Vraag

Vergrendeling pincode ineens veranderd samsung s8 edge

• 19 september 2019
  • 11 reacties
  • 2555 Bekeken

Ben ik gehacked? Om mijn telefoon van de vergrendeling af te halen heb ik een pincode en een iris scanner ingesteld. Nu kan ik sinds vannochtend niet meer met mijn pincode in mijn telefoon. Ik kan er gelukkig wel via de iris scanner erin. Kan ik dan op afstand gehacked zijn? En wat moet ik nu doen? Ik ben al een back up aan het maken van al me bestanden. Is het terug zetten naar fabrieksinstellingen voldoende?

Niemand (in persoon) weet mijn pincode. Dus niemand heeft het verder kunnen veranderen.

Bvd

11 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi @mjh321,

Dat is inderdaad wel erg opmerkelijk! Je weet zeker dat je niet in halve slaapstand per ongeluk de verkeerde code had ingevoerd? Merkte je ook iets anders aan je telefoon toen je ingelogd was?

Om eerlijk te zijn ben ik niet bekend genoeg met hacken om te zeggen of het mogelijk is om op deze manier gehackt te worden. Het is sowieso goed om gelijk een back-up te maken en waar mogelijk privégegevens aan te passen. Een fabrieksreset is sowieso handig om te doen, just to be sure, en je kunt ook een virusscanner checken.

Misschien is er nog iemand op de Community die een vergelijkbare situatie heeft ervaren en nog een gouden tip heeft voor je!
Ik heb sinds vandaag hetzelfde probleem.. Mn pincode werkt niet meer, vingerprint en gezichtsherkenning doen het wel gewoon. Iemand enig idee hoe dit kan? Heb de code zelf niet gewijzigd..
Ik ook! Mijn pincode werkt in 1x niet meer! Help, wat te doen?
Reputatie 6
Badge +4
Gebruik eens een ander soort beveiliging zoals wachtwoord en iris ofzo ik heb een Galaxy s9 met wachtwoord en vingerscanner, nog nooit problemen gehad. Misschien kan je ook eens via instellingen apparaatonderhoud en dan beveiliging eens scannen.
Reputatie 6
Badge +4
Kan zo zijn dat er een fout is bij de pincode "bug".
Reputatie 3
Badge +2
Is er recent misschien een update geweest van de software/firmware op jullie telefoon? Dat zou een oorzaak kunnen zijn.
De irisscanner (haha, autocorrectie wilde er virusscanner van maken) doet het wel. Er is laatst wel een update geweest, maar volgens mij deed mijn pincode het toen wel? Ik heb via Mobile nu mijn puk code opgezocht.
Weet iemand hoe ik mijn pincode kan veranderen? Via instellingen ben ik verplicht om een pincode in te voeren....

Jjullie weten zoveel op dit forum, blijkbaar doe ik iets doms ?
Reputatie 3
Badge +2
Misschien staat hier nog een tip voor jullie tussen?
https://eu.community.samsung.com/t5/Other-Smartphones/Pincode-schermvergrendeling-Galaxy-S8-vergeten/td-p/341716
Findmymobile werkt alleen als je een gekoppeld account hebt.
Laatste redmiddel is inderdaad een harde reset. LET WEL OP !! Met een harde reset raak je wel al je persoonlijke data kwijt.
Reputatie 6
Badge +4
Hallo

Om je pincode te veranderen is het nodig dat je de puk code hebt, toets bij opstarten van je toestel 3 keer een verkeerde pincode in, voer daarna de puk code in en je mag een nieuwe pincode instellen!

En ik heb een S9 met vingerafdruk met wachtwoord, werkt probleemloos dus een optie is gebruik een andere beveiliging.
hoi!

een paar dagen geleden had ik het zelfde probleem. ineens kon ik niet meer inloggen met de toegangscode maar wel met met mijn vingerprintscan. met de gedachten dat als ik mijn mobiel opnieuw opstart ik sowieso de toegangscode nodig heb om in mijn mobiel te komen heb ik dat uitgesteld.

ik had gelijk contact opgenomen met samsung zij zeiden dat ik mijn telefoon kon unlocken met de site https://findmymobile.samsung.com alleen moet je wel de op je mobiel de instelling ontgrendelen op afstand aan hebben staan en deze kan je natuurlijk alleen aanzetten met hulp van je toegangscode.
andere optie was langs de samsung partner te gaan dus dat heb ik gedaan. over de samsung partner kan ik heel kort zijn totaal niet luisteren naar het probleem en oplossingen bieden die totaal niet nodig waren. ook zeiden zij dat dit kwam door de app uber maar ja die heb ik niet eens en lijk mij stug dat een app je inlogcode kan veranderen.

OPLOSSING:
hier nu de oplossing heel simpel gewoon de mobiel opnieuw opstarten en de toegangscode werkt weer perfect!

Tips: zorg altijd voor een goeie backup en zorg dat je de instelling op afstand ontgrendelen aan hebt staan
Reputatie 7
Badge +20
Hi @shootermg

Bedankt voor het delen van deze oplossing!

Reageer