Beantwoord

Wat vind jij van de Samsung Galaxy S7 (Edge)?!

• 11 april 2016
  • 50 reacties
  • 5135 Bekeken

Toon eerste reactie

50 reacties

Ik vind hem aan de dure kant want als je als persoon meestal een beetje internet, telefoneert, foto, whatsapp of viber gebruikt dan vind ik 52.50 euro te duur om dit telefoon te nemen. Heb zelf maar een losse telefoon gekocht van Oppo met 4GB en 32 intern geheugen deze doet het net zo goed als die dure toestellen waar je omgerekend bijna 1000 EURO voor betaal (incl. Abb. kst.).

Hij mag dan wel mooi zijn maar ik vind het geld niet waard om deze aan te schaffen.
snellaadkabel en binnen een uur opladen, waar haal je die ? zat er hier niet standaard bij 😞
Reputatie 7
Badge +20
Hi allemaal,

Ik zie dat de meningen hier heel verdeeld zijn. De een is wel tevreden de ander en vind hem te duur. Ik heb zelf geen Samsung s7 Edge dus kan niet echt oordelen, maar hoor wel veel positieve verhalen.

@Chaussie; op deze pagina heb ik een snellaadkabel gevonden voor een mooi prijsje. 🙂
Prachtige telefoon maar ik kan er helaas nog niet goed mee uit de voeten.Heb nu een paar dagen de s7 Edge binnen maar krijg met geen mogelijkheid het Edge gedeelte in beweging, geen edge te vinden. Al meerdere malen de handleiding er op na gelezen.

De meldingen die ik in mijn s planner zet verschijnen niet in mijn kalender, ook al zegt het toestel hem opgeslagen te hebben, hij geeft de afspraak niet weer. Meldingen kan ik ook niet instellen bij de S Planner.

Ook hierbij meerdere malen de handleidingen uit gepluisd maar heb de instelling echt niet. Ga haast denken dat ik een ander model gekregen heb......
Reputatie 7
Badge +20
Hey Ellismarcel,

Alles is te leren, toch? ;)

Hoe bedoel je precies dat Edge het niet doet? Werkt dit niet mee of krijg je er iets niet op?

Zou je voor het probleem met de S-Planner dit topic eens kunnen doornemen? Het is al wat ouder, maar desalniettemin toch relevant! Hopelijk helpt het jou ook.
Ik heb S7 ''gewone versie'' en in zwarte kleur, helemaal mooi!
Moet nog wennen, ik heb 2,5 jaar gedaan met S3 ! En die heb ik inmiddels aan mijn vader gegeven, zodat hij voetbal app kan volgen!

Over 4G snelheid die ik bereik met S7 is : Download : 13,79 MBps / Uploaden : 3,37 MBps / PING: 22 ...
Weet niet of deze normale snelheid is bij het prepaid ? Als iemand dat het kan uitleggen , heel graag.
Ik moest het wel mijn simkaart laten knippen in het winkel, anders had mirco sim kaart niet kunnen erin gepast! Mogelijk is deze verouderd of heeft niet 4G ready, maar ik heb deze simkaart een aantal maanden terug van T-Mobile gekregen. Weet ook niet zeker of deze volledig to update is met 4G verkeer. Maar het snelheid is inderdaad verbeterd t.o.v 3G verkeer van S3.
Dus als iemand meer hierover weet, dan hoor ik het graag.

Verder is het prachtig telefoon, ik heb hem paar daagjes, het is wel wennen.
Het telefoon beschermen door laagje op het scherm van smartphone is het helemaal echt aangeraden! Koop ook meteen van hele goede merk! Ik heb er plezier van, en je merkt niet zoveel van en het beschermt goed.

En het filmen in 4K zag het prachtig uit, alleen film ik toch uiteindelijk in Full-HD met 60FPS,
omdat het minder geheugen kost en meer vloeiend beeld uitkomt, en aangezien toch dat ik thuis geen 4K content heb, dus ben ik wel blij dat ik die keuze kan maken.
Ongeloof mooi beeld, nog beter dan die van mijn spiegelreflex D7100 !
Logisch D7100 is gemaakt om te fotograferen!

Ik ben voor S7 gegaan , omdat dit langer ondersteund wordt door update van android versie.
Het is mij bekend dat Android niet zo lang ondersteunt, dat had ik wel gezien met S3 , en dat is snel opgehouden met ondersteunen. Dus daar hield ik rekening mee, en verder ook voor 4G ben gegaan, omdat ik vele verhalen heb gehoord dat het snel is. Ja ik ben overgetuigd van 4G!

