Vragen/problemen Samsung Jet S8000

Reputatie 2
ik heb mijn Samsung Jet nu een week en ben er zeer tevreden over, behalve het bereik. Deze is meestal

This topic has been closed for comments

165 reacties

Reputatie 2
Wat je zou kunnen proberen is om je netwerk handmatig in te stellen, hier kun je de verschillende netwerken dus selecteren. Het kan inderdaad door de HSDPA komen, deze hebben namelijk een ander bereik dan de 2G.
Reputatie 2
Hoi,

ik heb sinds vandaag mijn Samsung jet gekocht, heb de hele dag kunnen i-netten en plots krijg ik sinds zes uur de melding'als ik een webpagina wil openen 'Time -out aanvraag'kan iemand vertellen of dit aan het netwerk ligt of aan mijn telefoon (instellingen)

Tnx..Grtz

J
Reputatie 2
Goedendag,

Ik heb onlangs de samsung jet aangeschaft maar ben heel ontevreden over de accu; in standby haal ik amper 11 uur mee....Ik had hiervoor de F480, wat mis ik die telefoon.....( kapotgegaan )

Ik heb de telefoon laten opsturen maar ik hou hetzelfde probleem; bluetooth uit, 3g uit, handmatig.....Misschien valt er nog wat te veranderen aan de instellingen?

Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen want ik heb geen zin om de telefoon 3 weken weer kwijt te zijn. Kan het niet aan de accu liggen dat ie te klein is voor de telefoon qua capaciteit?

Gr. Coffie
Reputatie 2
Dat is dan wel vreemd, want ik de jet zelf ook en bij mij gaat hij wel wat langer mee. Ik zit veel op internet, maak veel fotos en filmpjes, en gebruik de speakers veel voor muziek, maar ik hoef hem maar om de 2 dagen op te laden. Ik heb hem pas een week maar ik denk niet dat de duur van de accu zo snel zou afnemen.

Op standby moet hij zeker langer dan 11 uur volhouden. Misschien is er toch wat mis met de accu die bij jouw telefoon is geleverd. Misschien lekt hij of kan hij niet goed opgeladen worden

Laten nakijken is heel vervelend maar met zo'n batterij kun je niet verder nee.

Groetjes,
Gavin
Reputatie 2
Ik sluit me helemaal aan bij Gavin, ik heb ook geen enkel probleem met de batterij... Ik kan hem zeker 3 dagen gebruiken, en ik heb hem 2 maanden ongeveer.
Heb je een nieuwe batterij gekregen of geprobeerd?

Greetz Erwin
Reputatie 2
Hoi,

ik heb sinds een week een samsung jet, maar helas lukt het niet om email te verzenden via mijn telefoon.. heeft iemand voor mij de instellingen om mijn mail in te kunnen stellen?

mvg

Jeroen
Reputatie 2
sms EMAIL in hoofdletters na 1300.
Reputatie 2
Hallo,

Ik heb de samsung jet teruggekregen maar heb hetzelfde probleem; accu leeg....Elf uur in de avond opgeladen en de volgende ochtend weer leeg. Ze hebben de telefoon geupdate maar dat was dus niet het probleem; ik heb t-mobile weer gebeld en ze zouden een nieuwe accu voor mij opsturen maar die was helaas niet in voorraad dus ben ik op de wachtlijst gezet.....

Ik gebruik maar een hele oude samsung want ik heb geen zin om de telefoon kwijt te zijn voor drie weken weer. Ik hoop dat het aan de accu ligt want ik vind de jet een superding.

Bedankt voor de reakties en ik hou jullie op de hoogte.

gr. Coffie
Reputatie 2
Hee Inge .. 🙂

Dan krijg ik helaas het bericht dat mijn toestel nog niet bekend is.

