Vragen/problemen Samsung Wave S8500

Toon eerste reactie

130 reacties

Reputatie 2
Ik wil graag een samsung wave.
Geen Samsung wave TouchWiz, maar een gewone samsung wave. Volgens verschillende websites is het mogelijk deze bij tmobile te kopen, samen met een abonnement. Op de website van Tmobile is hij helaas niet te vinden. Betekent dit dat hij helemaal niet verkocht word via Tmobile, of moet ik hiervoor iets speciaals doen ofzo?
Ik zou het namelijk wel makkelijk vinden om hem via een winkel of de site van Tmobile te kopen, maar als dat niet gaat, dan moet ik iets anders verzinnen.
Hoe zit dit precies?
Reputatie 5
@Annevar
ik heb nagevraagd voor je maar de Samsung Wave hebben niet meer in het aanbod.
Reputatie 2
jammer 😞 maar toch bedankt
Reputatie 2
hallo een samsung wave 8500 is nog gewoon tekoop bij studenenmobiel.nl
ook voor hele goed kopen tariefen ik ben er na lang zoeken terecht gekomen . Veel succes verder met zoeken
Groetjes van Rob
Reputatie 2
mijn samsung wave werkt prima op een uitzondering na. mijn e-mail instellingen inmiddels diverse keren geprobeert in te stellen maar werkt niet.
g-mail account aangemaakt en deze werkt wel!?! rara.....

bij overige accounts aanmaken krijg ik mijn snelnet-account niet aangemaakt.
t-mobile shop geweest en ook daar kwamen ze er niet uit.
helpdesk gebeld en ook hier blijkt dat ik alles goed gedaan heb, maar zij hebben vooralsnog geen oplossing.
samsung een rapport gestuurd via hun site, en wacht nu al twee weken op antwoord. wie o wie kan mij helpen??

p.s. het terugstellen naar fabrieksinstellingen heeft ook niet tot het gewenste resultaat geleid.
Reputatie 1
@ton100000

Maak je momenteel gebruik van een zakelijk mail account door middel van Microsoft Exchange? T-Mobile biedt helaas geen ondersteuning aan op het gebruik van Microsoft Exchange als mailserver. Ik adviseer je om contact op te nemen met de systeembeheerder van het bedrijf, deze kan bijvoorbeeld (beveilings)opties voor synchronisatie met een mobiel netwerk wijzigen.
Reputatie 2
@ moderator

neen. ik kon op m'n vorige toestel nokia n95 gewoon m'n mail instellen maar dit lukt niet op de wave. het is een snelnet.net account welke ik op m'n laptop, en ook via webmail kan openen op een andere pc. bij het invoeren geeft de wave op het eind van de invoer "ongeldige aanmelding "aan. snelnet.net is van de aanbieder lijbrandt telecom.

ik hoop dat je me kunt helpen!

alvast bedankt.
Reputatie 1
@ton100000

Dit is inderdaad een specifiek toestelprobleem met de Samsung Wave en is al langer bekend bij Samsung. Je kunt op diverse fora 's zoals Tweakers terugvinden, dat het e-mail probleem zich vaker voordoet bij de Samsung Wave. Heb je de Samsung Wave onlangs nog geupdate? Ik adviseer je om telefonisch contact op te nemen met Samsung via het telefoonnummer 0900 - 202 0088 om na te gaan om er al een upgrade beschikbaar voor dit probleem.
Reputatie 2
@ moderator

thanks, ga ik doen!
Reputatie 2
@ moderator,

nog steeds geen e-mail!
alles geprobeerd en ook via samsung kies de laatste upgrade gehaald.
samsungmobile diverse mails gestuurd en maar wachten en wachten en nog steeds geen antwoord. zou erg fijn zijn als dit probleem nu snel wordt opgelost.
misschien in mijn geval toch de verkeerde telefoon gekozen??
graag hoor ik van jullie ( t-mobile ) hoe dit probleem kan worden opgelost.
Reputatie 2
@ moderator,

nog steeds geen e-mail!
samsungmobile diverse mails gestuurd en maar wachten en wachten en nog steeds geen antwoord. zou erg fijn zijn als dit probleem nu snel wordt opgelost.
Reputatie 2
@ moderator,

nog steeds geen e-mail!
Reputatie 5
@ton100000

Ik wil je vragen de instellingen nogmaals na te kijken aan de hand van T-Mobile Toestelhulp. Hier zijn alle juiste instellingen voor zowel inkomende als uitgaande mail terug te vinden. Zijn de problemen die je ervaart zowel met inkomende als uitgaande mail, of gaat het om
Reputatie 2
@ Aeon (moderator)

het toestel weigert de instellingen welke ik invoer te accepteren en geeft elke keer de melding "ongeldige aanmelding". Zoals je misschien gelezen hebt in eerdere vragen op dit forum ligt het warschijnlijk aan het toestel! De instellingen heb ik inmiddels op een
i-phone en een nieuwe galaxy getest, en op beide telefoons werkt het wel.
Nu wil ik graag weten welke oplossing voor mijn probleem door jullie kan worden aangedragen?
mvg. Tonton100000
Reputatie 5
@ton100000

