Vraag

Virus Samsung S6

• 28 januari 2016
  • 3 reacties
  • 5036 Bekeken

Hallo allemaal. Ik had vandaag een virus op mijn Samsung Galaxy S6. Steeds als ik op de internet browser klikte, kreeg ik.een popup scherm met de mededeling dat al mijn bestanden waren gecodeerd en uw boete bedraagt 100 €. Ik kon dat betalen middels een paysafecard. Ik heb vervolgens mijn virusscanner laten scannen en vanalles verder geprobeerd, maar steeds als ik de browser weer opende kwam die melding weer tevoorschijn. Ik heb toen contact opgenomen met de helpdesk van 't mobile. Een hele vriendelijke vrouw heeft me toen te woord gestaan en later doorverbonden met de technische dienst. Daar was het virus wel bekend, maar dan wel alleen voor op de computer. Helaas zat er voor mij niks anders op om mijn S6 terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Dit heb ik nu gedaan en de melding krijg ik gelukkig niet meer. Mijn vraag is nu, kan Google daar niks aan doen, want ik hoor dat de laatste tijd ook vaker zo'n nep update berichten van WhatsApp opduiken. Is het misschien handig om een andere browser te installeren?

3 reacties

Badge +5
Dit is inderdaad een lastig probleem. Het is niet echt een virus, maar gewoon een banner die tevoorschijn komt. Ik heb er zelf ook regelmatig last van. Vooral niet op klikken en op vorige klikken om terug te keren naar de vorige site. Als je het vervolgens nogmaals probeert, verschijnt de banner soms niet.

Je browsergeschiedenis verwijderen wil ook wel eens (tijdelijk) helpen.
Hoi HugoB, op vorige klikken ging ook niet. Die melding bleef er gewoon staan. Browsergeschiedenis ook verwijdert, maar de melding bleef maar steeds terug komen.
Reputatie 2
Hoi Mous-1984,

Mocht het nog eens gebeuren, ga dan eens naar Instellingen > Applicatiebeheer > Alle > Internet (en/of Chrome) en wis hier de gegevens, leeg de cache en stop de app. Dat wil ook nog wel eens helpen!

Groetjes,

Samsung WebCare

Reageer