Als ik deze settings zelf handmatig invoer, kan ik wel ontvangen maar niet verzenden,

SMTP Server = smtp.live.com
SMTP port = 587
Secure Connection = SSL

Incoming Server Type = POP3
POP3 Server = pop3.live.com
POP3 Port = 995
APOP Login = Ticked
Secure Connection = SSL
Download Limit = 500 (Configurable)
Recieving Option = Subject Only
Keep On Server = Ticked (User
My Address = (Your email address)
User Name = (Your email address)
Password = (Your password)
Pop before SMTP = Ticked

SMTP Auth = Ticked
Same as Pop3/Imap4 = Ticked
Username = Not Selectable, Greyed out
Password = Non Selectable, Greyed out

ik heb ook al verschillende opties geprobeerd aan en uit te vinken maar niets werkt!

Is er iemand die wel al de (goede) settings in zijn telefoon heeft kunnen invoeren ?

Mvg!

Jeroen
Reputatie 2
Nog een kleine toevoeging.. Probeer een nieuwe accu de eerste paar keer altijd volledig te laten opladen en vervolgens weer helemaal te laten ontladen door je telefoon gewoon aan te laten.
Dit komt zowel de levensduur als de standby tijd van je accu/telefoon erg ten goede.. Hierna zul je tevens ook merken dat de autonomiteit van de batterij toe zal nemen m.a.w het langer zal duren eer de batterij leeg is!
Ik hoop dat je gauw weer kunt bellen! 😉

J
Reputatie 2
Voor het instellen van je e-mail heb je de volgende gegevens nodig. Deze instellingen kun je bij je e-mailprovider opvragen of op diens website vinden:
Je e-mailadres
Gebruikersnaam
Wachtwoord e-mail
Gegevens voor instellen e-mail:

Toegangspunt: T-Mobile Internet
E-mailadres: Je eigen e-mailadres
Server uitgaande mail: smtp.gprs.t-mobile.nl (dus niet smtp.live.com)
Gebruikersnaam: Persoonlijke gebruikersnaam
Wachtwoord: Persoonlijke wachtwoord
Server inkomende mail: Het pop server adres van je e-mailaccount,
bijvoorbeeld pop.planet.nl
Mailbox: type POP3
Beveiliging (poorten): Uit
APOP beveiligd inloggen: Uit

Ik hoop dat het nu wel werkt voor je.
Reputatie 2
Hoi,

ik heb het reeds van de week al met de smtop gprs instellingen ingestelt en getracht te gebruiken , maar dan krijg ik helemaal geen respons,
DNS niet bereikbaar geeft hij dan weer.

Tevens is bovenstaande erg tegenstrijdig met wat microsoft opgeeft..

Windows Live Hotmail POP3 service must use Secure Sockets Layer (SSL) both with the POP and SMTP connection, as well as take advantage of SMTP authentication. Thus, users will have to specify that POP SSL and Authentication are indeed required, with the same being valid for TLS/SSL.

MAW hier word het aanbevolgen het wel te activeren anders lukt het geeneens.

Hieronder de instellingen die ik oa van de week ook nog heb ingevoerd:

Accountnaam: emailadres@hotmail.com
SMTP Server: smtp.gprs.t-mobile.nl
SMTP port: 25
Veilige verbinding: Uit
Type inkomende server: POP3
POP3-server: pop3.live.com
POP3-poort: 995
APOP-aanmelding: Niet aangevinkt
Veilige verbinding: SSL
Downloadlimiet: 50
Inkomende IMAP4-e-mail: Inactief
Ophaalopties: Aleen onderwerp
Op server laten staan: Aangevinkt
Mijn adres: @hotmail.com
Gebruikersnaam: @hotmail.com
Wachtwoord: hotmail wachtwoord
POP voor SMTP: Niet aangevinkt
SMTP-verificatie: Niet aangevinkt
Identiek aan POP3/IMAP: Inactief (grijs)
Gebruikersnaam: Inactief (grijs)
Wachtwoord: Inactief (grijs)