Ik ga de melding meteen doorgeven aan onze technische afdeling. Zodra ik een oplossing kan voordragen laat ik je dit meteen weten.
Reputatie 5
@ton100000

Ik heb vanuit mijn collega's een artikel toegezonden gekregen vanuit Samsung. Ik denk dat je hier wel iets mee kunt.

Samsung heeft aan All About Phones verteld dat het inderdaad klopt dat gebruikers momenteel problemen kunnen ervaren met het ontvangen en verzenden van e-mail met hun Samsung Wave. Gebruikers op onze website weten te melden dat ze geen e-mail kunnen versturen of ontvangen en het opzetten van een e-mailaccount wil soms ook niet werken. Samsung weet inmiddels van het probleem af en volgens de producent komt het probleem alleen voor bij Ziggo en KPN. De producent is inmiddels in overleg met beide providers en heeft al een goed idee waar het probleem precies ligt. Samsung verwacht dan ook dat het binnenkort de problemen kan verhelpen voor alle Wave-gebruikers.

Samsung kon niet precies melden wanneer het verwacht dat het probleem opgelost is maar dit zal eerder weken dan maanden zijn, aldus Samsung Nederland. Ook wist de fabrikant het Exchange-probleem uit te leggen voor de Wave. Om Exchange in te kunnen stellen moet je de webmail url opgeven in plaats van de het domein url zoals bij andere Exchange-clients dat het geval is. Als je de juiste url opgeeft voor webmail toegang die je zelf ook gebruikt om in te loggen via een browser dan zal het toestel het wel pakken en synchroniseren, aldus Samsung.
Reputatie 2
@ moderator

dank voor je snelle reactie.
ik wacht nog even af en hoop dat voor het probleem snel een oplossing is.
mvg
Reputatie 2
Vorig jaar is mijn toestel naar t-mobile geweest en kreeg daar nieuwe software, als ik nu sommig samsung apps wil downloaden of wil upgraden krijg ik de foutmelding nml. incompatibel besturingssysteem. Firmware bijwerken om toepassing te downloaden(8001) als ik mijn toestel aansluit via samsung kies krijg ik de melding dat er geen software update is wat kan/moet ik nu doen.

m vr gr
Reputatie 5
@Merijn50

Via de Samsung website heb ik op de support website voor de Samsung Wave een stuk gevonden over updates van de firmware. Je zou eens kunnen kijken bij de optie 'download kies' of hier een update bijstaat die jij nodigt hebt voor je toestel.
Reputatie 2
hallo
als je naar die optie gaat dan kan je kies dowloaden, dit heb ik gedaan als ik mijn toestel aansluit, krijg ik een melding dat er geen update beschikbaar is er is door tmobile een softwareupdate opgezet en die is niet te updaten, wat nu
m vr gr
Reputatie 5
@Merijn50

Ik heb de informatie die je kenbaar hebt gemaakt doorgegeven aan de technische afdeling zodat zij even kunnen kijken of dit direct op te lossen is. Zodra ik antwoord heb laat ik je dit direct weten.
Reputatie 2
oke dank je wel voor zover, ik wacht het even af.

m vr gr
Reputatie 2
Hallo

Is er al iets bekend.

m vr gr
Reputatie 5
@Merijn50

Op dit moment heb ik vanuit Samsung gecommuniceerd gekregen dat er een aantal applicaties zijn die nog 'te nieuw' zijn om in gebruik te nemen met de huidige BADA versie van de Samsung Wave. Op dit moment moet ik je helaas teleurstellen en is het alleen mogelijk om applicaties te gebruiken die beschikbaar zijn voor BADA versie 1.0 en 1.0.2. Zodra BADA 1.2 officieel uitkomt is het mogelijk om na het installeren van deze versie de gewenste applicaties te downloaden.
Reputatie 2
hallo

ik heb bijna een jaar geleden een samsung wave aangeschaft. Maar ik ben er totaal niet tervreden mee hij loopt soms vast of valt uit en wil gewoon een tijd niet meer aan. En is gewoon traag en de batterij duur is gewoon niet normaal kort. Dus ik ben er eigelijk gewoon klaar mee maar heb nog een abbo lopen van dik een jaar. Is het mogelijk om dit toestel terug te sturen? En een nieuwe telefoon te krijgen? Maar geen wave!

Mvg Niels Stam

Reageer