En ik ben niet voor Edge gegaan, omdat het gebogen beeld mij niet aansprak, en beetje te groot en smal was in mijn ogen. En het honderd euro duurder is.
Dus voor gewone variant, en voor dat geld heb ik een geheugenkaartje van 128 GB erin gedaan.
Alleen weet ik niet zeker of dat wel goed is gegaan en dat al mijn foto's en video daar op staat , maar dat moet ik nog even uitzoeken. Maar het is wel aangeraden om 128 GB kopen, zeker helemaal als je in Full-HD 60FPS of 4K filmpjes wil opnemen. Dat vreet nou eenmaal geheugen!

Het is prachtig telefoon, maar ook heel kwetsbaar dus het is goed idee om hele goede hoesje kopen,
ik heb die in het soort boekje hoesje en dat bevalt mij prima, bij S3 had ik hoesje waarvan je telefoon in en eruit haal, maar dat zal ik niet aandurven met S7 omdat het nogal dure telefoon, dat ik hem liever in het hoesje wil laten zitten. Maar deze hoesje is het mij goed bevallen en het is speciaal gemaakt voor S7 gewone variant, en is het via internet bestellen voor leuke prijs!

Kort: Een prachtig telefoon met vele mogelijkheid, en je kunt naar je wensen aanpassen.
En ik hoor graag over het simkaart en snelheid.
Ik heb de Samsung galaxy S7 Edge en ook Tmobile Prepaid de 4G verbinding is Inderdaad Zo Alls jij zegt kijk deze link https://youtu.be/N2MO5Q0tVsY Tmobile Prepaid Internet 4G
Ik vind het een belachelijk toestel! Na 4 weken al defect! wat Ging der stuk aan ??
Ik zal deze positieve berichten over dit ding maar niet teveel naar beneden halen, maar ik zie nog niks in waar dit ding uitblinkt, in prijs wel,das gigantisch, verder vind ik er niet veel speciaals aan, en begrijp de poeha om dit ding ook niet echt. Een samsung wordt het in ieder geval nooit meer, tis mn eerste en gelijk al stuk in 6 maanden, en met een garantie van 24 maanden op het toestel, krijg je maar 3 maanden garantie op de reparatie, dus als het gerepareerde gedeelte stuk gaat na 4 maanden, verholpen wordt door samsung, dan heb je gewoon een probleem, want je telefoon heeft nog wel garantie, maar door die storing verkorten ze de garantietermijn, belachelijk. Verder vind ik de instellingen te uitgebreid, wat soms mooi een ideaal kan zijn, maar het is soms ook bijzonder ingewikkeld om dit ding een beetje normaal in te stellen. En binnen een uurtje of 8 is die batterij echt wel op.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi wimpiewampie,

Jammer om te lezen dat jouw ervaringen niet zo positief zijn. Elk merk en model toestel is anders en soms past een toestel wel bij je en soms niet. Welk toestel gebruikte je hiervoor? Wat vond je van je vorige telefoon?

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met dat je garantietermijn wordt verkort. Je hebt namelijk standaard vanaf de aankoopdatum 2 jaar garantie. Als je binnen deze 2 jaar je telefoon bij Samsung of bij ons ter reparatie aanbiedt, dan verandert er niets aan je garantietermijn!

Vind je het menu van de Galaxy S7 te ingewikkeld of zie je soms door de bomen het bos niet meer? Dan je via de instellingen van je telefoon de eenvoudige stand inschakelen. Heb je dit al een keer geprobeerd? Misschien dat je dit fijner vindt werken! Het kan geen kwaad om het een keer uit te proberen. ;)

