Vragenuurtje met Samsung Webcare: Vanavond 19:30 uur!

• 11 januari 2016
  • 20 reacties
  • 1184 Bekeken

Reputatie 7
Badge +15
  • Oud-Moderator
  • 10053 reacties
Vanavond is het zover. Tussen 19:30 - 20:30 kun je in dit topic al jouw vragen over Samsung toestellen stellen aan Samsung Webcare. Zij zullen jou in dit uur direct uit de problemen helpen! 😉

Heb je nog geen forumaccount. Maak er dan een aan door op de groene aanmeld-knop te klikken óf stel je vraag op Twitter met de hashtag #SamsungHelpt

Tijdens het vragenuurtje kun je vragen stellen over toestellen van Samsung en het gebruik hiervan. Vragen over Software-updates en T-Mobile producten en/of diensten zullen verplaatst worden naar het juiste subforum. T-Mobile Moderators zullen deze vragen vervolgens binnen 24 uur beantwoorden. Verder is het niet toegestaan om berichten dubbel te posten en vragen we je om de huisregels in acht te nemen.

20 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Ik zou eigenlijks wel willen weten als er dit jaar een goeie budget (< 200 euro) telefoon met 4G op 900 en 1800 MHz uit komt 🙂
Reputatie 3
Badge
Samsung, ik hoop in toekomst meer trillen in trilfunctie..
Wat ik nu samsung Galaxy s5 heb , geeft heel zachte trillen.. zo kan ik niet voelen als ik sta /loop..

Pierre
Reputatie 7
Badge +9
Samsung, ik hoop in toekomst meer trillen in trilfunctie..
Wat ik nu samsung Galaxy s5 heb , geeft heel zachte trillen.. zo kan ik niet voelen als ik sta /loop..

Pierre

Je kan de intensiteit van de vibratie instellen. 🙂 Meestal staat hij standaard op een lagere instelling, de hoogste is behoorlijk krachtig. (Die van mij loopt van tafel af Oo)

Instellingen > Geluiden en Notificaties > Intensiteit Trilsignaal.

Mijn s4 viel deze week al bij 30% uit en de batterij naar 100% laden duurde de hele avond en nacht. Ik dacht dus, batterij defect.

Nu heb ik een nieuwe batterij besteld en die vandaag in het toestel gedaan. Een aantal dingen vielen mij op:

1) toen ik begon met laden, zat de batterij al op 11% en plots een minuut later opeens op 66%? Dit vind ik vreemd.

2) bij mn oude batterij stelde mijn telefoon geregeld het batterijpercentage bij. Voorbeeld: wanneer die op 70% stond en ik gebruikte de telefoon een tijdje niet, was de batterijpercentage bij gebruik weer wat gestegen (wat me logisch lijkt, de telefoon maakt dan een schatting van resterende stroom)

De nieuwe batterij doet dit niet. Ik kan m een paar uur laten liggen en dan neemt het batterijpercentage alsnog af, dit lijkt me niet te kloppen?

Ps. Gedurende het typen van dit bericht, is de batterij met 5% gedaald. Is dat niet erg veel voor een nieuwe batterij?

Ik heb de officiele s4 batterij gekocht bij bol.com
Reputatie 2
Goedenavond!
We zitten voor jullie klaar, brand maar los :D

Groetjes,
Samsung WebCare
Reputatie 2
Ik zou eigenlijks wel willen weten als er dit jaar een goeie budget (< 200 euro) telefoon met 4G op 900 en 1800 MHz uit komt :)

Hi Pilovali,

Over nieuw uit te komen toestellen is nog niets bekend, maar wat vind je van de Galaxy J5: http://www.samsung.com/nl/consumer/mobile-phone/smartphones/smartphones/SM-J500FZKAPHN of de Galaxy Core Prime: http://www.samsung.com/nl/consumer/mobile-phone/smartphones/smartphones/SM-G361FHAAPHN ? :)

Groetjes,

Samsung WebCare
Reputatie 6
Badge +17
Ik zou eigenlijks wel willen weten als er dit jaar een goeie budget (< 200 euro) telefoon met 4G op 900 en 1800 MHz uit komt :)

