Beantwoord

Verificatiefout opgetreden, Samsung Galaxy Note

Mijn Galaxy note 2 heeft sinds na de vakantie, moeite om verbinding te maken met  mijn WIFI installatie thuis. Het signaal is erg sterk geeft het toestel aan.

Ik heb meerdere keren opnieuw het password dat op de achterzijde van het modem staat ingegeven en telkens krijg in de melding "verificatiefout opgetreden". (dus nogmaals goed gelezen en opnieuw geprobeerd etc.)

Als ik het even zat ben en het apparaat aan de kant leg kan het maar zo gebeuren dat de verbinding ineens wel tot stand gebracht is (wanneer?)
Op dat moment kan ik gewoon volop van internet gebruik maken.
Maar als ik (bijv.) na een wandeling met de hondjes weer thuis kom is de verbinding weer weg, en herhaalt het spelletje zich van voren af aan.

Vreemd in deze is, dat mij op een willekeurige open hotspot aanmelden feilloos gaat en prompt werkt.........................................

Welk vinkje heb ik verkeerd staan? op de T-mobil.nl/toestelhulp pagina kom ik ook niet verder.
Uit / aan en zelfs batterij verwijderen geeft geen verbetering.

De PC thuis gaat gewoon goed, terwijl die toch ook elke keer bij het opstarten verbinding moet maken.

Asnack
icon

Beste antwoord door Asnack 1 september 2013, 22:10

Bedankt voor de medewerking, het UIT, en na een minuut weer AAN zetten van de MODEM heeft mijn Note2 goed gedaan, deze logt weer in als een grote........ 't is ook een grote.
Jack

NB probleem dus opgelost
Bekijk origineel

5 reacties

Heb je WI-FI op de Note2 altijd aan staan?
Indien ja: zou je het eens kunnen proberen door de WI-FI uit te zetten op de Note 2 en daarna pas de deur uit te lopen? (Mobiele gegevens mag wel gewoon aan.)
Als je dan na de wandeling weer terugkomt en de WI-FI weer aanzet, logt 'ie er dan meteen weer op in?

Dat de computer wel goed gaat, is op zich wel logisch, de verbinding wordt automatisch verbroken zodra je 'm uitzet.
Dus wellicht is mijn optie te proberen.

Ik heb het zelf ook wel eens op mijn Samsung Galaxy S2 dat 'ie me niet meer wilt inloggen op de WI-FI als ik een tijd buiten zijn bereik ben geweest.

Mocht dit toch niet de oplossing zijn, denken we natuurlijk graag verder met je mee. 🙂
Het kan ook nog aan het beveiligingsprotocol van je router liggen, sommige telefoons kunnen niet zo goed overweg met WPA of juist met WEP protocollen.

Ik heb daar ooit met mijn iPhone ook gedoe mee gehad en uiteindelijk werkte het wel weer eens een keer.
Bedankt voor de medewerking, het UIT, en na een minuut weer AAN zetten van de MODEM heeft mijn Note2 goed gedaan, deze logt weer in als een grote........ 't is ook een grote.
Jack

NB probleem dus opgelost
Wat betekend die foutmelding, want ik krijg: verificatiefout opgetreden..
Reputatie 7
Badge +20
Hey Gloriabea,

Ik zie dat je in je eigen topic aan hebt gegeven dat het opgelost is, goed nieuws dus! Zou je het in het vervolg bij één bericht per vraag kunnen houden, anders wordt het forum nogal onoverzichtelijk.

Reageer