Beantwoord

Wat vinden jullie van het nieuwe Android 6.0.1?

Toon eerste reactie

67 reacties

Ik vind het goed werken, tot nu toe nog geen klachten
Ik heb de Samsung s6 maar ik ben niet tevreden over de nieuwe update grijg steeds melding geen netwerk beschikbaar terwijl ik gewoon internet heb en facebook kan niet verbinden en NU. NL werkt ook niet . ik heb de indruk dat het met de nieuwe update hebt te maken daarvoor had ik nergens last van
Reputatie 4
Badge +7
Bij Facebook krijg ik vaak de melding dat er geen netwerk beschikbaar is, alle andere app's werken naar behoren.
Reputatie 7
Badge +9
magicwolf72 schreef:

Ik heb de Samsung s6 maar ik ben niet tevreden over de nieuwe update grijg steeds melding geen netwerk beschikbaar terwijl ik gewoon internet heb en facebook kan niet verbinden en NU. NL werkt ook niet . ik heb de indruk dat het met de nieuwe update hebt te maken daarvoor had ik nergens last van

Controleer even de instellingen van je Toegangspunt. De stappen en info vind je hier
Reputatie 2
Ik heb een S6 Edge plus, echter dat edge kun je weglaten na de update (kreeg hem gisteren pas), die is namelijk spoorloos. 'sNachts is mijn klok er nog wel, maar alle andere egdes niet, ik mis dat ik geen edge meer heb voor mijn favoriete apps en voor de mensen die ik het meest bel. Waar is dat gebleven? Kan iemand me daarbij helpen? Misschien zoek ik ook wel op de verkeerde plek. Onder instellingen en dan Edge screeen staat dat het wel aanstaat. Maar waarom zie je het dan niet in mijn randje staan?
wel goed gekeken aan zij kant ten hoogte van je uit knop je vinger op scherm houden en naar links wrijven
Reputatie 4
Badge +7
Er hoort een wit vlakje te staan als je edge screen is ingeschakeld, als dat er niet is kun je wrijven wat je wil er gebeurd niets.
Reputatie 1
Ik ben er erg benieuwd naar maar hij is nog steeds niet vrij gegeven voor mijn note 4!!
Ziet er allemaal weer mooi uit. Ben alleen wel bang dat ik hierdoor een grotere powerbank moet aanschaffen...
Hoi steffvo.

Je batterijcapaciteit blijft hetzelfde hoor. 😉 Als je batterij sneller leeg raakt, probeer dan de instellingen aan te passen. We hebben daar een handig topic voor waar veel tips in staan.

Mochten jullie v.w.b. android 6 nog goede aanvullende tips hebben, schroom je dan niet om deze in bovengenoemd topic te plaatsen. 🙂
Reputatie 5
Deze versie draait nu op mijn s5. Werkt goed en batterij gaat langer mee! Geen problemen tot nog toe.
Reputatie 1
net weer een kleine update voor de note 4 maar helaas nog steeds GEEN 6.0.1! het duurt weer erg lang!
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Puma72,

Begrijpelijk dat je graag de update wilt hebben! Ik heb het even nagevraagd en de update voor de Note 4 is goedgekeurd in week 19. Naar verwachting komt deze update in week 21 of 22. Dus nog heel even geduld, maar hij komt eraan!

Als je nog andere vragen hebt, hoor ik het graag!
Reputatie 1
heb weinig hoop dat het nog gaat lukken met die update
@puma72
Heb je T-Branded software, of zit je op een andere softwareversie te wachten?
Zou je kunnen 'bellen' naar *#1234# en de 3 regels die op je scherm verschijnen hier kunnen neerzetten? Dan kunnen we zien op welke versie je wacht. 😉
Reputatie 1
ik zit te wachten op een UN Branded versie 6.0.1 voor de note 4

Kaassausje schreef:

@puma72
Heb je T-Branded software, of zit je op een andere softwareversie te wachten?
Zou je kunnen 'bellen' naar *#1234# en de 3 regels die op je scherm verschijnen hier kunnen neerzetten? Dan kunnen we zien op welke versie je wacht. ;)

Nogmaals: voer de code in in je Telefoon app en typ de 3 regels even over. 'Een unbranded versie', ja welke van de tig?

Voor elk land wordt software apart uitgebracht. Elke provider met branding heeft aparte software. Er zijn meer dan genoeg toestellen met Europese software anders dan PHN in Nederland verkocht. Zonder die 3 regels kan ik niks linken.
Reputatie 1
AP: N910FXXS1CPE1

CP: N910FXXS1COK1

CSC: N910FTPD1COI1
Kijk, dat bedoel ik. Je hebt letterlijk Unknown firmware. Zie deze pagina.

