Vraag

Verbinding niet beschikbaar (alleen bij hotmail)

Ik heb sinds een paar dagen ineens een heel vreemd probleem.
Zodra ik Hotmail start krijg ik de foutmelding: "Verbinding niet beschikbaar". Dit geld zowel voor WiFi als G3. Anders sites zoals bv Google doen het wel gewoon.
Het toestel dat ik gebruik is een Samnsung S3350.

13 reacties

Reputatie 4
Hoi Hans_proper,

Welkom op het T-Mobile forum :D

Erg vervelend dat je een probleem hebt met Hotmail.
Heb je al gekeken of je de app misschien moet bijwerken in de playstore?
Mogelijk helpt het verwijderen van de app en vervolgens opnieuw installeren wel weer en zal het weer naar behoren werken.
Mogelijk dat er een fout in de app zit of dat het door een update wat minder goed werkt.
Mocht bovenstaande niet de gewenste oplossing geven dan hoor ik dat graag :D

Groetjes tribaltim
Ik gebruik gewoon alleen de standaardinstellingen en heb nog nooit 1 of andere app geïnstalleerd.
Ik bel, sms en ga af en toe ff naar internet voor Google of Hotmail. Tot vorige week altijd probleemloos.
Ik heb wel voor alle zekerheid even de installatie opnieuw gedaan. Maar het probleem blijft.
Ik gebruik gewoon alleen de standaardinstellingen en heb nog nooit 1 of andere app geïnstalleerd.
Ik bel, sms en ga af en toe ff naar internet voor Google of Hotmail. Tot vorige week altijd probleemloos.
Ik heb wel voor alle zekerheid even de installatie opnieuw gedaan. Maar het probleem blijft.

Hotmail of outlook wil af en toe niet helemaal goed werken via de standaard browser.
Probeer de outlook.com app via de Store eens!

Hotmail of outlook wil af en toe niet helemaal goed werken via de standaard browser.
Probeer de outlook.com app via de Store eens!

Helaas, helpt niet
Reputatie 7
Badge +9
Kun je wel op de mail komen door via het internet zelf naar www.outlook.com te gaan en daar in te loggen?
Reputatie 7
Badge +15
Hey Hans,

Kun je wel via het laptop op PC je e-mail gewoon bekijken? Welke melding krijg je op je toestel?

Wellicht lukt het om via de Toestelhulp je e-mail handmatig in te stellen. Neem ook eens een kijkje in dit topic. Misschien dat je daar het antwoord op je vraag vind.

Wil je laten weten of het ondertussen gelukt is? :8
Hey Hans,

Kun je wel via het laptop op PC je e-mail gewoon bekijken? Welke melding krijg je op je toestel?

Wellicht lukt het om via de Toestelhulp je e-mail handmatig in te stellen. Neem ook eens een kijkje in dit topic. Misschien dat je daar het antwoord op je vraag vind.

Ik ben ff een paar dagen weg geweest, vandaar geen reactie.
De melding die ik krijg is "verbinding niet beschikbaar". Die melding komt dus al vooradt ik naam en wachtwoord in kan geven. Google bv, doet het normaal.
OP mijn PC en laptop kan ik gewoon aanmelden.
Dat handmatig instellen heb ik al geprobeerd, maar helpt niets.
Nog even als extra info. Outlook.com geeft op de mobiel bij mij exact de zelfde foutmelding. (Zowel met G3 als met WiFi)

Hey Hans,

Wat me nu ineens opvalt.
Ik krijg bij het starten can Hotmail altijd een paar keer een blauw scherm met daarboven "Certificaten". Ik klik altijd keurig op "OK" en ga dan netjes door.
Bij de laatste regel staat "OU: Microsoft IT"
Volgens mij stond daar voordat ik problemen kreeg iets van "OU: IE" of "OU: EI"

Hey Hans,

Reputatie 7
Badge +9
Hm... Ik vermoed dat het oude certificaat moet worden verwijdert, maar naar mijn wetens kon je dit niet handmatig doen op de oude toestellen.

Even relevant om te melden, dit betreft de Samsung Ch@t 335, en die draait niét op Android. Apps, instellingen en suggesties die op Android devices werken hebben hier geen effect.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Hans_Proper,

Is er nog iets veranderd sinds 3 dagen geleden? Heb je misschien al iets kunnen doen met de aanwijzing van ShadowLea, omtrent het verwijderen van het oude certificaat?

Wat in sommige gevallen helpt bij browserproblemen is het legen van de cache. Dit doe je door in je internet naar instellingen - privacy en beveiliging - buffer leegmaken te gaan en hier OK te klikken.

Laat even weten of er al iets gelukt is, anders kunnen we verder zoeken naar een oplossing! 🙂
Helaas nog steeds niets veranderd,

Ik heb er ook een paar collega's naar laten kijken. Ook zij komen er niet uit.
Ik denk maar dat ik me maar aan ga melden bij een andere provider en een ander toestel neem. Dan zal het probleem wel verholpen zijn schat ik zo in.

Hoi Hans_Proper,

Is er nog iets veranderd sinds 3 dagen geleden? Heb je misschien al iets kunnen doen met de aanwijzing van ShadowLea, omtrent het verwijderen van het oude certificaat?

Wat in sommige gevallen helpt bij browserproblemen is het legen van de cache. Dit doe je door in je internet naar instellingen - privacy en beveiliging - buffer leegmaken te gaan en hier OK te klikken.

Laat even weten of er al iets gelukt is, anders kunnen we verder zoeken naar een oplossing! :)
Buffers leeg maken enz. is altijd het eerst wat ik doe als ik ook maar even een probleem heb.

Hoi Hans_Proper,

Laat even weten of er al iets gelukt is, anders kunnen we verder zoeken naar een oplossing! :)

Reageer