Ook deze settings geven niets mbt het verzenden, ook als ik de beveiligde verbindingen uit zet.
Vreemde hierbij is dan ook dat de poorten automatisch weer terug 'springen ' op hun oude getal.
Heb verscheidene opties geprobeerd aan te vinken maar niets werkt.
Overigens de intstellingen die ik nu heb heb ik gewoon mijn ssl aanstaan (wel zo veilig 😉 en kan ik nogmaals wel mijn mail op halen .
Mijn inziens is er iets ingebouwd in de firm wear en waarschijnlijk blokt t-mobile zelf de data.
Het lukt nl wel om via google mail te verzenden, n om op hotmail te ontvangen .
(Er zit nl ook een google e mail widget op de jet) en ik acht de marketing strategie van T mobile daar ook wel voor in staat.
Graag zou ik dan ook als iemand die heeft de precieze settings vernemen van iemand die het hele geheel wel heeft draaien ..

Mvg

Jeroen
Reputatie 2
Goedendag,

Een week of drie geleden heb ik de samsung jet aangeschaft maar snap nog niet helemaal hoe het werkt met smsinbox. Hij zegt dat hij vol zit terwijl er bij geheugenstatus staat: 329/500. Ik moet dus continu smsjes verwijderen wil ik smsjes ontvangen. Daarom wil ik mijn smsjes op mijn geheugenkaart opslaan maar heb geen idee hoe. Ik ben naar tfortelecom gegaan, waar ik hem heb gehaald, maar zij wisten ook geen raad. Telt hij smsjes die langer zijn dan 1 unit mee in de geheugenstatus of gewoon als 1 vd 500? En kan iemand mij helpen met de instellingen wijzigen zodat ik smsjes op mijn geheugenkaart kan opslaan?
Mvg,
Gavin
Reputatie 2
Ik heb sinds een paar weken de nieuwe S8000 Jet, maar het lutk me niet om instellingen voor highspeed internet te doen. In het display verschijnt alleen het teken van GPRS, maar ik wil de snellere variant. Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen ?

Groeten,
John
Reputatie 2
Het kan zijn dat je niet in een HSDPA gebied zit (3G) en dus alleen grps kunt ontvangen. Al eens op een andere locatie gekeken hoe het werkt?

En hoe het bij samsung werkt weet ik niet, maar er zijn telefoons die verschillende vormen bij netwerkmodus kennen, namelijk GSM, DUAL ofUMTS. Als deze op GSM staat krijg je geen snelle verbinding. Beste is deze op DUAL te zetten (bij UMTS valt je netwerk weg als je in gprs gebied komt, dus ook niet meer bellen en sms'en)

succes
Reputatie 2
Heb ik precies hetzelfde!De avond er voor opgeladen(de telefoon zegt dat de lader er uit moet),en de volgende dag zonder dat ik er iets mee gedaan hebt is de batterij al weer bijna half leeg.....En dat is na al een paar maanden gebruik.Nou is het natuurlijk wel zo dat het standby gebruik niet betekent dat hij niks verbruikt,je email headers ophalen en alleen al het kontakt houden met de zendermast kost ook energie.Maar toch,het gaat wel heel snel!
Reputatie 2
Ik heb hetzelfde probleem, is er verder niemand die hotmail gebruikt op zijn/haar Jet.

Wat wel raar is dat je altijd nieuwe berichten heb. Hij ziet je hele hotmail postvak als nieuwe mail, dus gewoonweg al je berichten zijn nieuw, als je dus dan een downloadlimiet opzet(vb 50) gaat het nog steeds mis omdat elk keer dat je je mail checkt je dan 50 nieuwe mails heb en dat hij dus je oude mails als nieuw ziet.
Reputatie 2
Ik heb onlangs (nu een week geleden) contact gehad met Tech Suport van T mobile, het blijkt dat er waarschijnlijk iets in de Firmware van de Jet zit (gezien de licentie met Google mail en maps) en dat er een technische bug zit in het netwerk van T - Mobile waardoor het niet mogelijk is om Hotmail te verzenden ! ( Wel te ontvangen! )
Men ging hier achteraan en zou spoedig met een antwoord/oplossing komen.
Dus word vervolgd.. Het lukt overigens wel gewoon om te ontvangen en zenden met G mail maar dat mogen duidelijk zijn! Hotmail laat nog even op zich wachten!!

