Beantwoord

Vochtmelding opladen Samsung Galaxy S7 Edge

• 15 november 2016
  • 7 reacties
  • 6457 Bekeken

Sinds een aantal dagen krijg ik regelmatig de melding dat er vocht is geconstateerd in de oplader, en dat mijn telefoon daarom niet kan opladen. Ook na een aantal uur hem niet aan de lader te hebben gehangen blijft hij de fourmelding aangeven. Met een beetje geluk, en heb in de buurt van een verwarming leggen, wilt hij weer opladen. Ik heb de telefoon 2,5 maand in gebruik, dat lijkt me niet de bedoeling? Iemand anders hier tips voor of die ook dit probleem ervaren?
icon

Beste antwoord door Amy 17 november 2016, 10:59

Hi Jasper,

Wat gek dat je deze melding krijgt zeg! Is deze melding ontstaan nadat het toestel in de buurt is geweest van water of onder wat is geweest? :8

Zoals Koen al aangeeft zou jouw toestel waterdicht moeten zijn. Zou je het toestel eens een reset willen geven? In dit topic vind je daar meer informatie over. Ik ben benieuwd of je daarna de melding ook nog krijgt. Wellicht is de melding misschien gewoon een foutje in het systeem en is er helemaal geen waterschade. Je zou er ook voor kunnen kiezen om langs een Samsung Servicelocatie te gaan. Daar kunnen ze direct je toestel uitlezen en inzien of er iets fout gaat.

Wil je ons op de hoogte houden?
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Hoi Jasper,

Welkom op het forum!

Ik begrijp je probleem niet helemaal. Wordt er bedoeld dat er vocht in de oplader zit, of in het toestel? Wanneer je oplader 'nat' is, kun je deze dan niet gewoon vervangen voor andere?

De S7 edge is trouwens IP68 gecertificeerd en zouden daarom waterdicht moeten zijn. Wanneer er toch vocht in het toestel zit, dan lijkt me dit een productiefout en zou ik het toestel laten repareren/omruilen.

Let us know!
Hoi Jasper,

Welkom op het forum!

Ik begrijp je probleem niet helemaal. Wordt er bedoeld dat er vocht in de oplader zit, of in het toestel? Wanneer je oplader 'nat' is, kun je deze dan niet gewoon vervangen voor andere?

De S7 edge is trouwens IP68 gecertificeerd en zouden daarom waterdicht moeten zijn. Wanneer er toch vocht in het toestel zit, dan lijkt me dit een productiefout en zou ik het toestel laten repareren/omruilen.

Let us know!

Dat geeft hij dus niet precies aan, de melding is letterlijk dat er vocht geconstateerd is in het toestel of op de lader... Andere kabel al geprobeerd, maar zonder succes, het zit dus in het toestel. Maar zelfs als ie uren niet in de buurt van ook maar een klein beetje vocht is geweest geeft hij het ook aan
Voor de verduidelijking
Is het verder een goed.toestel ik wil hem ook
Reputatie 7
Badge +15
Hi Jasper,

Wat gek dat je deze melding krijgt zeg! Is deze melding ontstaan nadat het toestel in de buurt is geweest van water of onder wat is geweest? :8

Zoals Koen al aangeeft zou jouw toestel waterdicht moeten zijn. Zou je het toestel eens een reset willen geven? In dit topic vind je daar meer informatie over. Ik ben benieuwd of je daarna de melding ook nog krijgt. Wellicht is de melding misschien gewoon een foutje in het systeem en is er helemaal geen waterschade. Je zou er ook voor kunnen kiezen om langs een Samsung Servicelocatie te gaan. Daar kunnen ze direct je toestel uitlezen en inzien of er iets fout gaat.

Wil je ons op de hoogte houden?
Met veel moeite laadt mijn telefoon inmiddels weer op. Zodra ik vanavond thuis ben zal ik hem terugzetten naar de fabrieksinstellingen, en kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Anders ga ik even langs een Samsung punt om te kijken of ze daar iets kunnen zien, en anders stuur ik hem terug naar jullie voor reparatie, want naar mijn weten gewoon onder de garantie moet vallen omdat ik hem nog nooit in het water heb gehad 🙂

To be continued...
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Jasper,

Hoe staat het met je bevindingen? Ondertussen al de kans gehad om een reset uit te voeren? Hopelijk heeft dit nog iets opgeleverd!

Keep us posted!

Reageer