Vragen/problemen Samsung Wave S8500


Reputatie 2
ik heb zondag via tmobile.nl een samsung wave besteld ik koos voor deze site omdat er bij stond dat je er een 16gb kaartje bijkreeg maar deze zit er dus niet bij bij samsung had ik m voor 1 juni moeten registreren dus pech geen kaartje volgende keer weer gewoon bij gsmweb is veel goedkoper

130 reacties

@buggie
Er is hier een aparte topic voor: Type toestel niet te selecteren.
Reputatie 2
Heel grappig:
Het lukt me niet om de e-mail op mijn nieuwe Samsung Wave ge
Reputatie 2
Hallo,

ik heb een samsung wave die ipv de beloofde 600uur stand-by slechts 24 stand by blijft. (geen blue tooth aan oid). Kan T-mobile deze klacht oplossen voor me? Ik heb de telefoon namelijk via hun gekocht .
Reputatie 2
Mijn batterij loopt zo snel leeg, moet mijn toestel om de dag op de oplader leggen, gebruik hem alleen voor bellen en dat doe ik niet veel.

groetjes merijn
Reputatie 2
Zojuist mijn Samsung Wave uitgepakt en enthousiast in gebruik genomen.
Overall ben ik erg tevreden over deze mooie en duidelijke telefoon.
Maar ik heb wel een vervelend probleem:
Volgens de handleiding zou ik via Exchange Activesync mijn zakelijke pushmail moeten kunnen configureren. Maar ik heb die mogelijkheid niet bij Email>>Nieuwe Account
De enige vergelijkbare optie is Email for Exchange, maar daar kun je met geen mogelijkheid SSL aanzetten en ook geen domeinnaam invullen, wat wel verplicht is voor een Exchange pushmail verbinding bij mijn bedrijf.

Kan iemand mij uitleggen waarom de inhoud van de handleiding niet overeenkomt met wat ik daadwerkelijk op de telefoon aantref, en nog belangrijker: hoe configureer ik nou mijn zakelijke pushmail?
Alvast enorm bedankt voor jullie reacties!

Groetjes, YottaZone
Reputatie 2
ik heb sinds kort een samsung wave maar het internet wil het maar niet doen terwijl de instellingen wel goed staan en ik met wifi wel op het net kan komen heb ook de simkaart in een andere tel. gedaan en alles deed het gewoon weet iemand een oplossing?
Reputatie 2
Elders ook al gepost maar het schijnt dat je Web en Walk moet hebben om zeker te zijn van internetten via T-Mobile.
Nou heb ik de Samsung Wave maar geen Web&Walk icoon om W&W mee te kunnen selecteren.
Enkel internet.
Maar ja, via welke richting komen dan de rekeningen binnen?
Heb je een abo met Relax25 en 2 jaar gratis internet (W&W), heb je dus geen gratis internet.
Graag zeer snel verhelpen want dit is niet waar ik om gevraagd heb.
Met toestelhulp gekeken of ik de instellingen kan aanpassen, ook hier W&W verwijzingen maar die staat niet op de telefoon dus.

Hoe nu????
Reputatie 2
Sinds kort dus de Wave in het bezit, vervanger van de G600.
PC Studio was het programma voor de G600, met de Wave heb je blijkbaar Kies nodig.
Maar echt lekker gaat dat eigenlijk niet.
Kon ik bij de G600 met PC Studio meerdere adresboeken vanuit MS Outlook importeren, met Kies en Wave lukt dat niet. Moderner toestel met restricties t.o.v. het ouwetje?
Tot nu toe maak ik vanuit Outlook dan maar eerst CSV bestanden van de adresmappen uit Outlook. Deze zend ik dan via een draadje naar de Wave, daar komen ze dan in Contactpersonen en van daar uit kan ik ze dan naar de zelf gemaakte groepen doen.
Maar om dit nou synchroniseren te noemen?
Contact hierover gezocht met Samsung maar alles wat ik bij Samsung aankaart krijgt
Reputatie 2
Dankzij de formidabele hulp (niet iedereen is gelijk thuis in de mobiele telefonie van tegenwoordig) vanmiddag maar even de stad in gegaan naar de T-Mobile shop.
Daar dan wel verder geholpen v.w.b. het Web & Walk verhaal.
Gewoon internet is ook best, alles loopt via T-Mobile.

Nu nog zien hoe het Kies verhaal van Samsung afloopt. Want als dat niet werkt zoals je eigenlijk zou verwachten (nieuwer toestel zou een verbetering moeten zijn, zeker met duurder abo) dan hou ik vanaf nu Samsung voor gezien.
Tja, de concurent wil ook wat h
Reputatie 2
Ik wacht nu al meerdere maanden (belachelijk) op mijn 16gb kaartje voor mijn samsung wave. Ik ben echter deels geholpen door een medewerker, die 2000 punten op mijn account heeft toegevoegd. Helaas kan ik met die punten geen 16gb kaartje krijgen, noch in de winkel, noch online.

Kan iemand mij verder helpen?

