vraag: samsung galaxy s3 android 4.1.2

Toon eerste reactie

424 reacties

Reputatie 6
Badge +12
@vincentlageveen,

Bij deze heb je een PM 😃
@ Dave,

De 4.1.2 draait alweer een tijdje prima op mijn s3. Maar nu vraag ik mij af of ik mijn garantie verlies als ik de officiele 4.2.1 erop gooi die in Engeland uit is?
Graag even het standpunt van T-Mobile hierover.

Bedankt,

Jeroen
Reputatie 6
Badge +12
@BarnOwl,

Er is na mijn weten helemaal geen 4.2.1 beschikbaar! 
Er is er wel 1tje maar dit is slecht een ''beta'' en werkt totaal niet.
Sorry.je hebt helemaal gelijk, ik heb me vergist..........:eek:.... (Ik dacht dat het om een 4.2.1 ging maar het was een 4.1.2) Hoezo dyslektisch?)
Reputatie 6
Badge +12
Geen enkel probleem BarnOwl!  dit kan iedereen overkomen!
"Je garantie is gewoon nog actief omdat je van T-Mobile naar Samsung gaat."

Maar flashen valt tog niet onder garantie?

En hoe zit het met het rooten van een toestel? Stel dat het puur is om die standaard apps zoals chatON e.d. Te verwijderen en verder niks?

Of als je hem root en ook netjes weer unroot? Hoe zit t dan met je garantie?
Over het flashen daar had ik overheen gelezen, maar dat mag dus gewoon(zolang het geen custom ROM is).

Maar over t rooten zag k hier iets voorbij komen (en ook op internet) dat t in de europese wet in principe niet je garantie zou mogen beinvloeden. (Dus in andere woorden dat t gewoon zou mogen)

Iemand die hier duidelijkheid over kan scheppen? 😃
@ Dave, 

Zou ook graag een PM krijgen met alle info voor de update naar 4.1.2 

Heb gister OTA geupdate naar 4.04, maar will ook graag jelly bean.  Duurt me iets te lang met T-mobile. Als ik het goed begrijp moet ik nu dus zelf flashen? Zal deze update ook de bloatware van T-mobile hebben? En is het echt stabiel? Zo ja, waar wacht tmobile dan nog op? 

Ik verlies dus ook all mijn gegevens, wat is een goed programma om een back up mee te maken, en zal een back up van 4.04 nog wel werken op 4.1.2 en dan heb ik het vooral over de apps, ik ga er van uit dat ik me geen zorgen hoef te maken over contacten.

De 4.04 updatewas super nutteloos, een van de fijnste functies, sliden over de notification bar, om brightness te veranderen werkt ineens niet meer, en ik ben nu ineens 1 gb aan geheugen kwijt (geen idee hoe het komt, storage analyzer app  zegt dat ik 2.5 gb vrij heb in mijn internal storage (usb storage)en mijn task manager claimt dat ik maar 1.5 gb vrj heb. Ik heb de "memory map" app geinstalleert en volgen die app claimt dat 1 gb "unknown space" is, als ik mijn finger op de unknow space houd voor info kirjg ik dit:  (unknown space is what remains when the algorithm substracts the free space and the browsed space to the whole partition size) 

Ik heb gehoord dat dit probleem word gefixxed door je telefoon naar de fabrieks instellingen te zetten, maar ik heb totaal geen zin om all dat moeite te doen , back ups etc. voor 1 gb aan ruimte alleen. 

In ieder geval, ik zou heel graag de 4.1.2 update willen voor google now, alle nieuwe functies, de improvements (project butter) etc. Dan zou ik als ik het goed begrijp ook automatisch mijn telefoon moeten formateren, en vind ik het die moeite ook wel waard. 

Dus kunt u aub zsm een PM sturen, wacht echt al enorm lang op de update, en ik herinner me nog goed hoelan het duurden met de 4.01 ICS update.

Heel erg bedankt
Nog even voor de duidelijkheid,  de PM over de 4.1.2 update  is belangrijker dan de andere vragen die ik had, dus ik zou die graag zsm willen ontvangen. De rest kom ik zelf ook wel uit, maar als je wat antwoorden voor me hebt zou het fijn zijn natuurlijk, had niet in de gaten hoeveel ik had geschreven. 

