Beantwoord

Wat vind jij van de Samsung Galaxy S7 (Edge)?!

• 11 april 2016
  • 50 reacties
  • 5135 Bekeken

Wat is jouw ervaring met de nieuwe Galaxy S7 (Edge)?
icon

Beste antwoord door Sam- 12 april 2016, 13:25

Hi allen!

Het is inmiddels precies een maand geleden dat de Samsung Galaxy S7 en Samsung Galaxy S7 Edge werden gelanceerd. Samsung kwam dit keer met leuke en vernieuwende specificaties. Zo kun je nu gerust blijven bellen met het toestel terwijl je door de regen fietst en is het toestel weer uitbreidbaar tot 200 GB met een SD kaart. Ook is de camera verbeterd door de F1.7 lens, waardoor je zelfs in het donker mooie en scherpe foto's kunt maken.

Hartstikke fijn natuurlijk al deze verbeteringen, maar wat vind jij van de nieuwe specs? Heb jij de nieuwe Samsung Galaxy S7 of S7 edge al? Zo ja, wat vind je van het toestel? Is de S7 zoals je had verwacht of nog beter?

Heb je ook een Gear VR bij je toestel ontvangen? Deel dan je ervaring in het Virtual Reality topic op ons forum. Ook hier zijn we erg benieuwd naar. ;)

Wil je meer te weten komen over de S7? Klik hier
Bekijk origineel

50 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hi allen!

Het is inmiddels precies een maand geleden dat de Samsung Galaxy S7 en Samsung Galaxy S7 Edge werden gelanceerd. Samsung kwam dit keer met leuke en vernieuwende specificaties. Zo kun je nu gerust blijven bellen met het toestel terwijl je door de regen fietst en is het toestel weer uitbreidbaar tot 200 GB met een SD kaart. Ook is de camera verbeterd door de F1.7 lens, waardoor je zelfs in het donker mooie en scherpe foto's kunt maken.

Hartstikke fijn natuurlijk al deze verbeteringen, maar wat vind jij van de nieuwe specs? Heb jij de nieuwe Samsung Galaxy S7 of S7 edge al? Zo ja, wat vind je van het toestel? Is de S7 zoals je had verwacht of nog beter?

Heb je ook een Gear VR bij je toestel ontvangen? Deel dan je ervaring in het Virtual Reality topic op ons forum. Ook hier zijn we erg benieuwd naar. ;)

Wil je meer te weten komen over de S7? Klik hier
Reputatie 1
S7 edge gebruiker hier.

Fijne snelle telefoon die haarscherpe foto's maakt.
Sinds dat ik deze telefoon heb zijn de dagen dat ik elke 12 uur moest laden voorbij. De nieuwe 3600mha batterij gaat makkelijk 36 uur mee, dit met een on screen time van ongeveer 5 uur per dag.

Hardlopen met je telefoon en in een regenbui terecht komen is ook geen probleem meer, waterdicht en spat waterdicht. Zelfs met druppels op het scherm en natte vingers blijft het scherm het prima doen.

Het nieuwe besturingssysteem (marshmallow) draait als een zonnetje, 1x vastgelopen tot dusver.
Wel een nadeel is het vele bloatware wat er standaard wordt meegeleverd. Denk hierbij aan alle apps die standaard op je telefoon staan bij aankoop. Lastig te verwijderen en vaak alleen maar uit te zetten.

Gelukkig is de SD kaart weer terug zodat je deze kan gebruiken als foto opslag. Geen problemen meer als je even snel foto's op je laptop/desktop/tablet wilt zetten. SD kaart eruit en done.

Snellaad kabel is ook een grote plus, ipv 3 uur laden is het nu nog maar 1 uur laden bij 20% batterij. Niet meer wachten tot je de deur uit kan omdat je nog maar 10% hebt. inpluggen en 5 minuten later heb je al weer 40%

Al met al zou ik zeggen een mooie telefoon welke zich kan meten aan de andere grote merken.
Wat fijn om te horen @debraam !!!
Het is toch ook hartstikke fijn dat je nu gewoon meerdere dagen met je toestel kunt doen alvorens hij uitvalt. Laten we hopen dat de regen nu wegblijft, maar goed om te horen dat je gewoon kunt blijven typen ook al is het scherm nat. Wel vervelend inderdaad van alle apps die er standaard opstaan, maar gelukkig heb je door die SD kaart ook geen geheugen gebrek meer :)

Veel plezier met je toestel!!