Mvg, G. Jansema
Reputatie 2
Hallo,

Ik heb een vraag:

Sinds enkele weken de Wave in bezit. Fantastisch toestel met, wat mij betreft, maar
Reputatie 2
Dikgedrukte tekstIk heb precies hetzelfde met mijn samsung wave. kan mijn email niet instellen. Heb de instellingen opgevraagd via samsung.nl. Dan krijg,je een sms om die dan te instalerem en dan geeft hij aan toestel niet herkend. Verder heb ik nu wel 10 profielen door dat willen installeren van mijn email, die niets toevoegen, maar die ik niet kan verwijderen. Weet iemand misschien hoe dat moet? Via t-mobile kunnen ze me ook niet helpen, moest ALL naar 1300 sms-en, ook daar gaf hij aan toestel niet herkend, toen hebben ze mij naar de winkel gestuurd omdat die meer ervaringen met het toestel zouden hebben, maar daar was het ook niet anders. Ik dacht de telefeoon te hebben aangeschaf1 Misschien dat het allemaal is opgelost als je je telefoon bij t-mobile kunt registreren, die staat nog steeds niet in het rijtje......... heel vreemd!

Is het nu inmiddels wel opgelost??? Ik heb het met mijn wave ook maar zie mensen wel klagen maar niet dat iemand.het al voor elkaar heeft dat het internet werkt??

zou graag willen weten wat te doen!!!
heb ook al gebeled met de klantenservice en naar de shop geweest ( waar ik nooit meer komen ga wat een hersenloos personeel staat daar) nee ben zeer ontevreden over de hulp zit nu ook al 10 dagen te wachten op een telefoontje van de techinsche dienst o.i.d. die me gaan helpen???

graag op of aanmerkingen dus voor het internet op de WAVE.!!!! thanks alvast
Reputatie 2
Internet instellingen:
Menu -> Connectiviteit -> Netwerk -> Verbindingen
Dan moeten je instellingen als volgt staan:
Naam instellen: (kies maar, bij mij T-MobileInternet)
Toegangsnaam: internet
Verificatietype: Geen
Gebruikersnaam [leeg]
Wachtwoord [leeg]
Protocol: HTTP
URL Startpagina: http://pda.t-mobile.nl
Proxyadres: 0.0.0.0:80
Wachttijd: 300
Reputatie 2
maar even iets anders.
Ik wilde graag een smartphone.
Niet een gadgetphone.
Had voorheen een Nokia E75. Prachtig toestel, handig en kon alles wat een zakelijke gebruiker nodig had.
Ik wil mijn Samsung laten synchroniseren (dmv USB) met mijn Outlook.
Voornamelijk de agenda.

Gaat gewoon niet.
Ook de Agenda functie in KIES werkt niet.
"Ondersteuning voor deze telefoon volgt binnenkort".
Maar wanneer?

Het enige wat deze samsung heeft, wat een Nokia niet heeft,
is een afteltimer (handig om een eitje te koken, maar daar moet ik geen superamoled scherm voor...)
Reputatie 2
Ook de agenda synchroniseren met outlook is een ramp!
Reputatie 2
Op mijn Samsung Wave heb ik wel de buienradar volledig in beeld als ik via een WiFi verbinding de buienradar open maar niet als ik direct verbinding maak.
Volgens buienradar zelf is dit dan een kwestie van het activeren van Java op de Wave.
Zit me helemaal rot te zoeken maar vindt geen Java.
Iets activeren wat er niet op staat is dus een no go.
Kan iemand me aangeven of vertellen waar ik Java op de Samsung Wave kan activeren of waar ik de juiste Java zou kunnen downloaden en installeren?

Werkt overigens in het buitenland net zo, internet niet, via WiFi doet 'tie het wel.
Samsung en Buienradar geven te kennen dat juist voor de Samsung Wave veel 'onderhandelt' is om dit soort aplicaties goed te kunnen laten werken met het OS Bada.
Wil zo graag zonder WiFi zien waar de bui gaat vallen.....
Wie of wie?!
Reputatie 2
[QUOTE=ikke63;740349]Hallo,

Ik heb een vraag:

Sinds enkele weken de Wave in bezit. Fantastisch toestel met, wat mij betreft, maar
Reputatie 2
Internet instellingen:
Menu -> Connectiviteit -> Netwerk -> Verbindingen
Dan moeten je instellingen als volgt staan:
Naam instellen: (kies maar, bij mij T-MobileInternet)
Toegangsnaam: internet
Verificatietype: Geen
Gebruikersnaam [leeg]
Wachtwoord [leeg]
Protocol: HTTP
URL Startpagina: http://pda.t-mobile.nl
Proxyadres: 0.0.0.0:80
Wachttijd: 300


Dit heb ik allemaal gedaan al meerdere malen, maar hij komt telkens met een interne serverfout!! plus dat ie zegt dat er bij aanvang van het internet zegt ie iets over de configuratie... kan wel op het internet met WIFI. maar als ik dan zeg nee geen wifi geeft ie wit beeld en verder niets meer????

gr
Reputatie 2
Wie heeft het gratis navigatie Search 'n' Drive voor de Samsung Wave al kunnen gebruiken?
Gisteren kwam ik de download via/via tegen op de startpagina van pda.t-mobile
Op een ander forum heb ik hiervoor een vraag gesteld en daarop is te zien dat ik niet de enige ben die met zijn T-mobile abonnement geen toegang heeft tot deze gratis applicatie die wordt aangeboden door T-Mobile.

