Vragen/problemen Samsung Omnia I900

Reputatie 2
Plaats hier je reacties op het artikel "Samsung Omnia krijgt ROM-update"

Als je een Samsung Omnia hebt, dan kun je een offici

This topic has been closed for comments

218 reacties

Reputatie 2
Je maakte me even blij en ik dacht dat ik iets gemist had.

Maar je verwijst voor wat de nederlandse modellen betreft helaas naar de verkeerde site. Ik woon tenminste niet in Frankrijk, Ialie, Maleisi
Reputatie 2
De internationale Omnia's die niet gelocked zijn aan een provider moeten hier toch mee uit de voeten kunnen?

Ik had dan duidelijker moeten zijn: zelf koop ik nooit smartphones met NL'se customizations, dus daar had ik dan nog een caveat bij moeten plaatsen. Bedankt. 🙂
Reputatie 2
Gazpacho schreef:

De internationale Omnia's die niet gelocked zijn aan een provider moeten hier toch mee uit de voeten kunnen?

Jazeker, de internationale omnia's wel. Maar die zul je in Nederland denk ik niet veel vinden. Die exemplaren moesten in eerste instantie uit het buitenland worden gehaald of besteld in Singapore. Ik denk niet dat veel mensen dat gedaan hebben, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.

Gazpacho schreef:

Ik had dan duidelijker moeten zijn: zelf koop ik nooit smartphones met NL'se customizations, dus daar had ik dan nog een caveat bij moeten plaatsen. Bedankt. :)

De officiele hier uitgebrachte omnia is de versie voor de benelux. Vrijwel elke (web)shop hier verkoopt ook deze versie. Het is dus geen telefoon met nl customisations waar de gebruiker zelf voor kiest. Koop je hem hier, dan heb je eigenlijk geen keuze.

Ik had ook graag de internationale versie gehad, maar ik vond het toch te link om die in Singapore te bestellen :D

Maar wie weet zijn er hier wel een hoop gebruikers met de internationale versie en zijn die nu druk bezig met het installeren van de door jou getipte ROM update :devil:
Reputatie 2
hier staat de Nederlandse ROM update (en language versies):
http://www.samsung.com/nl/support/download/supportDown.do?group=mobilephones&type=mobilephones&subtype=mobilephone&model_nm=SGH-I900&disp_nm=SGH-I900&language=&cate_type=all&dType=D&mType=SW&vType=R&prd_ia_cd=01013200
Reputatie 2
Fijn dat je een link hebt gegeven naar een rom-update voor de nederlandse versie. Bedankt daarvoor. Ik vraag me wel af waar ik kan controleren of mijn vrij nieuwe toestel al de juiste versie heeft; verder is het mij niet duidelijk welk bestand ik moet hebben voor de update?
Reputatie 2
mson schreef:

hier staat de Nederlandse ROM update (en language versies):
Downloadcentrum SAMSUNG

Vergis je niet, deze link geeft niet alleen de updates voor de nederlandse versie (XK), maar ook voor de internationale versie (XX). Die gaan niet samen.

De enige juiste link is diegene die ik al eerder gaf (Samsung Mobile Nederland | Home) en die ook door Samsung zelf wordt gegeven!

Momenteel is HH1 nog steeds de laatste officiele ROM versie van de omnia. En dit is ook de versie waarmee het toestel in Nederland is verkocht. Behalve dan de vodafone en t-mobile variantent. Die hebben hun eigen versie.

Er is dus voor de beneluxuitvoering tot dusver nog GEEN officiele ROM update uitgebracht zoals de HI2 voor de internationale (singapore) versie!

De XKHH4 update is een taalupdate waarmee je de taal van je omnia kunt veranderen. Je PDA rom wordt hiermee tevens geupdate. Maar het PHONE deel blijft gewoon HH1.

De in de link genoemde HI2 update werkt alleen voor de internationale versie (code XX) en niet voor de beneluxversie (code XK). Tenminste.. niet officieel.. doorvoeren daarvan is op eigen risico en als je gaat googelen kom je er genoeg tegen die inmiddels een bricked omnia hebben 😃
Reputatie 2
Rademacher schreef:

Fijn dat je een link hebt gegeven naar een rom-update voor de nederlandse versie. Bedankt daarvoor. Ik vraag me wel af waar ik kan controleren of mijn vrij nieuwe toestel al de juiste versie heeft; verder is het mij niet duidelijk welk bestand ik moet hebben voor de update?