Groetjes,

Bernice
Ik heb de S7 sinds 11 maart en ben erg tevreden over deze mooie telefoon. Het ligt fijn in de hand. Mooi vormgegeven. Snel. De batterij gaat lang mee en laad in een uur op. De camera maakt haarscherpe foto's ook bij minder licht. Een hele fijne foon!
Reputatie 6
Badge +17
Hi Janna,

Wauw, alleen maar positieve punten. Gaaf zeg!

Maakte je hiervoor ook gebruik van een Samsung toestel? Het zou erg leuk zijn als je één van je geschoten foto's met ons zou delen. Ik ben erg benieuwd naar je creativiteit. 😉
Ja hiervoor had ik de Galaxy S4 active in het oranje. Een prachtige foon. De batterij begon na 2 jaar echt minder te worden.
Ik wil best een foto uploaden maar waar kan ik dat doen hier?
Reputatie 6
Badge +17
Hi Janna,

Dat is een mooie stap vooruit van de S4 active naar de S7. 😉

Je kan een afbeelding uploaden door links onderin in het vakje waar je jouw berichtje typt te klikken op 'Afbeeldingen' en daarna op 'Bladeren'. Je kan dan bladeren in de mappen van je computer. Als je weet waar de foto staat dan kan je deze selecteren. Zie ook de afbeelding hieronder:

We zijn erg benieuwd!
Ah vandaar dat ik het kan vinden. Ik heb geen problemen meer en via de mobiele site werkt dit blijkbaar dus niet. Jammer.
Spelling controle ... ik bedoel dus ik heb geen pc. Vandaar dat ik geen optie voor het uploaden heb.
Hoi JannaBin.

Ook op de telefoon is die optie er: Links bovenin heb je een knop 'menu', daar tik je op, bijna onderaan de lijst staat 'bekijk desktopversie', tik daarop, dan krijg je de computerversie van het forum en kun je wel een foto uploaden. ;)
(Mocht de optie 'afbeeldingen' er niet bij staan als je op de knop afbeeldingen drukt, dan kun je op 'documenten' tikken, daarmee kun je ook naar de map afbeeldingen. 🙂 )
Hé bedankt. Ik heb het gevonden. Hier een van de eerste foto's. De camera heeft veel verrassende opties. Je kunt de foto's direct bewerken. Nog steeds blij met m'n foon
Hé bedankt. Ik heb het gevonden. Hier een van de eerste foto's. De camera heeft veel verrassende opties. Je kunt de foto's direct bewerken. Nog steeds blij met m'n foon Aagh wat een leuke, schattige foto Janna!! Fijn dat je er blij mee bent, ik heb er ook nog weinig negatiefs over gehoord eigenlijk.. haha! Enjoy 🙂
Ik heb S7 ''gewone versie'' en in zwarte kleur, helemaal mooi!
Moet nog wennen, ik heb 2,5 jaar gedaan met S3 ! En die heb ik inmiddels aan mijn vader gegeven, zodat hij voetbal app kan volgen!

Over 4G snelheid die ik bereik met S7 is : Download : 13,79 MBps / Uploaden : 3,37 MBps / PING: 22 ...
Weet niet of deze normale snelheid is bij het prepaid ? Als iemand dat het kan uitleggen , heel graag.
Ik moest het wel mijn simkaart laten knippen in het winkel, anders had mirco sim kaart niet kunnen erin gepast! Mogelijk is deze verouderd of heeft niet 4G ready, maar ik heb deze simkaart een aantal maanden terug van T-Mobile gekregen. Weet ook niet zeker of deze volledig to update is met 4G verkeer. Maar het snelheid is inderdaad verbeterd t.o.v 3G verkeer van S3.
Dus als iemand meer hierover weet, dan hoor ik het graag.

Verder is het prachtig telefoon, ik heb hem paar daagjes, het is wel wennen.
Het telefoon beschermen door laagje op het scherm van smartphone is het helemaal echt aangeraden! Koop ook meteen van hele goede merk! Ik heb er plezier van, en je merkt niet zoveel van en het beschermt goed.

En het filmen in 4K zag het prachtig uit, alleen film ik toch uiteindelijk in Full-HD met 60FPS,
omdat het minder geheugen kost en meer vloeiend beeld uitkomt, en aangezien toch dat ik thuis geen 4K content heb, dus ben ik wel blij dat ik die keuze kan maken.
Ongeloof mooi beeld, nog beter dan die van mijn spiegelreflex D7100 !
Logisch D7100 is gemaakt om te fotograferen!