Hi Pilovali,

Over nieuw uit te komen toestellen is nog niets bekend, maar wat vind je van de Galaxy J5: http://www.samsung.com/nl/consumer/mobile-phone/smartphones/smartphones/SM-J500FZKAPHN of de Galaxy Core Prime: http://www.samsung.com/nl/consumer/mobile-phone/smartphones/smartphones/SM-G361FHAAPHN ? :)

Groetjes,

Samsung WebCare

Bedankt voor het antwoord,
Ik heb eigenlijks wel interesse in de J5, ik heb wel een aantal vraagjes daar over:
- Is dit een notificatie LED:

- Hoe zit het met Android upgrades? Wordt die ook ooit geupgrade naar Android 6.0 enzovoort?
Ik heb een samsung s6, maar de batterij gaat wel erg snel leeg. Als ik een uur pauze heb en op mijn telefoon zit gaat er soms tussen de 15-20 procent af.
Heb zoveel mogelijk functies al uitgezet maar ik merk nog geen verbetering. Ik heb mijn toestel sinds vorig jaar juni.
Reputatie 2
Mijn s4 viel deze week al bij 30% uit en de batterij naar 100% laden duurde de hele avond en nacht. Ik dacht dus, batterij defect.

Nu heb ik een nieuwe batterij besteld en die vandaag in het toestel gedaan. Een aantal dingen vielen mij op:

1) toen ik begon met laden, zat de batterij al op 11% en plots een minuut later opeens op 66%? Dit vind ik vreemd.

2) bij mn oude batterij stelde mijn telefoon geregeld het batterijpercentage bij. Voorbeeld: wanneer die op 70% stond en ik gebruikte de telefoon een tijdje niet, was de batterijpercentage bij gebruik weer wat gestegen (wat me logisch lijkt, de telefoon maakt dan een schatting van resterende stroom)

De nieuwe batterij doet dit niet. Ik kan m een paar uur laten liggen en dan neemt het batterijpercentage alsnog af, dit lijkt me niet te kloppen?

Ps. Gedurende het typen van dit bericht, is de batterij met 5% gedaald. Is dat niet erg veel voor een nieuwe batterij?

Ik heb de officiele s4 batterij gekocht bij bol.com

Hoi ElRobiño,

Kun je eens testen hoe het gaat met jouw batterij wanneer jouw toestel in de veilige modus is opgestart? Schakel het toestel uit en weer in. Wanneer het Samsung logo verschijnt, houd dan de volume-omlaagknop ingedrukt. Je ziet vanzelf of het toestel in de veilige stand staat, dit verschijnt in het scherm. Alleen de standaardapps doen het nu tijdelijk. Als je hebt getest, kun je het toestel opnieuw opstarten, dan staat hij weer in de 'normale' stand.

Groetjes,
Samsung WebCare
Reputatie 2
Ik heb een samsung s6, maar de batterij gaat wel erg snel leeg. Als ik een uur pauze heb en op mijn telefoon zit gaat er soms tussen de 15-20 procent af.
Heb zoveel mogelijk functies al uitgezet maar ik merk nog geen verbetering. Ik heb mijn toestel sinds vorig jaar juni.

Hi jacqueeden,

Kun je bij Instellingen > Batterij > Batterijverbruik eens kijken welke apps het meest verbruiken? Met de Smart Manager kun je apps optimaliseren, zodat ze minder verbruiken.

Groetjes,
Samsung WebCare
Reputatie 2

Hi Pilovali,

Groetjes,

Samsung WebCare

Bedankt voor het antwoord,
Ik heb eigenlijks wel interesse in de J5, ik heb wel een aantal vraagjes daar over:
- Is dit een notificatie LED:

- Hoe zit het met Android upgrades? Wordt die ook ooit geupgrade naar Android 6.0 enzovoort?

Leuk!
- Dit is een flitser voor de front camera: je kunt hiermee dus ook selfies maken in het donker :D
- Welke toestellen precies Android 6 zullen ontvangen, is nog niet bekend. We streven ernaar om updates beschikbaar te stellen tot 18 maanden, wanneer de hardware van het toestel de betreffende software aankan uiteraard.

Laat je weten of je de J5 gaat aanschaffen? We zijn benieuwd naar jouw ervaringen!

