar dat klanten met een T-Mobile abonnement toch een open markt toestel kunnen hebben.

Er is gelukkig een oplossing voor: Je kan zelf de Unbranded firmware installeren, dan krijg je voortaan de updates samen met alle Open Markt gebruikers.

Dat kun je zelf doen (exclusief downloaden van de firmware duurt dat zo'n 15 minuten), maar je kan het ook laten doen bij een Samsung Service Center. Als je het zelf graag wil doen, laat het weten, dan helpen we je daar mee. 🙂
Hoi. Bedankt voor deze informatie graag zou ik daar inderdaad wat hulp bij krijgen. Zodat ik het zelf kan doen. Zodat er een aantal irritatie dingen er ook uit gaan via een update

Dat kun je zelf doen (exclusief downloaden van de firmware duurt dat zo'n 15 minuten), maar je kan het ook laten doen bij een Samsung Service Center. Als je het zelf graag wil doen, laat het weten, dan helpen we je daar mee. :)

Hoi. Bedankt voor deze informatie graag zou ik daar inderdaad wat hulp bij krijgen. Zodat ik het zelf kan doen. Zodat er een aantal irritatie dingen er ook uit gaan via een update
Het is me al gelukt. heb deze versie gedownload en er op gezet.
direct een stuk sneller.
ieder geval bedankt. want zonder de informatie van unbranded en branded had ik het niet geweten.

SM-G900F
Model name GALAXY S5
Country Netherlands
Version Android 5.0
Changelist 4664691
Build date Thu, 09 Apr 2015 08:43:03 +0000
Product code PHN
PDA G900FXXU1BOD3
CSC G900FPHN1BOD1
MODEM G900FXXU1BOD3
Download voor update met ODIN: MegaNZ

Reageer