Welke ROM versie je hebt kun je zien via

Start\Settings\System\Version (of het nederlandse equivalent daarvan).

Heb je een gewone beneluxomnia dan zal je versie HH1 zijn. Heb je een vodafone of t-mobile branded versie dan zal het afwijken. Vodafone heeft HG5 en van t-mobile weet ik het niet uit mijn hoofd.
Reputatie 2
ik heb gister net m'n omnia binnen van de phonehouse en die heeft rom verie HH9

zo te zien dus een stuk nieuwer dan HH1

heeft iemand anders deze ook?
Reputatie 2
Hallo,

Ik heb een vraag over een rom update....

Als je een rom update doet ben je dan al je geinstaleerde software op de omnia kwijt???????? zoals Tomtom.

Alles werkt nu goed en ik zit dan weer met het instaleren van tomtom en de activatiecode want ik weet niet hoe dat zit hoevaak je tomtom kan activeren op je toestel.
Reputatie 2
Als je een ROM-update doet ben je ALLES kwijt. Hiervoor moet je dus een goede backup hebben van al je gegevens. Denk hierbij dus aan Contactpersonen/Agenda Items/ Ge
Reputatie 2
pocket backup is een goed programma om een backup mee te maken
kun je ook selectief mee restoren(dus file voor file)

ik gebruikte eerst spritebackup maar dat progrmma is gewoon te groot en complex geworden als je een simpele backup naar sd wilt maken.
Reputatie 2
[QUOTE=Ghozd;645365]Als je een ROM-update doet ben je ALLES kwijt. Hiervoor moet je dus een goede backup hebben van al je gegevens. Denk hierbij dus aan Contactpersonen/Agenda Items/ Ge
Reputatie 2
En eindelijk op de Samsung site aanwezig, de ROM update :applaus:

Het betreft i900XKHJ3. En aangezien ik nu nog HH8/HH4 heb ga ik de boel maar eens updaten :feest:
Reputatie 2
pbrand schreef:

En eindelijk op de Samsung site aanwezig, de ROM update :applaus:

Het betreft i900XKHJ3. En aangezien ik nu nog HH8/HH4 heb ga ik de boel maar eens updaten :feest:

Hoor graag je bevindingen.... bij mij nl. idem.. ben benieuwd wat de verbeteringen zijn :devil:

daarnaast vindt ik de site niet duidelijk, moet je nu 2 bestanden downloaden (
Reputatie 2
Ja de updater voor Xp(je moet dus xp op je pc hebben)
en daarna de mli file

hier een zeer goede beschrijving want die van samsung is niet zo duidelijk

Hier een beknopte handleiding voor een ieder die wil updaten naar de XKHJ3 taalupdate.

Stap 1. Maak eerst een backup van gegevens op je telefoon. Gaat dan met name om contacten en dergelijke.
Stap 2. Maak een nieuwe map aan op je eigen pc waar je de updates in kunt zetten als je die hebt gedownload van de site.
Stap 3. Ga naar de samsung site en download i900 Windows Vista Update of i900 Windows XP Update. Dit is afhankelijk wat je op je eigen pc hebt staan. Het zal op je pc te zien zijn als een gele bol met daarin het woord mits.
Stap 4. Download de taalupdate i900XKHJ3 Multilanguage file / taal bestand. Dit zul je herkennen als een .mli betand.
Stap 5. Connect je telefoon met de pc doormiddel van de usb kabel. Als activesync klaar is dubbelklik je op de kleine updater ( gele bolletje ). Er opent zich een scherm waarin je 2 dingen moet aanvinken en waar je daarna op een brede balk moet klikken. Er komt dan vanzelf een melding dat je de telefoon kunt loskoppelen van de pc. De telefoon zal zich automatisch resetten, ik denk zelfs 2 keer.
Dit was een preconfiguratie. Je telefoon is nu klaar voor de taalupdate.
Stap 5. Ga op je telefoon naar instellingen -> verbinding -> usb en kies dan daar voor massaopslag.
Sluit je telefoon weer aan de pc en kopieer de grote mli bestand ( de taalupdate ) naar mijn opslag op je grote flashgeheugen. Als dat klaar is de telefoon weer terug zetten naar activesync i.p.v massaopslag.
Stap 6. Ga nu op je telefoon naar instellingen -> systeem -> taal wijzigen. Als het goed is zie je dan die .mli bestand staan. Klik erop en dan op selecteer. Er wordt dan gevraagt om een code in te voeren. Dit kun je doen met het keyboard. Code is 1234 maar het staat er ook als het goed is.
Dan is het klikken op ok of accepteren, weet het niet helemaal zeker meer maar dan gaat de update beginnen. Het duurt ongeveer 10 min. Laat de telefoon tijdens de update met rust, hij zal vanzelf weer resetten, 2 keer en dan is het klaar.
Dan kun je de backup weer terug zetten en verder instellen zoals je het zelf graag wil hebben.