Mijn vragen zijn: werkt dit programma wel bij andere mensen en met welke instellingen, is dit een pilot/beta versie die uit is gebracht door T-mobile en WIsepilot, waar kan ik professionele support krijgen om het evt. werkend te krijgen?

Ik hoop dat ik hier een duidelijk antwoord op kan krijgen.

Links voor het programma:
http://pda.t-mobile.nl/nl/localmall/index.html
http://snn.wisepilot.com/tmn1/ota/install.jsp?pm=SAMWave

Internet instellingen ontvangen en geinstalleerd via: "all" naar 1300
- Wifi/Bluetooth is uitgeschakeld bij het opstarten.
- Internetabonnement is de standaard W&W.
- Getest op 3 verschillende locaties waaronder in een park met volledige 3G verbinding.
Reputatie 2
hoi hoi iedereen,

heb al een tijdje de samsung wave,maar op internet komen of een mms versturen wilt maar niet lukken. heb al geprobeerd via 1300 de instellingen goed te krijgen,maar ook handmatig. de mms is voor mij niet echt belangrijk,maar wel leuk om te kunnen doen. de instellingen van mijn internet krijg ik maar niet goed. ik heb dit ingesteld zoals hier onder beschreven:

Internet instellingen:
Menu -> Connectiviteit -> Netwerk -> Verbindingen
Dan moeten je instellingen als volgt staan:
Naam instellen: (kies maar, bij mij T-MobileInternet)
Toegangsnaam: internet
Verificatietype: Geen
Gebruikersnaam [leeg]
Wachtwoord [leeg]
Protocol: HTTP
URL Startpagina: http://pda.t-mobile.nl
Proxyadres: 0.0.0.0:80
Wachttijd: 300

zodra ik op internet wilt komt hij met de vraag over de wifi als ik nee kies zegt hij interne fout en als ik ja kies zie ik de modems in de buurt die met wifi werken. wie kan mij helpen?
Reputatie 2
Ik heb nu anderhalve maand een Samsung Wave en ben er superblij mee, ondanks dat ie soms even vastloopt of langzaam is. Maar daar gaat het niet om. Gisteren wilde ik mijn mobiel pakken maar hij stond dus ineens uit (hij gaat wel vaker uit zichzelf uit) ik wilde m dus weer aanzetten en hij ging niet aan. Thuis maar even in de oplader gedaan om te kijken of die toen wel aan ging, maar nee hoor. accu er ook nog even uitgehaald en de contactpunten schoongemaakt maar hij bleef uit. Mijn vraag is nu: Zal ik gewoon naar een plaatselijke T-mobile winkel brengen?
Reputatie 2
Inmiddels ben ik 1 week verder zonder een oplossing voor dit probleem.
Zou er iemand van dit forum of 1 van de t-mobile medewerkers dit programma kunnen testen. Tot nu toe zijn er 3 t-mobile gebruikers geweest die hetzelfde probleem als ik ervaren.
Het gratis T-mobile applicatie is niet alleen voor de Samsung Wave, maar get zou bruikbaar moeten zijn op diverse platformen en toestellen.
Ik hoop dat er een passende oplossing is voor dit probleem.
Reputatie 2
is de Wave wel leverbaar? ik heb donderdagavond in de online shop verlengt maar status blijft op 2 staan:
2 Order Verwerkt
Bestelling is aangemaakt en wordt doorgestuurd naar het magazijn om uitgeleverd te worden.

Heb niets gehoord dat hij niet op voorraad zou zijn!!
Hoop hem toch snel te hebben anders had ik hem net zo goed direct in de winkel kunnen halen!!
Reputatie 2
Hoi allemaal,

sinds juni dit jaar heb ik de Wave. Ik vind dat de capaciteit van de batterij totaal niet in de buurt komt bij hetgeen gemeld wordt, bijvoorbeeld 600 uur (G2) of 550 uur (G3) standby. Mijn telefoon redt de 24 uur standby niet eens.
Zo gauw ik even bel, internet of andere zaken op de telefoon doe, is de batterij zelfs binnen de 10 uur leeg. Dit vind ik wel erg snel.

Wie heeft deze ervaring ook?

Wifi is niet actief, geen permanente internet verbinding, bleutooth uit.

Groeten
Frank
Reputatie 2
Ik heb sinds kort deze samsung wave en mijn telefoon valt soms ineens uit dan moet ik mn pin enz opnieuw ingeven ook duurt t heel erg lang voor deze op het beginscherm springt. Weet iemand wat dit is of wat ik hier aan kan doen?? Ik heb deze vraag eerder gezien alleen er is geen antwoord op gegeven.

Liefs

Reageer