Vraag

Update voor S4 Black Edition?

Toon eerste reactie

84 reacties

Iemand die antwoord kan geven op mijn vraag?
Reputatie 5
- Momenteel kan ik geen concrete indicatie geven wanneer de branded 4.4 update voor dit toestel wordt uitgegeven. Zodra wij meer weten wordt dit uiteraard in het Samsung software topic gedeeld.

- Wanneer ze bij het Samsung service center de officiële Nederlandse open markt software op je toestel plaatsen kun je nog gewoon gebruikmaken van ons 4G netwerk.
Het ding is NEE staat voor Nordic countries (Scandinavië) wat de enige unbranded Europees firmware is voor dit toestel. Van wat ik heb begrepen is zolang de firmware uit de europa komt dan zou ik hem gewoon in Nederland kunnen gebruiken klopt dit?
Tom schreef:

- Momenteel kan ik geen concrete indicatie geven wanneer de branded 4.4 update voor dit toestel wordt uitgegeven. Zodra wij meer weten wordt dit uiteraard in het Samsung software topic gedeeld.

Ik volg het even niet meer aangezien er een aantal dingen door elkaar heen gaan en verschillende antwoorden worden gegeven.

Er komt dus een update naar kitkat? Of waren de toezeggingen ergens anders op gebaseerd?
Reputatie 7
Badge +9
Ik kan niet garanderen of 4G voor T-Mobile NL zal werken op NEE, want elke CSC heeft een eigen lijst met 4G geactiveerde netwerken. (die niet per se logisch zijn. Zo had DBT 4G op T-Mobile NL voordat de T-Mobile NL branded firmware dat had.)

Zonder root access valt 4G op veel toestellen niet handmatig te activeren als het niet ingeschakeld is in de firmware. Ik geloof dat je op de i9506 nog wel in het Service Menu kan komen, maar dat weet ik niet 100% zeker.

De rest van het netwerk kun je sowieso zonder problemen gebruiken.
Is er een manier om daar achter te komen op welke 4g netwerken NEE geactiveerd is?
Ik heb het gevraagd op een andere forum en daar wordt beweert dat NEE identiek is aan PHN (unbranded Nederlandse firmware) en dus 4g gewoon zou moeten werken. Zou dit kunnen kloppen?
Je zou toch zeggen dat de update elk moment online kan komen met wat ons al verteld is...
Reputatie 7
Badge +9
Ik zag je post staan op AndroidWorld. :)

NEE is niet identiek aan PHN. Net zo min als dat het identiek is aan DBT, XEF en BTU.

En je kan het wel uittesten in het service center, maar zodra je telefoon is geupdate kun je niet meer downgraden. Dus als je hem installeert, en hij werkt niet, kun je niet meer terug naar TNL totdat de nieuwere update uit is.
Is er geen lijst ofzo waarop staat welke netwerken NEE allemaal ondersteunt of kan iemand van T-mobile hier opheldering over geven. Ik wil het namelijk wel langs een service centrum gaan maar, wil zeker zijn.
Reputatie 7
Badge +9
@R0987 Die is er, maar die zit in het systeem ingebakken.

/system/csc/common/etc/lteon_netlist.xml.

Maar om daar bij te komen moet iemand de firmware hebben geinstalleerd en root access hebben.
Vreemd dat het zolang duurt bij T-Mobile.

De update is al sinds 11 april beschikbaar in Nederland!

http://androidworld.nl/nieuws/android-44-kitkat-samsung-galaxy-s4-black-edition/
De update waar naar jij refeerr is voor de normale S4. De toestel die jij en ik hebben is een geavanceerde versie van de S4 en die krijgen de updates op een andere tijdstip. Ik vind het ook vreemd dat het zo lang duurt sterker nog wat ik het meest vreemd vind is dat ze een update goedkeuren die bij de telefoon gelevrd wordt, rare bedrijfsvoering van T-mobile trouwens om iets pas goed te keuren nadat het op de markt wordt gegooid. Dat doe je toch van te voren.
Het nieuwsbericht gaat juist om de Black edition, de telefoon die wij hebben : )
De nieuwsbericht die plaatste ging over een update voor de black edition die in Nederland uit is gekomen (model nummer I9515 geloof ik). De gene die wij hebben (I9506) is een aparte variant die nooit in Nederland is uitgekomen (hoe we deze hebben gekregen en waarom hij is gebranded met de firmware van een NEDERLANDSE provider is voor mij een raadsel). Alhoewel deze variant inmiddels ook op 4.4.2 draait zitten we helaas vast aan de update proces van T-Mobile (tenzij je hem unbrand met een buitenlandse firmware).
R0987 schreef:

De nieuwsbericht die plaatste ging over een update voor de black edition die in Nederland uit is gekomen (model nummer I9515 geloof ik). De gene die wij hebben (I9506) is een aparte variant die nooit in Nederland is uitgekomen (hoe we deze hebben gekregen en waarom hij is gebranded met de firmware van een NEDERLANDSE provider is voor mij een raadsel). Alhoewel deze variant inmiddels ook op 4.4.2 draait zitten we helaas vast aan de update proces van T-Mobile (tenzij je hem unbrand met een buitenlandse firmware).

Ja je hebt gelijk, ik dacht dat er maar 1 versie was. Ik heb ook een Moto G, die krijgt binnenkort al een update naar Lollipop...
Wat ik niet snap is waarom onze telefoon werd geleverd met android 4.3 (een versie die volgens sammobile uitkwam in februari dit jaar) en niet 4.4.2 (kwam uit in juli) horen toestellen meestal niet met de nieuwste beschikbare versie te worden geleverd.
Reputatie 7
Badge +9
R0987 schreef:

Wat ik niet snap is waarom onze telefoon werd geleverd met android 4.3 (een versie die volgens sammobile uitkwam in februari dit jaar) en niet 4.4.2 (kwam uit in juli) horen toestellen meestal niet met de nieuwste beschikbare versie te worden geleverd.