Ik ben voor S7 gegaan , omdat dit langer ondersteund wordt door update van android versie.
Het is mij bekend dat Android niet zo lang ondersteunt, dat had ik wel gezien met S3 , en dat is snel opgehouden met ondersteunen. Dus daar hield ik rekening mee, en verder ook voor 4G ben gegaan, omdat ik vele verhalen heb gehoord dat het snel is. Ja ik ben overgetuigd van 4G!

En ik ben niet voor Edge gegaan, omdat het gebogen beeld mij niet aansprak, en beetje te groot en smal was in mijn ogen. En het honderd euro duurder is.
Dus voor gewone variant, en voor dat geld heb ik een geheugenkaartje van 128 GB erin gedaan.
Alleen weet ik niet zeker of dat wel goed is gegaan en dat al mijn foto's en video daar op staat , maar dat moet ik nog even uitzoeken. Maar het is wel aangeraden om 128 GB kopen, zeker helemaal als je in Full-HD 60FPS of 4K filmpjes wil opnemen. Dat vreet nou eenmaal geheugen!

Het is prachtig telefoon, maar ook heel kwetsbaar dus het is goed idee om hele goede hoesje kopen,
ik heb die in het soort boekje hoesje en dat bevalt mij prima, bij S3 had ik hoesje waarvan je telefoon in en eruit haal, maar dat zal ik niet aandurven met S7 omdat het nogal dure telefoon, dat ik hem liever in het hoesje wil laten zitten. Maar deze hoesje is het mij goed bevallen en het is speciaal gemaakt voor S7 gewone variant, en is het via internet bestellen voor leuke prijs!

Kort: Een prachtig telefoon met vele mogelijkheid, en je kunt naar je wensen aanpassen.
En ik hoor graag over het simkaart en snelheid.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Whatsbell,

Super dat je jouw ervaringen over je Galaxy S7 met ons deelt! 😃

Ik wil graag de vragen over de simkaart en snelheid van je internet voor je beantwoorden. Om maar meteen met de deur in huis te vallen: bij welke winkel heb je jouw simkaart laten knippen? We raden dit namelijk ten strengste af, omdat het allerlei problemen op kan leveren. Als je bij een T-Mobile Shop langs bent gegaan, hadden ze je een nieuwe simkaart moeten meegeven. Deze heeft 3 formaten in 1 simkaart, zodat je jouw formaat uit kunt drukken. De nieuwe simkaart heb ik nu alsnog kosteloos opgestuurd, zodat je geen problemen gaat ervaren. De simkaart zal binnen 3 werkdagen geleverd worden.

De snelheid van ongeveer 14 Mbps is inderdaad te verwachten bij PrePaid. Je kunt maximaal 15 Mbps halen, dus daar zit je heel dichtbij in de buurt! 🙂 Mocht het er ooit nog van komen dat je voor een abonnement gaat, dan zullen hogere snelheden ook waarheid worden!

Hopelijk heb ik al je vragen zo goed kunnen beantwoorden, maar als je nog met vragen zit, laat het dan gerust weten! Veel plezier nog met je S7!
Hey Whatsbell,

Ik wil graag de vragen over de simkaart en snelheid van je internet voor je beantwoorden. Om maar meteen met de deur in huis te vallen: bij welke winkel heb je jouw simkaart laten knippen? We raden dit namelijk ten strengste af, omdat het allerlei problemen op kan leveren. Als je bij een T-Mobile Shop langs bent gegaan, hadden ze je een nieuwe simkaart moeten meegeven. Deze heeft 3 formaten in 1 simkaart, zodat je jouw formaat uit kunt drukken. De nieuwe simkaart heb ik nu alsnog kosteloos opgestuurd, zodat je geen problemen gaat ervaren. De simkaart zal binnen 3 werkdagen geleverd worden.

De snelheid van ongeveer 14 Mbps is inderdaad te verwachten bij PrePaid. Je kunt maximaal 15 Mbps halen, dus daar zit je heel dichtbij in de buurt! 🙂 Mocht het er ooit nog van komen dat je voor een abonnement gaat, dan zullen hogere snelheden ook waarheid worden!

Hopelijk heb ik al je vragen zo goed kunnen beantwoorden, maar als je nog met vragen zit, laat het dan gerust weten! Veel plezier nog met je S7!