Ik wacht ongeduldig op de PM, alvast bedankt. 
@ Dave, Zie nu pas dat dit over de s3 gaat, had beter moeten lezen. Is het toch mogelijk dat je me een PM stuurt voor de instructies voor de S2? 
Begrijpp ik het nu goed dat via de legale weg T-mobile de update voor een SII nog niet vrijgeeft, maar dat er al wel mogelijkheden zijn?
Daar ben ik wel nieuwsgierig naar dan
Reputatie 2
Ik heb ook een branded versie van t-mobile, maar ik had begin maart de update al. Hoe kan dit?
Reputatie 6
Badge +12
@All,

Welk toestel hebben jullie?

@Karabulut,
Info over de S2 is gestuurd.

@All,

Welk toestel hebben jullie?

@Karabulut,
Info over de S2 is gestuurd.

Heel erg bedankt Dave, !! 
Best dave zou ik ook een Pmtje mogen...wordt helemaal leip van die Tmobile opstart logo en deuntje,alvast bedankt man!
Reputatie 6
Badge +12
@Vlieg,

Geregeld 🙂 !
Best Dave zie niks hoor in mn PM hahahaha toch bedankt alvast, als je het nog een keer zou kunnen sturen graag...hartstikke bedankt!
Zou m toch gewoon in mn Inbox moet kunnen vinden @Dave
mijn samsung s3 is de 30e in reparatie gegaan !!!

weet niet hoelang ze met een telefoon bezig zijn

maar wie weet hoelang zoiets gaat duren

in deze tijd kan je bijna niet zonder smarttel

en er zijn helaas ook geen leen telefoon meer

lekker is dat !! ga 3 jaar terug in de tijd met me mob

beetje jammer
Reputatie 5
@Spruijt

Welkom op het forum! 🙂

Ik zie dat je inmiddels telefonisch contact hebt gehad met mijn collega over je reparatie. Hopelijk is alles nu duidelijk. Als je nog vragen hebt dan hoor ik het graag!
Reputatie 5
Hallo @dave,
Ik heb een vraag. Verhelpt de unbranded update 4.1.2. de problemen die (ook bij mij) spelen met de S3 (vaak uitvallen, freezen, ed)? Zo ja, zou je mij dan een pm willen sturen?
Alvast heel erg bedankt!
Groetjes Marian
Reputatie 6
Badge +12
@immarian,

Nee dit gaat het probleem niet verhelpen 😞
Deze problemen worden ontstaan door 4.1.2 en wellicht ook door het moederbord/chip in je toestel.

Hallo @dave,
Ik heb een vraag. Verhelpt de unbranded update 4.1.2. de problemen die (ook bij mij) spelen met de S3 (vaak uitvallen, freezen, ed)? Zo ja, zou je mij dan een pm willen sturen?
Alvast heel erg bedankt!
Groetjes Marian

Je zou eens een update kunnen doen naar de 4.1.2 en dan direct daarna een fabrieks update. Als je dan je s3 een tijdje "schoon" draait dan weet je dat het niet aan je toestel ligt. Uiteraard kan je probleem ook ontstaan door software installaties.
Ik heb zelf een chip die gevoelig zou moeten zijn voor de "sudden death" maar heb nooit uitval of freezes zoals je die hier beschrijft.

Vergeet niet eerst een goede backup te maken want na de fabrieks reset ben je al je gegevens kwijt!
Reputatie 5

Hallo @dave,
Alvast heel erg bedankt!
Groetjes Marian

Je zou eens een update kunnen doen naar de 4.1.2 en dan direct daarna een fabrieks update. Als je dan je s3 een tijdje "schoon" draait dan weet je dat het niet aan je toestel ligt. Uiteraard kan je probleem ook ontstaan door software installaties.
Ik heb zelf een chip die gevoelig zou moeten zijn voor de "sudden death" maar heb nooit uitval of freezes zoals je die hier beschrijft.

Vergeet niet eerst een goede backup te maken want na de fabrieks reset ben je al je gegevens kwijt!

Ik had de nieuwe update 4.1.2 er al opstaan en heb nu een fabrieksreset uitgevoerd. Toestel werkt nu weer als vanouds. Hij is snel en geen last meer van problemen! En dankzij de back up al mijn gegevens nog bewaard.

Dus dank je wel BarnOwl!!!

Reageer