Groetjes,
Samsung WebCare
Ik zal het proberen en de resultaten doorgeven. Maar vind u het niet vreemd dat de nieuwe batterij het geschatte percentage niet wijzigt na een tijd niet gebruiken? Bij mijn oude batterij had ik na een uur of 2 geen gebruik er weer een aantal procent bij. Bij de nieuwe gaan er alleen maar procenten af.
Reputatie 2
Ik zal het proberen en de resultaten doorgeven. Maar vind u het niet vreemd dat de nieuwe batterij het geschatte percentage niet wijzigt na een tijd niet gebruiken? Bij mijn oude batterij had ik na een uur of 2 geen gebruik er weer een aantal procent bij. Bij de nieuwe gaan er alleen maar procenten af.

Het is niet gebruikelijk dat er altijd procenten bijkomen wanneer je een toestel niet gebruikt.
Om te bekijken of de problemen inderdaad door jouw oude batterij kwamen, zou je het opladen eens met een andere lader kunnen proberen. Om een softwarematig probleem uit te sluiten kun je ook een back-up maken van jouw toestel en hem dan resetten.

Laat je weten hoe het gaat?

Groetjes,
Samsung WebCare
Reputatie 2
Ons vragenuurtje zit er alweer op!
Je kunt jouw vragen natuurlijk gewoon nog blijven stellen op dit forum, de T-Mobile beheerders en andere communityleden zullen je ook van antwoorden voorzien.
Ook komen wij zo nu en dan hier een kijkje nemen :)

Dank jullie wel!

Groetjes,
Samsung WebCare
Dus als ik het goed begrijp is het niet normaal dat na een periode gebruik gevolgd door niet gebruik dat het batterijpercentage dan een iets hogere waarde laat zien (omdat ie berekend dat ie langer meegaat wanneer ik m niet gebruik).

Met mijn nieuwe batterij is het gebruik als volgt:

Ik vind dit erg veel verbruik voor een nieuwe batterij
Reputatie 7
Badge +9
Dus als ik het goed begrijp is het niet normaal dat na een periode gebruik gevolgd door niet gebruik dat het batterijpercentage dan een iets hogere waarde laat zien (omdat ie berekend dat ie langer meegaat wanneer ik m niet gebruik).

Met mijn nieuwe batterij is het gebruik als volgt:
Ik vind dit erg veel verbruik voor een nieuwe batterij

Het percentage is de hoeveelheid, niet de duur. Een batterij vult zichzelf niet aan zonder stroom toevoer, dus nee, dat is niet normaal.

Dat is inderdaad een beetje vreemd qua verbruik. Wat voor batterij heb je gekocht? Een officiële of een merkloze?
Ik heb de officiele van samsung gekocht. Nu heb ik vandaag bij de eerste keer opladen tot 100% de telefoon meteen van de lader gehaald, terwijl ik op internet lees dat de accu bij eerste gebruik 6-8 uur dient op te laden. De screenshot in mijn vorige post is van die eerste keer laden (dus geen6-8 uur). Ik heb mijn toestel nu wel uitstaan en laat hem de hele nacht aan de voeding liggen.
Reputatie 7
Badge +20
Hey ElRobiño,

Hoe is het nu de dag nadat je jouw telefoon de hele nacht hebt opgeladen? Heeft dit effect gehad op je batterij of nog altijd niet?

Had je de suggestie van Samsung al gezien om eventueel een reset te doen?
Ik haalde m van het stroom en er was meteen 3% weg. Na 1 whatsappje tikken was er ook weer 2% weg. Daarna weer aan de lader gehangen.

Dit is het huidige gebruik nu:

Is dit normaal verbruik?

Ik las dat de type batterij de eerste 2 weken nog niet optimaal presteert. Klopt dat?
Reputatie 7
Badge +9

Ik las dat de type batterij de eerste 2 weken nog niet optimaal presteert. Klopt dat?

Dat was vroeger, de techniek is totaal anders tegenwoordig. Alleen na een update of reset heeft het toestel zelf een paar dagen nodig om te settelen.

Heb je ons grote batterij topic al eens doorgelopen? Zo te zien heb je namelijk een wakelock, waarbij een process aan blijft staan.

Reageer