Je zou over kunnen stappen op de Duitse unbranded firmware, daar is 6.0.1 al voor uit. De firmware download je op deze pagina.

Hoe je moet flashen legt ShadowLea uit op deze pagina.

Het programma Odin vind je hier.

Voordat je de firmware flasht, is het verstandig om een volledige back-up te maken. Als je later OTA of via de pc wilt kunnen updaten, zul je na het flashen een factory reset moeten uitvoeren. Voor extra tips, zie dit bericht van ShadowLea.

Laat je weten of het gelukt is?
Reputatie 1
het lijkt gelukt maar nu is de Facebook app niet meer verplaatsbaar naar de sd kaart

Kaassausje schreef:

Kijk, dat bedoel ik. Je hebt letterlijk Unknown firmware. Zie deze pagina.

Je zou over kunnen stappen op de Duitse unbranded firmware, daar is 6.0.1 al voor uit. De firmware download je op deze pagina.

Hoe je moet flashen legt ShadowLea uit op deze pagina.

Het programma Odin vind je hier.

Voordat je de firmware flasht, is het verstandig om een volledige back-up te maken. Als je later OTA of via de pc wilt kunnen updaten, zul je na het flashen een factory reset moeten uitvoeren. Voor extra tips, zie dit bericht van ShadowLea.

Laat je weten of het gelukt is?

Ik heb sinds de update het probleem dat mijn accu enorm heet wordt tijdens laden en intensief gebruik (zonder lader). Dus nog niet tevreden. Ook n weer apps die ik niet nodig heb, maar niet kan verwijderen. Ik heb een Samsung Galaxy S6 Edge
Reputatie 7
Badge +9
puma72 schreef:

het lijkt gelukt maar nu is de Facebook app niet meer verplaatsbaar naar de sd kaart

Dat klopt, dat is in 6.0.1 helaas niet meer mogelijk.

Technisch gezien kan het al niet meer sinds 4.4.4, maar Samsung bood eerst nog wat workarounds, kan dat niet meer.

Dit komt omdat 6.0.1 de optie bied om de MicroSD al intern geheugen te gebruiken (dan komt je interne geheugen te vervallen), maar Samsung heeft dat uitgeschakeld.

Apps in 6.0.1 kunnen alleen draaien op een geschikt medium, en de externe mediums zijn alleen voor Media geschikt. Kaarten en dergelijke kunnen eraf gelezen worden, maar apps kunnen er niet vanaf draaien.

Dit is een bewuste keuze met betrekking tot veiligheid, aangezien gebruikers de neiging hebben alles te installeren zonder te letten op risico's.

Helaas moeten wij daardoor nu allemaal met de gebakken peren zitten.

avanbeer schreef:

Ik heb sinds de update het probleem dat mijn accu enorm heet wordt tijdens laden en intensief gebruik (zonder lader). Dus nog niet tevreden. Ook n weer apps die ik niet nodig heb, maar niet kan verwijderen. Ik heb een Samsung Galaxy S6 Edge

Regel nr 1 bij problemen na een update: Fabrieksreset.

De overbodige apps zul je helaas altijd blijven houden, Samsung is daar gek op. Als je daar echt vanaf wil, zit je aan Óf een Nexus toestel (die zijn van Google zelf), óf je verdiepen in Rooten of CustomROMS.
Reputatie 1
dan maar hopen dat iemand daar weer wat op gaan vinden zo dat je gewoon weer Facebook en andere apps kan verplaatsen
@puma72
Fijn dat het flashen in elk geval is gelukt. 🙂 Bevalt Marshmallow een beetje so far?
Reputatie 7
Badge +9
puma72 schreef:

dan maar hopen dat iemand daar weer wat op gaan vinden zo dat je gewoon weer Facebook en andere apps kan verplaatsen

Je kan App2SD proberen. Maar ik kan je niet garanderen dat die werkt in 6.0.

Een 'werkt altijd' optie is om te Rooten. Helaas is dat voor de gemiddelde gebruiker véél te technisch.

Daarnaast staat er dit in de officiele Facebook FAQ:

Why can't I move my Facebook app to my phone's SD card?

You'll only be able to move your Facebook app to your phone's SD card if you're using an Android that's running the Gingerbread(2.3) operating system. If your Facebook app came pre-installed on your phone, you won't be able to move it to your phone's SD card.

Reageer