Beantwoord

Vernieuwen abonnement met galaxy s7 edge en €75,- cash back via Samsung klopt iets niet.

• 19 maart 2017
  • 3 reacties
  • 174 Bekeken

Mijn partner is toe aan een vernieuwing van haar abonnement en is hierbij aan het denken om een Samsung Galaxy s7 edge te nemen. Vorige maand heeft ze zich al een beetje verdiept in de verschillende abonnementen. Het totaal inclusief de telefoon zou komen op €45,- per maand met een looptijd van 2 jaar met daarin dus 5gb + onbeperkt bellen NL van €21,- en €24,- bijbetaling per maand voor de telefoon.

Nu heeft Samsung een actie dat je €75,- cash terugkrijgt bij een abonnement met een Galaxy S7 edge. Leuke aanbieding zou je denken en we wilden dat gaan afsluiten, MAAR wat blijkt het abonnement is veranderd.
Het totaal inclusief de telefoon zou nu komen op €48,- euro per maand. Hierin zit dus weer 5gb + onbeperkt bellen NL van €21,- en tot onze verbazing is de bijbetaling voor het toestel ineens verhoogd naar €27,- per maand. Dat is dus €3,- hoger dan een maand ervoor. Als je nu dus 24 maanden lang dit bedrag betaald kom je uit op €72,- meer voor dezelfde telefoon maar dan een maand later. Het voordeel dat je dus van Samsung zou krijgen is maar €3,- (75-72).

Raar dat de telefoon ineens duurder is geworden terwijl alle elektronische apparaten goedkoper worden naarmate ze langer beschikbaar zijn. Ook is het raar dat hij plotseling duurder is terwijl er over een paar weken de lancering van de Samsung galaxy S8 in de planning staat. Dit zou er dus ook voor moeten zorgen dat de prijs van zijn voorganger omlaag zou gaan en zeker niet omhoog. Dit was immers bij alle voorgaande overgangen ook het geval.

Ik zou dus willen weten waarom het toestel ineens zo is verhoogd dat het bijna de compensatie van Samsung ongedaan maakt. Mij lijkt het een vorm van misleiding. Wat gaat T-Mobile hieraan doen?
icon

Beste antwoord door Rosan 19 maart 2017, 17:50

Beste, Tarieven kunnen dus schommelen zowel omhoog en omlaag.
De prijs van een toestel hangt ook af van andere doen gaan andere omhoog dan doet T Mobile dat ook en idem omlaag.

Het is dus geen misleiding maar gewoon wat er gebeurt met de tijd.
Bekijk origineel

Wie vindt dit misleiding?

3 reacties

Badge +13
Beste, Tarieven kunnen dus schommelen zowel omhoog en omlaag.
De prijs van een toestel hangt ook af van andere doen gaan andere omhoog dan doet T Mobile dat ook en idem omlaag.

Het is dus geen misleiding maar gewoon wat er gebeurt met de tijd.
Reputatie 7
Badge +9
De S8 aankondiging is in een paar dagen. Zodra een nieuw toestel uit gaat komen, worden de oude toestellen ineens tot wel 200 euro duurder. Dit is een trend die elk jaar terug komt. Zo hopen winkeliers klanten te overtuigen tóch die duurdere nieuwe te nemen.

Zie hier bijvoorbeeld de gemiddelde landelijke prijs in Nederland (gemeten per webshops) van de S5. Het is wel héél toevallig hoe de prijsstijging van een ouder toestel steeds samen valt met een release.....

Dank jullie wel voor de reacties.

Als ik naar de grafiek kijk zie ik dat de prijs van de s5 daalt tot het moment dat hij niet meer wordt geproduceerd denk ik ergens oktober 2015. De minuscule prijsverhogingen die je ziet bij de release van de s6 en de s6 edge zijn hooguit een paar dagen en bedragen niet meer dan een paar euro. Zeker niet de €72,- die het toestel nu ineens is gestegen. De prijsstijging die begint in oktober 2015 komt alleen maar door een schaarste in het product. Immers een product dat er weinig of niet is kost geld. Ook de prijsstijgingen bij de lancering van de S7 en S7 edge zijn niet anders dan loze verhogingen want daarna zakt de prijs tot het dieptepunt dat samen valt met de minimum prijs.

De grafiek laat verder zien dat mijn opmerking over het elektronische apparaat dat alleen maar in prijs daalt naarmate het langer op de markt is juist is. Ik had er misschien bij moeten zeggen dat het daalt tot het moment dat het product niet meer wordt geproduceerd of voorradig is.

Daarbij blijft het vreemd dat de verhoging van €72,- bijna hetzelfde is als het bedrag van €75,- dat je van Samsung terug krijgt als actie.

Mijn mening blijft dat het een misleiding is om mensen aan de galaxy s7 Edge te krijgen

Reageer