Beantwoord

USB oplaad stekker valt eruit

• 15 december 2017
  • 5 reacties
  • 12136 Bekeken

Hallo soms aug dit jaar heb ik een Samsung a5 2017 top telefoon!!
Ma wind enkele weken valt het USB stekkertje er steeds uit.
USB poort helemaal schoon gemaakt ma toch blijft het stekkertje erg los zitten.
Wat kan ik doen??
icon

Beste antwoord door Johrick 16 december 2017, 10:11

Hi Jarno10,

Oeii, ja dit probleem heb ik ook wel eens gehad. Super vervelend!

Het kan zo zijn dat je clipjes (die er voor zorgen dat het stekkertje in je telefoon blijft zitten) het niet meer volledig doen, waardoor je stekkertje eruit valt.

Wat je zou kunnen doen is een ander stekkertje proberen en kijken of die er ook uitvalt. Als hij er niet uitvalt ligt het dus aan je huidige stekkertje.

Ik hoop dat ik hiermee je vraag heb beantwoord en als je nog vragen hebt, stel ze gerust! We zijn er voor je 🙂
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Hi Jarno10,

Oeii, ja dit probleem heb ik ook wel eens gehad. Super vervelend!

Het kan zo zijn dat je clipjes (die er voor zorgen dat het stekkertje in je telefoon blijft zitten) het niet meer volledig doen, waardoor je stekkertje eruit valt.

Wat je zou kunnen doen is een ander stekkertje proberen en kijken of die er ook uitvalt. Als hij er niet uitvalt ligt het dus aan je huidige stekkertje.

Ik hoop dat ik hiermee je vraag heb beantwoord en als je nog vragen hebt, stel ze gerust! We zijn er voor je 🙂
Het stekkertje dat bij de Samsung a5 2017 hoort heeft niet van die clipjes.
Oplaad stekkertje is een usb-type c
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Jarno10,

Wat irritant dat het stekkertje er steeds uitvalt! Ik ben benieuwd of het probleem in het oplaadpoortje of het stekkertje zelf zit. Kun je eens een ander stekkertje in het toestel stoppen? Blijft die wel zitten of werkt dat ook niet goed?

Mocht het in het stekkertje zitten, dan kun je overwegen een nieuwe lader aan te schaffen. Zit het toch in het toestel, dan kun je eventueel kiezen voor een reparatie.

Ik ben benieuwd wat hieruit komt! Laat je het nog weten? 🙂
Ik heb hetzelfde probleem met USB C. Het ligt echt aan de connector in het toestel. Komt dit probleem vaak voor? Ik heb het toestel nu 5 maanden en het poortje is nu al zwak. Hij laadt ook slecht op. Met het oude systeem van micro usb heb ik iets dergelijks nooit meegemaakt en ik gebruik al vele jaren Samsung toestellen met micro usb. Wat is de oplossing?
Reputatie 7
Badge +9
Dit is een algemeen bekend probleem met USB-C stekkers. 😞 Door slijtage wordt de poort wijder en de stekker ietsje smaller (gaat echt om een fractie can een millimeter), en blijft de stekker niet goed zitten.

Iets waar ze bij de ontwikkeling van de stekkers niet over hebben nagedacht.

Dit gebeurt ook bij schijven en externe apparatuur verbonden per USB-C.

Mensen wilden 'niet meer dat bovenkant-onderkant gezoek', dit is de prijs die we betalen voor die gemakzucht. De klempootjes zitten er niet meer op omdat die aan de onderkant zaten, en deze stekker moest symmetrisch zijn.

Helaas is hier niets aan te doen. Slijtage valt niet onder de garantie.

Je kan hooguit een plakbandje gebruiken. Wat een beetje belachelijk is dat dat nodig is bij een 900+ euro toestel, maar alas. 😞

Reageer