Beantwoord

Wegvallen internetverbinding op Samsung

• 16 februari 2017
  • 4 reacties
  • 119 Bekeken

Ik heb sinds 4 maanden tablet s6. Sinds 2 weken valt continue internet weg. Vaak een hapering en geregeld wordt programma afgesloten.
Waarom had ik de eerste maanden geen probleem en nu wel. ? Tablet en internet speciaal aangeschaft voor gebruik in mijn praktijk. Wat is er aan de hand.?
icon

Beste antwoord door David 17 februari 2017, 12:51

Hey Eindhoven2013,

Dat klinkt niet best, hopelijk kunnen we dit tot op de bodem uitzoeken en het oplossen!

Als ik jouw bericht zo lees, zie ik eigenlijk 2 problemen die normaliter los van elkaar staan. Je geeft aan dat het internet wegvalt en dat programma's afgesloten worden. Bedoel je dat deze het ene moment actief zijn en dan vervolgens zichzelf gewoon uitschakelen, zonder melding? Heb je dit bij specifieke apps of gebeurt het willekeurig? Zou het kunnen dat je misschien onlangs een update hebt uitgevoerd? Dit kan soms problemen opleveren en zou verklaren waarom het ineens gebeurt, terwijl het voorheen altijd goed ging. Je zou in dat geval een fabrieksreset uit kunnen voeren, zodat alles weer even rechtgezet wordt. Je vindt op deze pagina hier meerdere instructies over.

Aangezien dit slechts één van de mogelijke oorzaken is denk ik gelijk verder met je mee om zoveel mogelijk in één klap na te gaan. Ervaar je het probleem overal of op één locatie, bijvoorbeeld op de praktijk? Ik heb jouw postcode er even bij gepakt en zie op de dekkingskaart dat de dekking sterk en stabiel is in jouw omgeving. Als het om één locatie gaat, dan kun je de postcode daar ook invoeren om te kijken hoe het met de dekking gesteld is.

Tot slot wil ik je nog even aanraden om jouw simkaart te controleren. Het kan zijn dat deze bijvoorbeeld beschadigd of vuil is en daardoor problemen veroorzaakt. Op deze pagina vind je hoe je dit kunt controleren.

Een flink aantal opties, maar zo zouden we de oorzaak moeten kunnen achterhalen! Laat je weten of je alles getest hebt en wat de uitkomst is? 🙂
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hey Eindhoven2013,

Super dat je het uiteindelijk met de reset hebt weten op te lossen! Is de netwerkverbinding nog altijd stabiel? Ik duim van wel. 🙂
Hoi,
Dank voor de reacties: ik heb een tablet aangeschaft met 4g / 3000mb
Met gewoon WiFi heb geen problemen.
In mijn praktijk luister ik sky radio via tablet en gebruik ik internet voor zoekopdrachten en instructiefilmpjes. Ik heb geen melding ontvangen dat mijn mb op zouden zijn en status 4g blijft zichtbaar naar is steeds "zoekende".

Simkaart gaf geen positief resultaat.
Instellingen geprobeerd. Maar geen resultaat.
Uiteindelijk heb ik
tablet teruggezet op Fabrieksinstellingen.

Resultaat al 20 minuten stabiele 4g.
Hoop dat het zo blijft.
Nogmaals dank voor de toelichting.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Eindhoven2013,

Dat klinkt niet best, hopelijk kunnen we dit tot op de bodem uitzoeken en het oplossen!

Als ik jouw bericht zo lees, zie ik eigenlijk 2 problemen die normaliter los van elkaar staan. Je geeft aan dat het internet wegvalt en dat programma's afgesloten worden. Bedoel je dat deze het ene moment actief zijn en dan vervolgens zichzelf gewoon uitschakelen, zonder melding? Heb je dit bij specifieke apps of gebeurt het willekeurig? Zou het kunnen dat je misschien onlangs een update hebt uitgevoerd? Dit kan soms problemen opleveren en zou verklaren waarom het ineens gebeurt, terwijl het voorheen altijd goed ging. Je zou in dat geval een fabrieksreset uit kunnen voeren, zodat alles weer even rechtgezet wordt. Je vindt op deze pagina hier meerdere instructies over.

Aangezien dit slechts één van de mogelijke oorzaken is denk ik gelijk verder met je mee om zoveel mogelijk in één klap na te gaan. Ervaar je het probleem overal of op één locatie, bijvoorbeeld op de praktijk? Ik heb jouw postcode er even bij gepakt en zie op de dekkingskaart dat de dekking sterk en stabiel is in jouw omgeving. Als het om één locatie gaat, dan kun je de postcode daar ook invoeren om te kijken hoe het met de dekking gesteld is.

Tot slot wil ik je nog even aanraden om jouw simkaart te controleren. Het kan zijn dat deze bijvoorbeeld beschadigd of vuil is en daardoor problemen veroorzaakt. Op deze pagina vind je hoe je dit kunt controleren.

Een flink aantal opties, maar zo zouden we de oorzaak moeten kunnen achterhalen! Laat je weten of je alles getest hebt en wat de uitkomst is? 🙂
Welkom op het forum!

Ik begrijp dat je helemaal géén (mobiel) internet meer hebt? Of wel 3G, maar geen 4G? Heb je deze methode ook al geprobeerd?

Ben zelf niet zo thuis in Samsung maar zie dat je al 16 uur geleden de vraag hebt geschreven. Misschien dat er een expert is die meer weet over Samsung en je verder kan helpen. Momenteel kan ik je alleen bovenstaande info verstrekken.

Ik hoop dat je er iets aan hebt en anders hoor ik het graag weer.

Reageer