8 uurtjes is wel aan de krappe kant. Heb je dit topic toevallig al gelezen? Hier staan veel tips en tricks in om de batterijduur van je telefoon te verbeteren. Doe er je voordeel mee!
Ik heb hiervoor altijd Nokia gehad, vreselijk simpel, maar de instellingen zijn ook logsch, sommige instellingen van die samsung zijn op zulke dwaze plekken geplaatst, waar niemand ze ook verwacht. Nu is dit ding ook stuk gegaan, ik had allemaal zwarte strepen op het scherm, dus dat ding afgelopen week opgestuurd naar die dynafix, en daar moest het schermpje vervangen worden, evenals de batterij, over het verloop daarvan, daar ga ik maar niet op in, maar nu krijg ik 3 maanden garantie op het gerepareerde onderdeel en 3 maanden garantie op de reparatie. Ik eis dat mijn garantie van 24 maanden wordt voortgezet, maar Samsung, noch Dynafix, nog T-Mobile hebben niet het lef om mij schriftelijk te bevestigen dat ik mijn 24 maanden garantie blijf houden op dat ding. Die eenvoudige stand heb ik ook al eens geprobeerd, maar nog blijft het waardeloos en kan ik niet alles gebruiken. Die batterij blijft bij elke telefoon een probleem, als ik met mn kont onder een zendmast ga zitten, alle stroomverbruikers uitzet en alleen maar kan bellen, tja, dan doet ie het wel een uurtje of 16, maar 8 uur zonder opladen, en af en toe eens een spelletje, soms een kwartiertje bellen, een uurtje internetten en een uurtje navigatie gebruiken, dan wordt het echt tijd om dat ding weer op te laden, anders is het barrel gewoon leeg. Wel is het dan zo dat ik onderweg mijn wifi uitzet, mijn gps uitzet, behalve tijdens navigatie, schermrotatie is dan ook uitgezet. Maar ja, volgens Samsung gebruik ik hem te insentief, pffffff
Reputatie 7
Badge +9
@Wimpiewampie

Een Smartphone vergelijken met een Nokia hetzelfde is als klagen dat de benzinetank van je auto veel sneller leeg gaat dan je fietsbanden. Appels en Peren.

Het is een Computer. Geen Telefoon. Het feit dat je er mee kunt bellen is volledig bijzaak.

Smartphones zijn compleet andere aparaten dan classic phones. Ze zijn krachtiger, kunnen veel meer en verbruiken dus ook veel meer. Je kan de twee niet vergelijken. Als je iets wil dat 8 dagen mee gaat, zit je aan een classic phone, of een smartphone met een 10.000mAh batterij.

Loop onze grote stroombesparingstopic eens door. 🙂 Daar vind je een compleet overzicht aan stappen en manieren om je smartphone batterij zo lang mogelijk mee te laten gaan.

Gemiddeld gaat een smartphone batterij met normaal smartphone gebruik zo'n 10 tot 12 uur mee. Minder als je Synchroniseren aan hebt staan. Gebruik je navigatie, dan zul je hem zien leeglopen met zo'n 15% per half uur.

Als je weet wat je doet, en zelf wat meer de boel in eigen beheer houd (alle automatische functies kosten stroom), kun je ongeveer 3 dagen doen met een laadcyclus.
Shadowlee, blijkbaar alleen maar een kenner van samsung en verder is je eigen wereld blijkbaar gesloten, maar ik heb het niet alleen over een 3310, ik heb het ook over een lumia, ook iets met smartphone en hier en daar wat schuiven over een schermpje, sjemig
Winpiewampie, houden we het netjes en beleefd? Op de persoon gaan spelen is tegen de huisregels.

Je garantie blijft staan, je krijgt 24 maanden naar EU wetgeving vanaf de datum van koop. Je krijgt 3 maanden op reparatie, je kan dus theoretisch 27 maanden garantie hebben als je in de 24ste maand nog een reparatie krijgt. Nederlandse wetgeving gaat nog veel verder, maar is ook altijd een flinke discussie om te krijgen. NL spreekt over te verwachten levensduur, inclusief wat de fabrikant als reclame geuit heeft, en kan dus veel verder dan 24 maanden gaan.

Die 3 maanden vanuit DF kunnen de 24 maanden niet inkorten, zoals Issam je dus al heeft uitgelegd.

Wat betreft accuduur, het topic van Lea is echt een aanrader en als persoonlijke tip kan ik je zeggen dat alle Google apps die je niet gebruikt.... disable... er zijn een hoop apps die gewoon stroom verbruiken (ze houden zaken actief op de achtergrond) die als je ze niet gebruikt gewoon echt flink schelen door te blokkeren.

