Beantwoord

Wel met wifi verbonden en mobiele gegevens staat aan maar kan geen updates uitvoeren

• is een Top Poster
  • 16 reacties
Goedemiddag,

ik heb sinds gister een samsung s7, in de tmobile shop is alles overgezet. Thuis heb ik t toestel verbonden met mijn wifi (via wachtwoord). Telefoon geeft aan dat er verbinding is.

echter kan ik via toestel info geen software update doen - melding die ik krijg is dat er geen of problemen mrt het netwerkverbinding is. (Gek als er wel verbinding is met wifi)

verder merk ik op dat als ik mn wifi uit zet en alleen mobiele gegevens aan heb alles wel werkt,.... dit vind ik niet acceptabel....immers via wifi hoef ik niet mijn data te verbruiken... blijft toch gek dat toestel aangeeft wel verbonden te zijn met mijn wifi.

Daarnaast heb ik n dingetje mrt de google playstore - als ik alleen wifi aan heb staan dan kan ik m niet openen als ik de mobiele gevens erbij aanzet lukt dit ook niet. Alleen als ik mobiele gegevens aanzet kan ik m openen. Ik vind dat raar.... bij mn s5 had ik dit probleem niet. Updates van apps kan ik niet doen ondanks dat de telefoon wel verbonden is met de wifi. Ik heb de router al n minuut of 5 uitgezet en opgestart en telefoon ook. Dit heeft niet geholpen 😞

Wat kan ik nu t beste doen??

Alvast bedankt voor de hulp
icon

Beste antwoord door David 26 april 2016, 09:41

Hey FieJo,

Zou het kunnen dat je als internetprovider Ziggo hebt? Ik heb dit probleem namelijk vaker gezien na de update, in combinatie met Ziggo. Het schijnt ergens mis te gaan bij de gebruikersnaam. Een reset vanuit Ziggo zou hierin uitkomst bieden.

Als je nou geen Ziggo hebt of het werkt niet, laat het dan gelijk even weten, dan gaan we verder met je meedenken!

Bekijk origineel

30 reacties

Het lijkt er dus op dat er ondanks dat toestel zegt dat er wifi verbinding is deze er niet is.....
Hoi FieJo, welkom op het forum.

Je kan wel gewoon internetten / op facebook / youtube etc.? Alleen de software-update en play store willen niet op wi-fi?
Heb je in de instellingen van wi-fi de optie slimme netwerkwissel aan staan? Zou je die eens uit willen zetten?
Heb je wi-fi in slaapstand behouden op 'altijd'?

Het klinkt misschien wat raar, maar staat je bluetooth misschien aan? Zou je die dan eens uit willen zetten? Die schijnt hier en daar voor problemen met de wi-fi connectie op de 2.4GHz band te zorgen op de S7.
Hoi Kaassausje,

super bedankt voor je reactie..ik kan als ik mn wifi aanstaat niets doen... er komen geen updates binnen ik kan niets in playstore etc etc...tot zelfs geen whatsappje versturen.. die komen pas binnen als ik de wifi uitzet...en alleen op mobiele data sta. Op mijn s5 had ik altijd mn mobiele gegevens en wifi aanstaan.

.ik heb alle opties die je aangeeft nagekeken en:
Bleutooth staat uit
slimme netwerkwissel staat uit
wifi in slaapstand altijd --> ja die stond inderdaad daarop die heb ik nu op nooit gezet.

Net n test appje gestuurd maar die wordt niet verzonden... deze blijft op ongelezen staan
En ik lan nog steeds geen updates uitvoeren via wifi... dit kan ik alleen als ik die uit heb staan.,, telefoon geeft wel gewoon aan dat hij verbonden is met mijn wifi router en dat t signaal sterk en goed is.,,
misschien toch iets mis met de router? dat was bij ons thuis ook ineens en toen na een tijdje een nieuwe gekocht(onze was dan wel verouderd) en toen deed alles het weer..

succes!
Hoi laMsterdam,

dank je wel voor je tip!

Ik heb ook wel n vermoeden dat t daaraan ligt...ondanks dat ik dan zou verwachten dat mn mobiel zou aangeven geen verbinding te kunnen maken ipv aan te geven dat signaal sterkte zeer sterk is en verbonden is...

Maar goed... gaat vast goed komen
De wi-fi in slaapstand mag op aan blijven, die optie zorgt soms voor problemen om de wi-fi weer direct op te pakken als je de telefoon inschakelt. (Het gebeurt niet altijd, maar het kan voorkomen. 😉 )

Kun je op een ander wi-fi netwerk wel gewoon internet gebruiken?
Andere apparaten werken wel op de wi-fi thuis?

Staat in het gewone instellingenmenu de spaarstand misschien aan? Deze kun je ook als snelknop vinden als je de notificatiebalk (met de tijd, batterij, meldingssymbolen etc.) met 2 vingers tegelijk naar beneden sleept. Zo ja, zou je die eens uit willen zetten?

Staan de begin- en eindtijd onder wi-fi -> menu -> geavanceerd -> wi-fi timer uitgevinkt?
Hoi Kaassausje

ik ben met mn tablet met dezelfde wifi router verbonden en dat werkt top al 3 jaar... met samsung s5 ook nooit n probleem geweest...,
Spaarstand staat uit....

ik snap alleen niet zo goed de wifi timer? Als ik via instellingen wifi kies en dan "meer" staat daar niets zoals jij aangeeft... denk dat ik niet goed kijk/handel.....
Wi-Fi timer staat bij mij in het deel 'geavanceerd' (2 opties onder 'wi-fi ingeschakeld laten in slaapstand'). Normaal gesproken zou de Timer gewoon uit staan.