Via mediamarkt heb ik het simkaart laten knippen.
En ik kreeg mail binnen van T-Mobile dat het niet goed is gelukt.
Wat heb je gedaan dan? Ben ik even benieuwd.
Hey Whatsbell,

Via mediamarkt heb ik het simkaart laten knippen.
En ik kreeg mail binnen van T-Mobile dat het niet goed is gelukt.
Wat heb je gedaan dan? Ben ik even benieuwd.

heb even zelf maar meteen nieuwe aangevraagd.
En nu aantal daagjes wachten. 😃
Ik heb nieuwe simkaart ontvangen van T-Mobile en daar ging mijn vijf euro van het beltegoed eraf.
Dat vond ik niet erg. En ik merkte meteen verschil tussen nieuwe simkaart en geknipte versie simkaart! Bij geknipte simkaart ging dwars door het metalen, en bij nieuwe simkaart is helemaal perfect op maat gemaakt heel netjes grote verschil ja! Bedankt voor het reageren, nu heb ik ook 100% werkend simkaart! 😃
Reputatie 7
Badge +15
Hey WhatsBell,

Super fijn dat alles nu goed werkt! Ik zag in je andere topic dat je nu mooie internetsnelheden behaalt! 🙂

Veel plezier er mee!
hallo lezers.

Ik heb nu een paar weken de S7.
Positief
-Goed scherp scherm
-goede camera
-Vingerafdruk scanner
-Draadloos opladen

Negatief.
- draadloos oplader en telefoon kunnen erg warm worden, oplader kan storing geven en dus niet meer opladen bij te hoge temperatuur (bij snel opladen)
- Geluid van de speaker met afspelen muziek
- oordopjes slechte pasvorm
- overbodige app's die niet verwijderd kunnen worden

Over de accuduur kan ik snel zijn, ik merk geen verschil met de HTC M8 en de S3. alle 3 de telefoons gaan ongeveer 16 uur mee.
Ik heb de Samsung Galaxy S 7edge nu 2 dagen ik vindt het echt een super telefoon hij maakt echt heele mooie foto's ook met weinig licht ik heb Het toestel los gekocht zonder abonnement Het Toestel is lekker snel Met alles Het Is ook super dat hij tegen water kan Dus voor een dikke 10
Over het algemeen positieve berichten @gmplantinga 😃 Fijn dat de camera en het scherm in ieder geval goed bevallen. Ik zou het warm worden tijdens het draadloos opladen wel even in de gaten houden, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Mocht het zo blijven kun je altijd even langs een T-Mobile winkel gaan of waar je de draadloze oplader hebt gekocht. En ja, Samsung heeft er inderdaad aardig wat apps op zitten die je er niet af kunt halen. Ik zou ze vooral verplaatsen naar een ander blad waar je eigenlijk nooit komt, heb je er ook geen last meer van 🙂
Ik heb de Samsung Galaxy S 7edge nu 2 dagen ik vindt het echt een super telefoon hij maakt echt heele mooie foto's ook met weinig licht ik heb Het toestel los gekocht zonder abonnement Het Toestel is lekker snel Met alles Het Is ook super dat hij tegen water kan Dus voor een dikke 10

Wat fijn om te horen!! Het zou ook zo rot zijn als het toestel tegenviel he 😉! Je hoeft in ieder geval niet bang te zijn als je de komende dagen een keer door de regen fietst, want dat kan jouw S7 Edge prima hebben 😃 Veel plezier met je telefoon verder
Hallo mede S7 gebruikers !
Ik heb nu sinds een paar weken de S7 binnen . Op zich is het een super mooi toestel maar ik heb nu wel 1 of 2 puntjes die me minder bevallen ;
mijn eerste punt is dat het toestel enorm warm wordt als je bvb een game speelt of in de Google store zit te kijken ..... is dat normaal of is er iets mis met mijn S7 ? 50 graden zit mijn S7 zo op ! Terwijl als ik muziek afspeel alles okay is . Ik kom van de S4 en die werd bij het gamen lang niet zo warm , ook al speelde ik er de hele dag op ( nou ja , 3 ,4 uurtjes )
Het 2e wat mij tegenvalt is hoelang de batterij het uithoudt .... Nou game ik wel op de S7 en ook redelijk zware games zoals Dungeon hunter 5 en GTA 3 , maar dat moet hij makkelijk kunnen doen zonder enorm veel kracht te vragen of snel de batterij leeg te trekken in mijn optiek .
Nou ben ik verder heel tevreden hoor met mijn keuze ,behalve deze 2 punten . Weten jullie wat meer of is dit zoals het hoort bij de S7 ?
Ik vind het een belachelijk toestel! Na 4 weken al defect!

Reageer