Samsung / HTC / Apple / LG / Sony / smartphone, allemaal vreten ze stroom als je ze niet africht.
Ehm, Poco loco, als er denigrerend en kleinerend wordt gereageerd, dan kan men dat ook terug verwachten. En wat die garantie betreft, Samsung, noch Dynafix, noch T-mobile hebben aangegeven dat de garantie voor het gerepareerde onderdeel en de reparatie 3 maanden is, ik heb toen ook uitgelegd dat als dit scherm weer stuk gaat over een maand of 6, dat ik dan zelf voor de kosten opdraai, dat werd beaamt door alledrie de partijen. Niemand durft mij op schrift te beloven dat ik de volledige 24 maanden garantie behou, ook niet op het gerepareerde onderdeel, en over 27 maanden wil ik het al helemaal niet hebben.
Als jij reageert "zoals er naar je gedaan wordt", is dat jouw keuze met jouw eigen consequenties. Het is je gemeld, als je vindt dat Lea zich niet netjes naar jou heeft opgesteld kan je dat ook beleefd benadrukken. Het argument "maar hunnie deden het ook" is een kleuterklas / schoolplein niveau en spreekt jou niet vrij van consequenties. Je bent voor eigen daden verantwoordelijk en ik heb je gemeld dat je niet naar huisregels hebt gedragen.

Wat betreft 'beamen'... EU wetgeving stelt, zoals Issam hier namens T-Mobile dus wel degelijk al heeft beantwoord, dat je 24 maanden garantie hebt vanaf datum aankoop. Daar verandert de rest niets aan, ook geen verhaaltjes van DynaFix of Samsung. EU wetgeving stelt 24 maanden vanaf datum aankoop (dus aankoopbon / bewijs van aankoop bewaren) en dat geldt ook keurig en zonder discussie op reeds vervangen componenten. Jouw scherm is momenteel gewoon dubbel onder garantie zijnde. Zowel de 24 maanden na aankoop regeling als mede de 3 maanden na reparatie kwestie.

Als dit niet duidelijk is, dan houdt het op. Het is een 'én én' niet een 'dit of dat' kwestie.
Reputatie 7
Badge +20
Hey allemaal,

Een goede discussie is geen enkel probleem natuurlijk, maar laten we het wel respectvol en ontopic houden. Het moddergooien en op de man spelen is in strijd met de huisregels, dus houdt dit alsjeblieft achterwege. Dit had Poco-Loco ook al terecht aangekaart. Bij schending van de huisregels moeten we overgaan op waarschuwingen uitdelen, laten we dat voorkomen.

@Wimpiewampie

Er is op jouw eigen topic gereageerd, zou je het bij dat topic kunnen houden. We helpen je daar graag verder.
Ik vind het ook een goed toestel. Maar na een tijd had ik last dat mijn chat programma in het scherm een afdruk achter laat. Ik gebruik het vaak. De extra sd kaart optie is echt super bij de S7 edge. Ik vindt het een prettig toestel en snel. 1 keer een update gekregen van Samsung maar die was niet goed voor mijn versie en toen laten repareren door Samsung . Groet Emiel.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Emiel,

Leuk dat je jouw ervaring met ons deelt! Werkt je toestel weer helemaal top nu je hem hebt laten repareren? Mocht je in de toekomst vragen hebben, laat het ons dan weten! :8
Hoi Hajar.

Ja het toestel werkt weer goed. Maar toen ik het wouw opnieuw installeren met inloggen gmail kon dat niet de eerste keer. En pas na een tijd was het wel mogelijk. Hoe kan dat. Ik mijn toestel niet installeren met nieuwe aanmelding toen het vsst liep. Mijn bestaande account werdt niet meer herkent.

Groet Emiel Steen.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Emiel,

Jouw toestel is terugzet naar fabrieksinstellingen toen je jouw toestel ter reparatie hebt aangeboden. Daardoor zijn alle geïnstalleerde applicaties en gebruikersgegevens gewist en dus werd jouw bestaande account niet meer herkend. Gelukkig werkt alles weer naar behoren!

Als je nog vragen hebt, laat het mij weten, Emiel! 🙂
Ik heb S7 ''gewone versie'' en in zwarte kleur, helemaal mooi!
Moet nog wennen, ik heb 2,5 jaar gedaan met S3 ! En die heb ik inmiddels aan mijn vader gegeven, zodat hij voetbal app kan volgen!

Over 4G snelheid die ik bereik met S7 is : Download : 13,79 MBps / Uploaden : 3,37 MBps / PING: 22 ...
Weet niet of deze normale snelheid is bij het prepaid ? Als iemand dat het kan uitleggen , heel graag.
Ik moest het wel mijn simkaart laten knippen in het winkel, anders had mirco sim kaart niet kunnen erin gepast! Mogelijk is deze verouderd of heeft niet 4G ready, maar ik heb deze simkaart een aantal maanden terug van T-Mobile gekregen. Weet ook niet zeker of deze volledig to update is met 4G verkeer. Maar het snelheid is inderdaad verbeterd t.o.v 3G verkeer van S3.
Dus als iemand meer hierover weet, dan hoor ik het graag.

