Vraag

Verbinding valt weg, telefoon valt willekeurig uit en start uit zichzelf weer op

• 6 januari 2017
  • 7 reacties
  • 1024 Bekeken

Toestel: Samsung Galaxy S4, 3 jaar oud. Batterij ongeveer 1 jaar oud.

Sinds een tijd heb ik (vooral tijdens het spelen van pokemon go) dat opeens de signaalsterkte en 4g symbool verdwijnt en vervangen word door een rondje met streep erdoor. Het geen verbinding signaal dus.

Eerst gebeurde dit met lage batterij percentages. Laatst kwam dit ook al voor met percentages van 87%.

Dat opeens geen verbinding icoon krijg ik alleen als ik verbonden ben met 4g, nooit met wifi.

Vandaag had ik nog 53%, opeens dat symbool dat ik helemaal geen verbinding meer heb en opeens valt mn telefoon uit. Deze start uit zichzelf weer op en laat opeens 15% zien. na mijn toegangscode ingevoerd te hebben, laat hij het geen verbinding icoon weer zien en valt de telefoon meteen weer uit.

Inmiddels was ik thuis gekomen, haal even de batterij eruit, na tijdje wachten batterij er weer in en aan de lader, tot mijn verbazing geeft de batterij 52% aan.

korte samenvatting:
verbinding valt vaak weg als ik op 4g zit en pokemon go aanheb
vervolgens valt telefoon uit ongeacht batterijpercentage
soms start ie uit zichzelf weer op of blijft hij uit.

dit doet zich al enkele weken voor

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9
De wisselende batterij percentages is een klassiek symptoom van een defecte batterij.

De wegvallende verbinding kán daar mee in verband staan, maar het is ook goed mogelijk dat je SIM kuren begint te vertonen. Dan valt de verbinding ook regelmatig weg. Heb je de mogelijkheid om een andere SIM te testen in je toestel?
bedankt voor je bericht.

Gezien ik maar 1 sim only kaart heb, heb ik geen optie

Zelf denk ik dat er iets met het toestel zelf niet goed gaat. De batterij is vrij nieuw. En de symptomen om het even zo te noemen gebeurt altijd in dezelfde volgorde:

1. Pokemon go staat aan op 4g
2. verbinding valt totaal weg, soms daarna met melding 'plaats simkaart.

Als ik snel genoeg ben met het spel afsluiten, dan kan ik de melding voorkomen en komt de 4g verbinding ook weer terug. Soms komt echter punt 2 daarna weer tevoorschijn.

3. Kort na de melding, of soms zonder sim kaart melding, valt de teletoon uit.

daarna zijn er drie mogelijkheden:

4a. de telefoon start uit zichzelf weer op (en blijft dit doen tot batterij leeg is)
4b de telefoon kan ik zelf weer opstarten, resultaat: flink batterij verlies
4c de telefoon gaat niet maar aan

Ik wil binnenkort toch een nieuw los toestel kopen, gezien de leeftijd van dit toestel en de klachten. Ik las dat in de Galaxy s6 een andere, kleinere simkaart moet, klopt dat?
Reputatie 7
Badge +9
En het gebeurt alleen met Pokemon Go? Of ook gewoon terwijl je niets aan het doen bent?

Dat klopt, in de S4 zit een MicroSIM, in de S6 gaat een Nano Sim.
Reputatie 4
Badge +5
Het is bekend dat 4G een grotere aanslag kan geven op de batterij, maar Poké geeft ook een aanslag op de batterij.

Ben je wel voorzichtig? Ik zie ooit beelden dat ik denk, aiiiiiiii.
Di tkan ook komen doordat de temperatuur van de batterij te hoog wordt!
Ik kijk altijd goed om mij heen 🙂

Vandaag gebeurde het ook weer bij 50$ batterij. Ik klikte pokemon go zsm weg door op de home knop te drukken. Toen ik dat deed, kwamen de balkjes van de verbinding bijna meteen weer terug, geen uitval ofzo wat volgde. toen ik pokemon go weer aanzetten, viel de verbinding meteen weer weg. Ik was toen net thuis dus spel maar uitgezet.

Gek genoeg is het alleen dus met pokemon go, op het opvallende af, zodra ik het spel uitzet en er snel genoeg bij ben, dan ik dan de verbinding terugkrijg.

De batterij word trouwens niet te warm, ik heb dat in de gaten gehouden :)

Gisteren pokemon go opnieuw geinstalleerd, maar dat mocht dus ook niet baten,
Reputatie 7
Badge +9
Dan lijkt het haast aan Pokemon Go zelf te liggen. Bij hardware problemen zou je het ook moeten zien als je bijvoorbeeld de GPS in Google Maps gebruikt. Kun je eens proberen of hij het dan wel gewoon blijft doen?

Reageer