Beantwoord

Vingerafdruksensor Samsung S6 reageert niet

• 14 september 2016
  • 6 reacties
  • 10799 Bekeken

sinds zondag 11 september reageert mijn vingerafdrukscanner op mijn samsung galaxy s6 niet meer. Wanneer ik de vergrendelknop indruk om vervolgens mijn vinger op de home button te leggen, krijg ik meteen de melding: "Vingerafdruksensor reageert niet. Probeer het later opnieuw." voordat ik überhaupt mijn vinger op de home button heb gelegd. Ik heb enorm veel dingen uitgeprobeerd, telefoon opnieuw opstarten, cache gegevens van de vingerafdruk leegmaken en zelf terug naar fabrieksinstellingen gezet maar niks helpt. Komt iemand dit probleem bekend voor of kan iemand mij helpen?
icon

Beste antwoord door David 15 september 2016, 14:42

Hey LoreenSiebers,

Welkom op ons forum! Dat is inderdaad niet erg handig. :S

We hebben soortgelijke problemen gezien, zoals in dit topic. Hier is wel een oplossing gegeven om de vingerafdruk te omzeilen. Het probleem bij jou is echter eerder dat de vingerafdrukscanner überhaupt niet werkt als ik het zo lees. Helaas heb je zelf al alles geprobeerd wat je thuis kunt doen. In dit geval zou ik je aanraden om je telefoon ter reparatie op te sturen of, als je in de gelegenheid bent, langs een Samsung Service punt te gaan. Hier kunnen ze je wellicht nog van advies voorzien.

Hopelijk kom je er zo uit, maar als je nog vragen hebt, dan horen we dat graag van je!
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hey LoreenSiebers,

Welkom op ons forum! Dat is inderdaad niet erg handig. :S

We hebben soortgelijke problemen gezien, zoals in dit topic. Hier is wel een oplossing gegeven om de vingerafdruk te omzeilen. Het probleem bij jou is echter eerder dat de vingerafdrukscanner überhaupt niet werkt als ik het zo lees. Helaas heb je zelf al alles geprobeerd wat je thuis kunt doen. In dit geval zou ik je aanraden om je telefoon ter reparatie op te sturen of, als je in de gelegenheid bent, langs een Samsung Service punt te gaan. Hier kunnen ze je wellicht nog van advies voorzien.

Hopelijk kom je er zo uit, maar als je nog vragen hebt, dan horen we dat graag van je!
Dave, bedankt voor je reactie. Ik denk ook dat het de enige manier is om hem op te sturen. Mijn enige vraag is, kan dit zonder kosten of zijn hier kosten aan verbonden?
Hoihoi!

Ik heb echt precies hetzelfde probleem! Hij zegt elke keer de vingerafdruksensor reageert niet. Probeer later opnieuw. Ik gebruik de vingerafdruksensor helemaal niet maar het is heel vervelend dat hij steeds die melding blijft geven elke keer als ik op mijn telefoon wil...
Hoe heb je het opgelost???

Vriendelijke Groet,
Tessa
Hoi Tessietoessa,

Probeer dit eens!

https://youtu.be/Q_G4vICLXqU

Gr.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Tessa,

Ai, balen dat jouw toestel dezelfde kuren vertoont! Ik zie dat zakaatje al een handige video heeft gedeeld (dankjewel!), heb je daar al naar kunnen kijken? Mocht dit niet helpen, kun je dan eens de cache gegevens van de vingerafdruk leegmaken? Kun je verder eens naar de tips in dit topic kijken? Als dat niet de oplossing is, kun je dan jouw toestel terugzetten naar de fabrieksinstellingen? Vergeet niet om eerst een goede back-up van jouw gegevens te maken voordat je 'm terugzet naar de fabrieksinstellingen.

Als dat allemaal niet helpt, dan zou ik je toch willen adviseren om jouw toestel aan te bieden ter reparatie. Of als je tijd hebt, kun je ook eerst nog langs een Samsung servicepunt gaan.

Laat je weten of het is gelukt met de tips?
Reputatie 7
Badge +9
Je kan ook nog even proberen de cache van de telefoon zelf leeg te maken. Daarbij verlies je geen gegevens.

Doe je zo:
Telefoon uit.
Volume Up + Home toets + Aan knop ingedrukt houden (in die volgorde)
Loslaten op Samsung logo. Dit opent het Recovery menu.
Met de volume toetsen navigeren naar Wipe Cache Partition
Bevestig met Home toets.
Wacht...
Navigeer naar Reboot Now. Bevestig.

Reageer