Beantwoord

Vergrendelingspatroon vergeten

Hallo, ik ben mijn vergrendelingspatroon vergeten bij mijn nieuwe samsung galaxy s5 neo. Wat te doen nu? Ik weet hem echt niet meer. Er staat ook niet onder het scherm: patroon vergeten oid. Wie weet een oplossing?
icon

Beste antwoord door Sam- 28 juni 2016, 10:07

Hi Mari12,

Welkom op het forum!

Goed dat je hierover contact opneemt. Je vergrendelpatroon vergeten kan natuurlijk gebeuren, gelukkig is daar een oplossing voor.

Je zal in eerste instantie inderdaad niet zien staan 'Patroon vergeten', maar dit komt automatisch tevoorschijn als je een paar keer een verkeerde patroon hebt ingevoerd. Als je dit een paar keer hebt gedaan dan verschijnt de knop en kan je erop drukken. Je kan daarna inloggen met je Google Account om een nieuw vergrendelpatroon in te stellen.

Laat je ons weten of het is gelukt? Als je nog andere vragen hebt dan helpen we je graag!
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hi Mari12,

Welkom op het forum!

Goed dat je hierover contact opneemt. Je vergrendelpatroon vergeten kan natuurlijk gebeuren, gelukkig is daar een oplossing voor.

Je zal in eerste instantie inderdaad niet zien staan 'Patroon vergeten', maar dit komt automatisch tevoorschijn als je een paar keer een verkeerde patroon hebt ingevoerd. Als je dit een paar keer hebt gedaan dan verschijnt de knop en kan je erop drukken. Je kan daarna inloggen met je Google Account om een nieuw vergrendelpatroon in te stellen.

Laat je ons weten of het is gelukt? Als je nog andere vragen hebt dan helpen we je graag!
Ik ben twee dagen bezig geweest om een nieuwe poging te doen maar het kwam niet automatisch naar voren. Uiteindelijk heb ik de telefoon laten resetten naar fabrieksstand. Wat frustrerend zeg, geen patroon meer voor mij. Waarom vul je in vredesnaam een backup pincode in als je dit toch niet kan gebruiken.
Reputatie 6
Badge +17
Hi Mari12,

Wat vreemd dat je deze optie niet te zien kreeg..

Goed dat je er zelf nog mee aan de slag bent geweest. Had je wel een back-up gemaakt voordat je jouw vergrendelpatroon was vergeten? Bedankt voor je terugkoppeling!

Werkt alles nu weer zoals het hoort te werken? We helpen je graag verder als je nog andere vragen of verzoeken hebt.
Ik ben mijn patroon ook vergeten. Kan helemaal niet in de telefoon komen en er komt ook geen knop.
Er komt wel een bericht dat er na een aantal pogingen de fabriekinstellingen gedaan gaat worden.
daar is hij nu dus mee bezig
Reputatie 6
Badge +15
Hey Marijke,

Is je toestel nu terug gezet naar de fabrieksinstellingen? Is het daarna wel gelukt om weer in je toestel te komen?

Ik ben benieuwd naar je reactie! Mocht je nog ergens hulp bij nodig hebben dan helpen we je hier natuurlijk graag! :8
Ja toestel is teruggezet. Ik kan weer in het toestel. Heb nog een vraag. Kan ik spelletjes overzetten van telefoon geheugen naar sd kaart
Reputatie 7
Badge +20
Hey Marijke,

Top dat het gelukt is om in je toestel te komen! :)

Als het goed is kun je inderdaad apps overzetten, maar dat geldt niet voor álle apps helaas. Ga hiervoor naar Apps Instellingen Meer/AppsApplicatiebeheer. Hier zie je dan een overzicht van de apps die je hebt geïnstalleerd. Bij sommige apps is het dan mogelijk om te tikken op Verplaatsen naar SD-kaart.

Hopelijk lukt het om zo wat apps over te zetten op je SD-kaart. Laat je weten of werkt?
Helaas, ook bij onze S5 Neo geen mogelijkheid om patroon vergeten aan te klikken. Nu na een halve dag telkens wachten (van 30 sec tot 30 min) nog steeds geen mogelijkheid om iets te kunnen doen. Is terugzetten naar fabrieksinstellingen terugzetten echt de enige optie?
Hoi smirjam, welkom op het klantenforum.

Als er een Samsung account is ingesteld op de telefoon, zou je nog via find my mobile kunnen proberen het scherm te ontgrendelen.

Reageer