Vraag

Video maken en afspelen problemen en geluidsproblemen

• 31 december 2019
  • 15 reacties
  • 426 Bekeken

Betreft Samsung Galaxy A70.

Ik kan geen filmpje maken, button is grijs. Ik kan geen video afspelen, melding: kan niet afspelen tijdens gesprek. 

Geluidsproblemen. 

Heb mijn telefoon al 2x terug gestuurd naar Samsung via t-mobile ivm bovenstaande problemen. Eerste keer moederbord vervangen, tweede keer fout niet gedetecteerd dus geen verdere actie ondernomen. 

Nu heb ik mijn telefoon pas weer 1 dag terug en heb dezelfde problemen. Dit kan aan bepaalde apps liggen heb ik vernomen. Maar ik heb alleen Whatsapp, Facebook, Messenger, Snapchat, Instagram en spotify op mijn telefoon zonder machtiging tot mijn camera end. Apps verwijderd probleem blijft. Tell in veilige modus probleem weg.... Wat moet ik nu?! Lijkt me toch dat ik deze basis apps toch wel gewoon op mijn telefoon moet kunnen hebben?!

15 reacties

Reputatie 6
Badge +4

Zoals de melding aangeeft, zou je op het zelfde moment een gesprek voeren?

Kun je eens in stappen uitleggen wat je precies doet en wat je allemaal op en hebt staan? Met welke app probeer je een filmpje te maken?

Klopt de telefoon denkt dat ik op het zelfde moment een gesprek voer. Maar als ik alle gedownloade apps sluit of zelfs verwijder blijf ik het probleem houden. Ik gebruik gewoon de systeem apps van galerij en camera. Om een video te maken en te bekijken. 

Reputatie 6
Badge +4

Heb je al geprobeerd om je telefoon terug te zetten naar de fabrieksinstellingen? Dit lost meestal de meeste problemen op.

Reputatie 7
Badge +13

Hallo

Je zou kunnen proberen om in instellingen en vervolgens bij apps, telefoon gedwongen stoppen en bij camera ook en in de camera instellingen de camera instellingen resetten

En als je nou eens een fabrieksreset uitvoert zonder dat je andere apps installeert, lukt het dan nog niet met alles op standaard?

Ja hij is al meerdere keren terug gezet op fabrieksinstellingen. En heb app voor app individueel gedownload en iedere keer gekeken of het nog wel of niet werkte. Maar dat geeft geen verschil. Bovendien zouden de standaard apps zoals Whatsapp, Facebook, Instagram, Spotify toch gewoon op de telefoon moeten kunnen zonder problemen...

Ik ze gedwongen gestopt. Probleem is dan tijdelijk weg, als ik hem uit en aan zet ook. Maar duurt niet lang voordat het probleem zich weer voordoet. 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @KimvanN,

Dat klinkt toch als een probleem wat je zelf 1,2,3 thuis kunt oplossen. Ben je misschien in de gelegenheid om langs een Samsung Service Center te gaan? Zij kunnen dan direct met je meekijken naar het probleem en je er gelijk bij helpen. Op die manier voorkom je dat je het toestel weer op moet sturen en moet afwachten of het defect dan boven water komt. Zij kunnen je, indien nodig, ook gelijk helpen met de vervolgstappen om het probleem aan te pakken. 

Hopelijk wordt het alsnog spoedig opgelost en we zijn natuurlijk benieuwd naar de uitkomst!

Ik ben nogmaals langs T-Mobile geweest. Ze denken dat het misschien aan het IMEI nummer ligt, wat mijn telefoon uniek maakt. Ik krijg een nieuwe Samsung a70 dan zou het probleem verholpen moeten zijn. Ik hoop het... Wanneer ik de nieuwe telefoon heb met dus een ander IMEI nummer zal ik laten weten of het probleem opgelost is.

Reputatie 7
Badge +13

Het IMEI nummer is denk ik niet het probleem, dit heeft denk ik weinig te maken met de problemen die je had, mij lijkt het een software fout. Je geeft ook aan dat alles soms voor 5 minuten functioneert en dan stopt.

Een nieuwe telefoon zal het wel oplossen 👍

Ow oke, ik hoop in ieder geval dat het inderdaad met een nieuwe telefoon is opgelost... Fingers crossed. Heb 5 jaar lang een Huawei gehad nooit problemen gehad. Heb nu nog een 2 maanden een Samsung en alleen nog maar ellende met de telefoon gehad...

Nieuwe telefoon en ja hoor weer een dag later precies dezelfde meldingen.... 

Telefoon denkt dat hij in gesprek is?! Kan niet filmen en geen filmpjes afspelen... Weten jullie nog een oplossing? 

Reputatie 7
Badge +13

@KimvanN dubbel gecheckt of het niet de oude is die gerepareerd terug is gestuurd?

Trouwens heb je al eens geprobeerd om een fabrieksreset uit te voeren zonder dat je in de setup iets herstelt zoals apps, accounts...?

Heb echt een 'nieuwe' telefoon. Fabrieksinstellingen heb ik al gedaan... Niks hersteld alles opnieuw een voor een erop gezet. 

Reputatie 7
Badge +20

Hi Kim,

Dat is inderdaad wel erg raar zeg! Heb je het ook weer getest toen er niets op de telefoon stond (dus zonder apps en back-up erop) en tussen de applicaties door? Het klinkt toch alsof het aan een van de apps ligt, dus we zouden even moeten ontdekken welke app dat dan precies is. We blijven in ieder geval graven tot we de boosdoener te pakken hebben!

Zonder apps heb ik geen problemen lijkt het. Maar heb een voor een de apps gedownload en dan gekeken of het nog werkte en dat was het geval. Pas na enige tijd de apps ook echt te gebruiken krijg ik weer problemen. 

Reputatie 6
Badge +4

Hi @KimvanN 

Ik zie dat je al aardig op weg bent geholpen! Het goede nieuws aan dit probleem is dat de oorzaak niet aan jouw nieuwe toestel ligt. Omdat je zonder de gedownloade apps geen problemen ervaart, moet hier wel de oorzaak liggen van het probleem. Ik wil je vragen om nogmaals alle apps te verwijderen en je telefoon terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Om te achterhalen welke app de boosdoener is, raad ik je aan om deze één voor één te downloaden. 

Hopelijk kom je er snel achter! Als ik je nog met andere vragen kan helpen, dan weet je me te vinden!

Reageer