Wat betreft het telkens opnieuw binnen halen van je mail, komt omdat je je telefoon dan niet gesynchroniseerd hebt met je mailserver bijv hotmail en je je oude berichten waarschijnlijk telkens van je telefoon verwijderd.
Kijk maar als je een berichtje wilt verwijderen komt er het verzoek of je deze ook van de server wilt verwijderen. Als je hiervoor kiest dan synchroniseerd die al je handelingen die je op je Jet uitvoerd met je e mail account. En zal er in het vervolg alleen nog nieuwe mail worden opgehaald.
Let wel op want je verwijderd op de Jet verwijder je dan ook automatisch uit je e mail account! En dit gaat nogal erg makkelijk!
Het is uiteraard wel belangrijk dat je je oude mailtjes wel in je telefoon moet laten staan anders zullen de oude berichten elke keer opnieuw worden gesyncrhoniseerd met je telefoon.

Succes! 🙂

Jeroen
Reputatie 2
Zeker weten dat er geen Wifi, Bluetooth of een andere zware appliclatie mee draaid op de achtergrond.. ? Realiseer je ook dat bij een nieuwe telefoon de eerste dagen het ding contastant toch 'aan 'staat. Het scherm bedoel ik dan ! (Navigeren browsen spelen kijken oefenen etc...) Een hoop mensen vergeten dat zo een mooi helder scherm na drie uur navigeren ook energie vreet.
Probeer nogmaals eerst eens alle applicaties die op de achtergrond mee draaien (mits niet nodig) te terminaten dus wifi en bluetooth uitzetten en laat dan de telefoon gewoon eens 'liggen' en gebruik hem alleen als je wilt bellen en sms en!
Met twee weken zou de 'nieuwigheid'' er al wel af moeten zijn en zou je toch al moeten merken dat die toch wel lang mee gaat!

Overigens moet ik zeggen dat ik vind dat batterij best gemiddeld lang mee gaat gezien alle multitasking die je er op kunt en het heldere scherm.
Maar misschien is er dan toch iets met je batterij! 😞

Succes !
Reputatie 2
Waarschijnlijk staan of je browserprofielen niet goed of je zit niet -zaols Jaimie reeds aangeeft inet 3G netwerk)

Maar kijk hier even !

Menu> Internet > Instellingen > Browserprofielen > en selecteer T mobile Internet.
En anders Streaming.

Succes!

🙂
Reputatie 2
ik heb het zelfde probleem maar dan met mijn gmail.
kan het wel via de witget lezen maar als ik via berichten wil kan het niet heb al heel veel instellingen geprobeert.
heb je ze wel voor de gmail?
krijg elke keer de melding DNS mislukt.
wie weet raad?
Reputatie 2
Weet iemand hoe je het kompas op de Samsung Jet werkend krijgt?
Reputatie 2
Weet iemand een site waar je (full time) video's voor de Samsung Jet kan downloaden. Volgens de specs kunnen er allerlei formaten worden afgespeeld, maar tot nu toe krijg ik steeds de melding "Inhoud wordt niet ondersteund!"
Reputatie 2
Het maakt opzich niet uit wat of waar je het donwload as het maar div-x is, ik denk niet dat
Reputatie 2
Ik werd vandaag gebelt door tech support men ging op het netwerk kijken of daar iets op te vinden was en men zal spoedig met een passende oplossing (m.b.t ontvangen van hotmail) komen werd mij mede gedeeld..\ dus nog even geduld.. word vervolgd..

Met deze settings zou het moeten werken om je G mail werkend te kkunnen krijgen! !

* SMTP server = smtp.gmail.com
* SMTP poort = 465
* Veilige verbinding = SSL
* Type inkomende server = IMAP4
* IMAP4-server = imap.gmail.com
* IMAP4-poort = 993
* APOP aanmelding = gedeactiveerd
* Veilige verbinding = SSL
* Download limit = 500
* Inkomende IMAP4-e-mail = nieuw
* Ophaalopties = Normaal
* Op server laten staan = geactiveerd