Ben wel benieuwd of je met de S7 wel op andere wi-fi netwerken kunt internetten.

(Ik heb mijn antwoord, welke was gemarkeerd als juiste antwoord, trouwens even ongemarkeerd, aangezien het probleem nog niet is opgelost.)
Hoi kaassausje,

ik kan die wifi timer niet vinden... en ja ik ben ook wel benieuwd of op n ander wifi netwerk alles wel werkt... ik ga morgen of dinsdag maar weer even naar de tmobile shop toe. Zo ja kan ik er dan vanuitgaan dat t aan mn wifi router ligt??

grtz Fie
Reputatie 6
Heb je je router gewoon al eens herstart? Dat lost al vaak dit soort problemen op.
Je kunt er nog niet per sé vanuitgaan dat het aan de router ligt, maar het is niet uitgesloten.
Voor de volledigheid is het dan ook beter als je eerst kunt testen of wi-fi elders het wel zou doen. Als dat namelijk ook niet werkt, zou het net zo goed aan de hard- of software van de telefoon kunnen liggen.

Heb je je router gewoon al eens herstart? Dat lost al vaak dit soort problemen op.
Yep, stond onderaan de OP dat ze dat al had geprobeerd. 😉
Reputatie 6

Yep, stond onderaan de OP dat ze dat al had geprobeerd. ;)

Excusez moi !
Ik kan t uiteraard altijd nog n keer proberen.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Fiejo,

Heb je inmiddels je router al opnieuw opgestart? Is je probleem daarmee verholpen? Heb je jouw toestel ook op een ander WiFi netwerk getest? Heb je daarmee wel verbinding kunnen maken?

Laat ons weten of het is opgelost! 🙂
Hoi Hajar,
ik had vrijdag al de wifi router uit gezet en opnieuw opgestart, ik ga dit vandaag nog n keer herhalen...gekke blijft dat telefoon aangeeft vebonden te zijn met mijn wifi (singaal zeer sterk) maar via wifi komen er geen updates binnen (fb update niet, whatsapp komen niet binnen, google play update niet, mail etc etc etc) dit doet t alleen als ik de wifi uit zet. Dan krijg ik alle info binnen.

Ik moet nog uitproberen wat er op n ander wifi netwerk gebeurd. Dit zal ik ook vandaag testen....ik hou jullie op de hoogte.
Reputatie 2
Hoi FieJo!

Goed dat je het getest hebt. Ik ben heel erg benieuwd of jouw toestel inderdaad wel werkt op andere wifi verbindingen. Test het met minstens 2 wifi punten.

Let me know!
Goeiesavonds.... ik krijg uit mijn vriendenkring nu meerdere geluiden dat sinds ze de laatste update van samsung ook problemen hebben met de wifi verbinding.... toestel geeft aan verbonden te zijn maar telefoon werkt alleen via mobiele gegrvens en doet dan wel de updates maar via wifi niet.....
Reputatie 7
Badge +20
Hey FieJo,

Zou het kunnen dat je als internetprovider Ziggo hebt? Ik heb dit probleem namelijk vaker gezien na de update, in combinatie met Ziggo. Het schijnt ergens mis te gaan bij de gebruikersnaam. Een reset vanuit Ziggo zou hierin uitkomst bieden.

Als je nou geen Ziggo hebt of het werkt niet, laat het dan gelijk even weten, dan gaan we verder met je meedenken!
Hoi David.... jaaa ik heb Ziggo.... ga ze gelijk even bellen!! Dank je wel voor de tip!! Mn databundel gaat nu wel erg rap op deze manier

Ga vandaag oom nog wel testen hoe t gaat via andere wifi verbindinen.
Net ziggo aan de lijn gehad.., het ziggo modum is gereset... de wifi router ontkoppelt en van stroom af gehad maar helaas... heeft niet geholpen... ik ga zelf nog t wifirouter laten resetten... kijken of dat helpt...
Oke.. resume...
Telefoon werkt wel via andere wifi verbindingen.. t zit m dus echt in mijn wifi router...
ipv die te resetten heb ik via ziggo n nieuwe modem met wifi router aangevraagd. Deze wordt deze week bezorgd. Ben benieuwd of mijn telefoon dan wel contact maakt.

Wat een gedoe voor een nieuwe mobiel... zucht
Reputatie 7
Badge +20
Hi FieJo,

Jeejtje wat een gedoe zeg. Gelukkig weet je nu dat het niet aan je toestel ligt. Ik hoop dat je met de nieuwe router geen problemen meer zult ervaren. Mocht je nog ergens tegenaan lopen dan kun je altijd terecht op ons forum. 🙂
Ja idd een gedoe Hajar.... maak me wel zorgen om t data gebruik....dit gaat nu als n speer ondanks dat ik zo min mogelijk mn telefoon gebruik...

los daarvan weet ik niet zeker of t probleem dan opgelost is. Als ik dit had geweten had ik nooit aan de samsung s 7 begonnen....

.ik hou jullie via dit forum op de hoogte of n nieiee modem en wifi router de oplossing is of niet...

wordt vervolgd.......

Wordt vervolgd! Tot zover super bedankt voor t meedenken
Laatste stand van zaken.... sinds vandaag maakt mijn samsung s7 wel contact met mij wifi en kan im overal bij...... heel vreemd aangezien ik nog niets gedaan heb aan de router zoals vervangen etc....

wat ik wel weet is dat gister mijn oude abbonnement afliep en vandaag mn nieuwe is ingegaan.... al met al kan ik me niet aan t idee onttrekken dat t op 1 of andere manier toch aan de simkaart/abbo heeft gelegen... (nieuwe simkaart gekregen).

iig probleem is voor zover de wereld uit...

Reageer