Beantwoord

Wel verbinding met mobiele hotspot, maar geen internet op tablet

• 16 oktober 2018
  • 4 reacties
  • 3189 Bekeken

Ineens kan ik niet meer op het internet van de mobiele hotspot van mijn telefoon.

Tablet maakt verbinding met mijn hotspot maar er staat een uitroept trekken bij het Wi-Fi symbooltje en ik krijg de mededeling verbonden maar geen internet.

Dit werkte gisteren wel nog.

Mobiel internet werkt nog gewoon.

Iemand enig idee?
icon

Beste antwoord door Bringamosa 19 oktober 2018, 12:22

Geen idee waar het aan gelegen kan hebben maar net zo spontaan als het probleem kwam is het verdwenen.

Ik had niets veranderd.

In ieder geval bedankt voor het meedenken
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Bringamosa,

Werkt jouw tablet wel op andere WiFi-netwerken of lukt dat ook niet? Als we dat weten, dan kunnen we gelijk de oorzaak aanwijzen!

Om welke telefoon en tablet gaat het in dit geval? Zou het kunnen dat je het wachtwoord van de hotspot hebt gewijzigd in de tussentijd? Ik raad je in ieder geval aan om het netwerk van de mobiele hotspot op je tablet te vergeten en opnieuw in te stellen. Ik reken er eigenlijk op dat dit het probleem al moet verhelpen, als het daadwerkelijk aan de verbinding met de mobiele hotspot ligt. Als het niet lukt, dan ben ik dus erg benieuwd of het met andere netwerken wél goed gaat! Als je de mogelijkheid hebt, dan is het ook handig om te weten of andere apparaten wel werken op jouw mobiele hotspot.

We zien jouw reactie graag spoedig tegemoet, zodat we dit verder kunnen oppakken!
Tablet werkt op andere Wi-Fi netwerken
Telefoon: Galaxy j1 mini
Tablet: tab A

WW uiteraard niet veranderd. Netwerk vergeten en opnieuw verbonden. Netwerk nieuwe SSID gegeven en nieuw wachtwoord. Tablet een vast ipasres gegeven. Helpt niet.

Ander mobiel kan wel op internet via hotspot.

Let wel, de tablet deed het gewoon op de hotspot, niets veranderd en ik kreeg deze melding.
Reputatie 7
Badge +18
Kun je de Tab A vergelijken met een apparaat dat wel werkt via de hotspot? Gewoon beiden tegelijk verbinden. Alles op toewijzen door DHCP van de hotspot zetten, geen vast IP adres.

Vergelijk het door de hotspot toegewezen Ip Adres, Gateway, Subnetmask, DNS bij beide apparaten.

Op te vragen door ( bij mijn Android 8 ) te klikken op de betreffende Wifi verbinding en te kijken bij Netwerk details.
Geen idee waar het aan gelegen kan hebben maar net zo spontaan als het probleem kwam is het verdwenen.

Ik had niets veranderd.

In ieder geval bedankt voor het meedenken

Reageer