Toestellen worden geleverd met de meest recente firmware beschikbaar op het moment van de officiële aankondiging.

En de S lijn wordt altijd aangekondigd rond februari. ;)

Voor de winkel is het niet mogelijk om toestellen te updaten voor verkoop, want dan is de zegel verbroken. Voor de fabrikant is het niet te doen, aangezien veel toestellen maanden voor de verkoop al geproduceerd zijn. Zo worden er nu nog steeds S5's verkocht die een productiedatum hebben van Maart 2014, veelal vanuit de opslag van webshops en grote ketens. (Dat is een best groot probleem, vooral met die acties als gratis SD kaarten e.d. die afhankelijk zijn de recentere EAN nummers.)

Als Samsung mensen moet gaan inhuren om al die toestellen alsnog te gaan updaten over de hele wereld, worden de toestellen voor ons ook duurder. ;)

Wat natuurlijk niet weg neemt dat het absoluut niet leuk is dat het zo lang moet duren.
Is er al meer bekend vanuit T-mobile wanneer we kitkat kunnen verwachten voor onze toestellen?
Ik weet bijna zeker dat ik, voordat ik mijn abonnement verlengde en koos voor de S4 Black, heb gezien dat er zeer binnenkort een update met Android 4.4 zou komen. Ik kon dit echter nergens meer terug vinden, wat jammer is, aangezien dat wel mee gespeeld heeft in mijn besluit deze telefoon te kiezen.

Ik heb zojuist aan een verkoopmedewerker via de chat gevraagd of de Samsung Galaxy S4 Black Edition, Android 4.4 heeft en de verkoopadviseur zei dat deze er inderdaad op zit. (Wat dus niet het geval is).

Is er ondertussen al meer duidelijkheid over de update naar 4.4 voor de Galaxy S4 Black?
Reputatie 3
justagirl schreef:

Ik weet bijna zeker dat ik, voordat ik mijn abonnement verlengde en koos voor de S4 Black, heb gezien dat er zeer binnenkort een update met Android 4.4 zou komen. Ik kon dit echter nergens meer terug vinden, wat jammer is, aangezien dat wel mee gespeeld heeft in mijn besluit deze telefoon te kiezen.

Ik heb zojuist aan een verkoopmedewerker via de chat gevraagd of de Samsung Galaxy S4 Black Edition, Android 4.4 heeft en de verkoopadviseur zei dat deze er inderdaad op zit. (Wat dus niet het geval is).

Is er ondertussen al meer duidelijkheid over de update naar 4.4 voor de Galaxy S4 Black?

Vreemd, ik heb een S4 Mini, ook black edition en kort geleden (ik schat een week of 2) een update gepusht gekregen. En dat is versie 4.4.2. Ik kan mij niet voorstellen dat de S4 achterloopt op de S4 Mini.
@ ShadowLea. Even een korte vraag, wellicht weet jij hier het antwoordt op. Ben ook in het bezit van een GT-I9506 (s4 plus), dit betreft een "Black Edition" en is gebrand met "T-mobile" software. Ik wil graag een unbranded software versie hierop met de originele "black edtion software" (vanwege de ringtones en schaakthema's) en mijn voorkeur is dan ook software versie 4.3. Is dit mogelijk om dit te laten doen bij een samsung store ? En is dit kosteloos ? (heb een garantiebon van t-mobile uiteraard) Alvast bedankt voor je reactie en inzet.
Reputatie 7
Badge +9
Volgens Sammobile moet de 4.4.2 update voor de i9506 van T-Mobile NL ondertussen beschikbaar zijn:

November 2014
Model: GT-I9506
Model name: GALAXY S4 LTE-A
Country: Netherlands (T-Mobile)
Version: Android 4.4.2
Changelist: 2587343
Product Code: TNL
PDA: I9506XXUCNI1
CSC: I9506TNLCNI1
MODEM: I9506XXUCNF3

Kunnen jullie eens kijken of hij ook voor jullie klaar staat?

@PureStyl Als je huidige firmware nog 4.3 is, dan is dat zeker mogelijk.

Je moet er voor naar een Samsung Service Center, een store alleen is niet voldoende. Deze vind je hier: http://www.samsung.com/nl/support/servicelocation/ Naar mijn wetens is dit gewoon gratis.

Je kan het trouwens ook zelf doen als je wil.

Hou er rekening mee dat ik dus niet kan garanderen of 4G gaat werken.
ShadowLea schreef:

Volgens Sammobile moet de 4.4.2 update voor de i9506 van T-Mobile NL ondertussen beschikbaar zijn:

November 2014
Model: GT-I9506
Model name: GALAXY S4 LTE-A
Country: Netherlands (T-Mobile)
Version: Android 4.4.2
Changelist: 2587343
Product Code: TNL
PDA: I9506XXUCNI1
CSC: I9506TNLCNI1
MODEM: I9506XXUCNF3

Kunnen jullie eens kijken of hij ook voor jullie klaar staat?

Ja ik kan hem downloaden, fijn : ). Is het verstandig om daarna een factory reset te doen? Of is dat niet nodig?
Reputatie 7
Badge +9
Optimus33 schreef:

Ja ik kan hem downloaden, fijn : ). Is het verstandig om daarna een factory reset te doen? Of is dat niet nodig?

Mooi! :)

Een fabrieksreset wordt wel aangeraden, maar als je geen problemen hebt, geen errors krijgt en hij niet traag is, is het eigenlijk niet nodig.

Reageer