Verder is het prachtig telefoon, ik heb hem paar daagjes, het is wel wennen.
Het telefoon beschermen door laagje op het scherm van smartphone is het helemaal echt aangeraden! Koop ook meteen van hele goede merk! Ik heb er plezier van, en je merkt niet zoveel van en het beschermt goed.

En het filmen in 4K zag het prachtig uit, alleen film ik toch uiteindelijk in Full-HD met 60FPS,
omdat het minder geheugen kost en meer vloeiend beeld uitkomt, en aangezien toch dat ik thuis geen 4K content heb, dus ben ik wel blij dat ik die keuze kan maken.
Ongeloof mooi beeld, nog beter dan die van mijn spiegelreflex D7100 !
Logisch D7100 is gemaakt om te fotograferen! klopt ik heb die snelheid ook zie video https://www.youtube.com/watch?v=N2MO5Q0tVsY

Ik ben voor S7 gegaan , omdat dit langer ondersteund wordt door update van android versie.
Het is mij bekend dat Android niet zo lang ondersteunt, dat had ik wel gezien met S3 , en dat is snel opgehouden met ondersteunen. Dus daar hield ik rekening mee, en verder ook voor 4G ben gegaan, omdat ik vele verhalen heb gehoord dat het snel is. Ja ik ben overgetuigd van 4G!

En ik ben niet voor Edge gegaan, omdat het gebogen beeld mij niet aansprak, en beetje te groot en smal was in mijn ogen. En het honderd euro duurder is.
Dus voor gewone variant, en voor dat geld heb ik een geheugenkaartje van 128 GB erin gedaan.
Alleen weet ik niet zeker of dat wel goed is gegaan en dat al mijn foto's en video daar op staat , maar dat moet ik nog even uitzoeken. Maar het is wel aangeraden om 128 GB kopen, zeker helemaal als je in Full-HD 60FPS of 4K filmpjes wil opnemen. Dat vreet nou eenmaal geheugen!

Het is prachtig telefoon, maar ook heel kwetsbaar dus het is goed idee om hele goede hoesje kopen,
ik heb die in het soort boekje hoesje en dat bevalt mij prima, bij S3 had ik hoesje waarvan je telefoon in en eruit haal, maar dat zal ik niet aandurven met S7 omdat het nogal dure telefoon, dat ik hem liever in het hoesje wil laten zitten. Maar deze hoesje is het mij goed bevallen en het is speciaal gemaakt voor S7 gewone variant, en is het via internet bestellen voor leuke prijs!

Kort: Een prachtig telefoon met vele mogelijkheid, en je kunt naar je wensen aanpassen.
En ik hoor graag over het simkaart en snelheid.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Huis,

Ik heb het bericht even in een uitklapvenster geplaatst, omdat het niet toegestaan is om zogeheten quotebomen te gebruiken (zie ook de huisregels). Dit zorgt ervoor dat het geheel onoverzichtelijk wordt. Het is mij ook onduidelijk wat je precies wilt met deze quote? Je hebt hier een pagina geleden ook op gereageerd namelijk.
Reputatie 1
Het is een van de beste toestellen tot de 8 er zal zijn. Maar pas op je moet hem zeker goed inpakken. Als hij valt is hij opzeker kapot zowel voor als achter is hij van glas. dus een scherm bescherming en een stevige bumper is zeker aan te raden.
Ik heb sinds een week het prachtige toestel S7 Edge. Ben er heel erg tevreden over.
Na een dag gebruik en alles te hebben ingesteld heb ik de update naar Nougat geinstalleerd en wat me opvalt is dat de camera minder mooie foto's maakt, vooral goed zichtbaar bij macro-opnames.

Ik heb dit opgelost door de app Camera ZOOM fx (betaald) te installeren en daarmee maak ik toch weer de meest prachtige fotos'.
Is er bij jullie meer bekend over deze minder postieve ontwikkeling van de S7 Edge na de Nougat-update?
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Ingrid,

Wat leuk om te lezen dat je tevreden bent met jouw Samsung S7 Edge! 🙂 Wel jammer om te lezen dat je na de update wat problemen had met jouw camera. Bedankt voor het delen van jouw oplossing hiervoor! Handig voor andere klanten die hier tegenaan lopen! Ik heb er verder nog niets over gehoord, maar nu hebben we in ieder geval een oplossing van jou :)

Veel plezier verder met jouw toestel!

Reageer