Voordelen: Het lijkt erop alsof hij wat stabieler is. Een betere ontvangst en het belangrijkste, meer ramgeheugen vrij. Van 97 Mb naar 111 Mb .

Veel succes ermee.
Reputatie 2
Even wat aanvullingen op bovenstaande post

1) Zoals ik al zei is het niet altijd verstandig om geinstalleerde programma's te backuppen en te restoren na een ROM update omdat je nooit weet wat er in de nieuwe ROM is gewijzigd aan instellingen. Dus inderdaad alleen je contacten, mail, agenda en dergelijke backuppen

5) Als je met vista werkt heb je natuurlijk geen activesync maar windows mobile device center

Wat de voordelen betreft, hij lijkt inderdaad wat sneller te zijn geworden. Of het stabieler is kan ik moeilijk zeggen na
Reputatie 2
Hallo.

Heb me gehouden aan de beschrijving. Gin allemaal goed tot aan het selecteren van het mli-bestand. Hij begon zich te updaten. Kreeg ik het scherm te zien "download-mode"
verder de teskt dat ik het apparaat niet mog uitzetten en dat het ongeveer 10 minuten zou gaan duren. Dit is echter al 1 a 1,5 uur geleden. Het lijkt erop dat hij blijft hangen.
Wat nu......?????

Ik durf hem niet uit en aan te zetten, bang dat hij helemaal niet meer werkt.

wie kan mij helpen??
Reputatie 2
pbrand schreef:

Even wat aanvullingen op bovenstaande post

Omdat het telefoongedeelte niet geupdate is en ik toch graag de hier en daar gemeldde verbeteringen daarin wil zien (beter batterijgebruik, betere ontvangst, gevoeligere gps) ben ik toch maar over gegaan op de internationale HJ6 update. Daarin zit een HJ1 telefoongedeelte.

Ik ben hem nu weer opnieuw aan het voorzien van de door mij gebruikte programma's :)

Wat zijn de gevolgen van de internationale update? normaliter is de rom nederlands en engels gescheiden en is naar andere rom dan ook niet geheel legaal. Daarnaast heb ik op zich geen klagen over ontvangst.. duss..

wat betreft backups maken voor en na rom updates deed ik toch al niet.. heb alle programma's in cab op mijn geheugenkaart en data in
Reputatie 2
mijn telefoonverie us xxhh9(dat was hij ook voor de update.

Marcel,

kijk even op andere forums zoals deze(als ik deze link mag plaatsen)

Samsung SGH-i900 Omnia Deel 4 - Windows Based Mobiles & PDA's - GoT

ok zijn er andere internationale forums
het ziet er inderdaad niet goed uit maar misschien valt alles mee.
er zijn meerdere methodes om een rom in een telfoon te zetten
de mli methode van smasung lijkt me het veiligst omdat er dan zo weinig mogelijk problemen kunnen ontstaan

had jij toevallig een branded telefoon van vodafone of T-mobile?
Reputatie 2
Nee, ik heb hem afgelopen woensdag bij de primafoonwinkel opgehaald. KPN dus.

