Beantwoord

Vlekken op Samsung S5 camera

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
Als ik foto's maak met met S5 heb ik rood/paarse vlekken op de foto's, dit is niet wanneer ik front camera gebruik.
Schoonmaken van de lens aan de buitekant helpt niet
icon

Beste antwoord door David 17 juni 2016, 15:14

Hey HarmaH,

Mooie bank, jammer van de spikkels op je camera! :S

Heb je de camera al eens heel voorzichtig met een droge doek opgepoetst? Ik wil namelijk uitsluiten dat er ineens iets aan viezigheid op je scherm zit. Het probleem met deze pixels lijkt een bekend probleem te zijn, als ik even op Google zoek. Je kunt zelf dit topic voor suggesties nog eens doornemen, om alles bekeken te hebben, maar het lijkt toch echt een hardwareprobleem.

Als niets blijkt te helpen dan raad ik je aan het toestel via ons ter reparatie aan te bieden of, als je in de gelegenheid bent, even langs een Samsung Service punt te gaan. Ze kunnen dan direct kijken naar het probleem en wat ze voor je kunnen betekenen.

Hopelijk is het probleem spoedig opgelost en ben je van die kleurige spikkels af! Als je nog vragen voor ons hebt, laat het dan weten! 🙂

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hey HarmaH,

Mooie bank, jammer van de spikkels op je camera! :S

Heb je de camera al eens heel voorzichtig met een droge doek opgepoetst? Ik wil namelijk uitsluiten dat er ineens iets aan viezigheid op je scherm zit. Het probleem met deze pixels lijkt een bekend probleem te zijn, als ik even op Google zoek. Je kunt zelf dit topic voor suggesties nog eens doornemen, om alles bekeken te hebben, maar het lijkt toch echt een hardwareprobleem.

Als niets blijkt te helpen dan raad ik je aan het toestel via ons ter reparatie aan te bieden of, als je in de gelegenheid bent, even langs een Samsung Service punt te gaan. Ze kunnen dan direct kijken naar het probleem en wat ze voor je kunnen betekenen.

Hopelijk is het probleem spoedig opgelost en ben je van die kleurige spikkels af! Als je nog vragen voor ons hebt, laat het dan weten! 🙂
Lens heb ik al eerder voorzichtig aan de buitenkant schoon gemaakt omdat ik eerst dat dat het vuil was of zo.
Ik ben inmiddels bij een samsung service punt geweest.
Daar werd mij vertelt : het toestel is gevallen ( er zit een miniscul deukje links boven op de hoek van het toestel ) en daardoor zijn deze pixels ontstaan. Dit verhaal vind ik heel vreemd omdat dit deukje er al bijna vanaf het begin op zit ( ruim 8 maanden geleden gebeurt ) en ik deze vlekken pas sinds enkele weken heb. Ik kan dit laten maken op eigen kosten, helaas geen verzekering afgesloten.
Reputatie 6
Badge +16
Hi HarmaH,

Goed dat je er zelf al mee bezig bent geweest en de lens schoon hebt gemaakt.

Ah wat balen zeg. Bij val-, duw- of waterschade kan het defect ook later tevoorschijn komen. Dit hoeft dus niet meteen na de val te gebeuren. Omdat je telefoon is gevallen is het ook niet mogelijk om je toestel bij ons ter reparatie aan te bieden. Meer informatie hierover vind je in deze video.

Ga je jouw toestel alsnog laten repareren via de Samsung Service Center?

Als je verder nog vragen hebt dan weet je ons te vinden!
Bedankt voor de reacties.
Nee, ik laat mijn toestel niet door Samsung Service Center maken, kosten hiervan zijn € 125,-.
Misschien als ik ergens goedkoper terecht kan dat ik dan overweeg om te laten maken.
Verder zal ik niet snel meer iets van het merk Samsung aanschaffen, wat ik nu meemaak is namelijk al het zoveelste in mijn directe omgeving. 😠
Reputatie 7
Badge +9
Dit heeft geen moer met valschade te maken, dit zijn troep en/of dode pixels op de sensor. Dat kan elke fotograaf je vertellen.

(Mijn vorige DSLR had exact dezelfde vlekken, en wie durft te suggereren dat ik mijn zeer dierbare 1500 euro camera heb laten vallen moet goed nadenken of hij wil blijven leven alvorens hij zijn mond open doet... )

Die kunnen veel oorzaken hebben. Vocht, stof, slijtage en simpelweg ontstaan ze ook wel eens uit zichzelf. Ze ontstaan niet door valschade, stoten of schokken.

Reparatiecentra gooien het graag op valschade als er ook maar een heel klein krasje op zit, heb ik gemerkt...
Reputatie 7
Badge +17
Hi HarmaH,

De reparatiekosten zijn inderdaad een beetje prijzig. Jammer dat je geen toestelverzekering hebt. 😞 Ik hoop dat je hem alsnog goedkoper kan repararen zodat je weer mooie foto's kan maken.

Reageer