Wat zou jij doen, gewoon uit zetten en kijken wat er gebeurd??
Reputatie 2
tja

ik las op een ander forum dat iemand de batterij er uit haalde en er weer in zette(is hetzelfde als uit/aanzetten maar misschien maakt het verschil.

ik weet niet of de samsung een soort recovery rom heeft om toch op te starten met minimale functies.

die mli flash werd echter geinitieerd van wm6 (taalinstellingen)

misschien dat hij hem dus weer oppakt en weer op nieuw begint.

mogelijkheid 2 is dat je hem probeert te flashen op de andere manier middels een programma wat grandprix heet.

ok heb ik begrepen dat er mogelijkheden zijn om hem te "unbricken"
je had de mli file toch wel op mijn opslag gezet en NIET op de storagecard(opslagkaart)
kijk even op deze site
als er een mogelijkheid is dan staat hij hier
i900 Omnia - http://Omnia.MoDaCo.com - MoDaCo
Reputatie 2
Hallo.

Nee het mli-bestandje sond op mijn opslag.
Heb hem ondertussen aan en uit gezet, de batterij eraf en op, gereset, niks helpt. Hij blijft in de modes "download-mode" staan. Gaat geen kant meer uit.
Ben bang dat ik zal moeteb gaan contacten met Samsung.
Reputatie 2
lsp schreef:

Wat zijn de gevolgen van de internationale update? normaliter is de rom nederlands en engels gescheiden en is naar andere rom dan ook niet geheel legaal. Daarnaast heb ik op zich geen klagen over ontvangst.. duss..

Ik denk dat je je garantie wel zult kwijtraken als je een andere ROM installeert dan de officiele ROM voor je nederlandse uitvoering?

[QUOTE=lsp;645494]
wat betreft backups maken voor en na rom updates deed ik toch al niet.. heb alle programma's in cab op mijn geheugenkaart en data in
Reputatie 2
Kocht bij Vodafone een samsung i900 Omnia(verlenging abbonnement)
.Vanaf begin als maar problemen.Geen email ontvangen/verzenden. Tabladproblemen(opera)blokkering max tabbladen..Foto's dubbel en onderbelicht in achtergrond etc.Opslag bestanden via massaopslag PC naar telefoon werkte niet.Synch via mee geleverde cd ook niet.Heb ik via Samsung gedownload en toen ging het wel
Verder:het blijkt dat de romupdate van samsung niet werkt met het vodafone systeem. Vodafone zegt dat zij bezig zijn met een eigen romupdate.Enfin mijn toestel is out of order. De helpdesk Vodafone kan niets doen want ze hebben geen technische gegeven van de omnia alleen de handleiding.
Uiteindelijk:na een klacht ingediend te hebben bij de afdeling klantenservice Sales Vodafone is een nieuw toestel onderweg.Heb wel 5 euro's aan kosten gehad met dit alles wat niet vergoed wordt door Vodafone.
Ben benieuwd, overigens vind ik het wel tof van Vodafone, ze erkennen de problemen en geven mij een nieuwe Samsung i900 Omnia miljonair.Deze is nu onderweg.
Had wel de mogelijkheid om te fotograferen en te videoen. Mooie beelden hoor. Muziek downloaden met video.,prachtig beeld met geluid dus hier ben ik zeer tevreden over.Nu de rest nog.
Nog een vraagje: weet iemand hoe ik de tabladen in operabrowser kan afzetten. Weet niet goed hoe het werkt denk ik. Ik zag telkens een berichtje: max. tabladen bereikt en dan kan je niet verder linken althans in dit toestel.Was zeer hinderlijk. Is er een nederlandse beschrijving van windows6.1.?
Reputatie 2
marcelOmnia schreef:

Hallo.

Nee het mli-bestandje sond op mijn opslag.
Heb hem ondertussen aan en uit gezet, de batterij eraf en op, gereset, niks helpt. Hij blijft in de modes "download-mode" staan. Gaat geen kant meer uit.
Ben bang dat ik zal moeteb gaan contacten met Samsung.

ik heb dus precies hetzelfde probleem als marcelOmnia.
Ik heb alles volgens de handleiding gedaan maar mijn Omnia bleef wel 2 uur in Download Mode hangen. Resetten, baterrij eruit en weer in doen en zelfs een Hard Reset hebben dit probleem niet opgelost.
Marcelomnia heb jij hiervoor misschien al een oplossing voor gevonden? Laat aub weten als je je Omnia gefixt heb.
Op tweakers forum ben ik volgens mij de eerste met dit probleem en op modaco forum kan je eigenlijk niets vinden over XKHJ3 update omdat het hier om een Nederlandse ROM gaat.